14 tips για να αποφύγετε τα παραπανίσια κιλά αυτές τις γιορτές

Κατά την περίοδο των γιορτών συνήθως χάνουμε τον έλεγχο του φαγητού, καθώς παντού υπάρχουν γλυκοί αλλά και αλμυροί πειρασμοί. Ωστόσο, φέτος τα Χριστούγεννα μπορείτε να αποφύγετε τα παραπανίσια κιλά. Πώς; Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές και μείνετε σε φόρμα ακόμη και κατά την περίοδο των εορτών.

1. Έχετε μαζί σας πάντα ένα υγιεινό σνακ

Πακετάρετε τρόφιμα μαζί σας εκτάκτου ανάγκης, έτσι δεν θα είναι εύκολο να παρασυρθεί τε  σε επιλογές γρήγορου φαγητού. Μπορεί να έχετε μαζί σας: ένα μικρό σακουλάκι με ξηρούς καρπούς και σπόρους (αμύγδαλα και ηλιόσποροι είναι ένας εξαιρετικός συνδυασμός) μερικά stick τυριού, ένα μήλο, μια μπανάνα ή ένα αχλάδι.

2. Φτιάξτε ένα μπολ με σνακ για να τσιμπολογάτε κατά το μαγείρεμα.

Συνήθως όταν μαγειρεύουμε τσιμπολογάμε. Προκειμένου να αποφύγετε τις υπερβολές κατά την διάρκεια του μαγειρέματος γεμίστε ένα μπολ με μη αμυλούχα λαχανικά, όπως ντομάτες, σταφύλια  πιπεριές και φέτες αγγουριού. Έτσι μπορείτε να τσιμπολογάτε χωρίς να έχετε τύψεις.

3. Βάλτε ένα χρονικό περιθώριο για τις αγορές σας 

Αν θέλετε να αγοράσετε 2 δώρα από το εμπορικό, δώστε στον εαυτό σας ένα χρονικό περιθώριο μισής ώρας για να τα διαλέξετε. Έτσι, δεν θα σπαταλήσετε χρόνο για να πάτε να τσιμπολογήσετε κάτι, αλλά θα κάψετε και περισσότερες θερμίδες.

Δείτε ακόμη: Δίαιτα αποτοξίνωσης με μήλα: Σε 7 ημέρες θα χάσεις 6 κιλά και πολλές τοξίνες

4. Κινηθείτε

Στις διακοπές δεν πρέπει να σταματάτε την γυμναστική. Όχι μόνο σας βοηθά να κάψετε επιπλέον θερμίδες, είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να αντισταθμίσετε το άγχος που συχνά έρχεται με τις οικογενειακές συγκεντρώσεις. Βεβαιωθείτε ότι καθημερινά ασκήστε για τουλάχιστον 30 λεπτά (μπορεί αυτό να είναι μια προπόνηση 30 λεπτών ή 10 λεπτά περπάτημα).

5. Φάτε πρωινό

Η κατανάλωση ενός πρωινού γεύματος – ειδικά  με πρωτεΐνη – θα αποτρέψει την υπερκατανάλωση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η πρωτεΐνη σας κρατά χορτάτους για ώρες, έτσι θα είναι πιο εύκολο να εγκαταλείψετε πειρασμούς που κρύβονται γύρω από κάθε γωνιά αυτή τη περίοδο του χρόνου. Ένα ιδανικό πρωινό περιλαμβάνει υγιεινούς υδατάνθρακες (τοστ ολικής αλέσεως) με κάποια άπαχη πρωτεΐνη όπως ασπράδι αυγών, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά τυρί cottage ή χωρίς λιπαρά ελληνικό γιαούρτι.

Η κατανάλωση ενός πρωινού γεύματος – ειδικά  με πρωτεΐνη – θα αποτρέψει την υπερκατανάλωση κατά τη διάρκεια της ημέρας

6. Καταναλώστε ένα σνακ πριν από το γιορτινό δείπνο

Περίπου μια ώρα πριν από το γεύμα ή το πάρτι, φάτε ένα σνακ 200 θερμίδων (π.χ. ένα μικρό μήλο και τυρί χαμηλής περιεκτικότητα σε λιπαρά). Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε να φάτε οτι βρεθεί μπροστά σας.

Δείτε ακόμη: Η απόλυτη δίαιτα αποτοξίνωσης που θα σας βοηθήσει να καθαρίσετε το σώμα σας!

7. Απολαύστε κάθε μπουκιά καθιστοί

Να έχετε ως κανόνα ότι μπορείτε να φάτε μόνο ενώ κάθεστε – μη είστε όρθιοι. Αυτό θα σας βοηθήσει να εστιάσετε σε αυτό που τρώτε και θα σας αποτρέψει να αποσπάσετε την προσοχή σας και να μην καταλάβετε οτι είστε χορτάτοι.

8. Αφήστε αποδεικτικά στοιχεία

Όταν τελειώσετε το φαγητό, μην καθαρίσετε το πιάτο σας. Αντ ‘αυτού, κρατήστε το μπροστά σας ως υπενθύμιση για αυτά που έχετε ήδη φάει.

9. Κρατήστε τα χέρια σας απασχολημένα

Με το ένα χέρι, κρατήστε ένα ποτό χαμηλών θερμίδων, όπως ένα κρασί. Από το άλλο, κρατήστε ένα νερό ή ανθρακούχο νερό. Έτσι δεν θα έχετε κενό χέρι για να φάτε. Μπόνους: Παραμείνετε ενυδατωμένοι, καθώς αυτό θα σας βοηθήσει να ανακουφίσετε τους πονοκεφάλους που προκαλούνται από το άγχος.

10. Δώστε προσοχή στα ποτά

Το αλκοόλ είναι συχνά φορτωμένο με θερμίδες και μειώνει τις αναστολές σας, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να καταλήξετε να καταναλώσετε περισσότερο φαγητό από ό, τι σχεδιάζατε. Μείνετε στο κρασί (ένα μεσαίο ποτήρι), ανθρακούχο κρασί (ένα ή δύο ποτήρια) ή σε μια ελαφριά μπύρα (δύο κουτάκια ή 2 μπουκάλια το μέγιστο). Αποφύγετε αναμειγμένα ποτά με σόδα ή χυμό φρούτων και ποτά  όπως piña coladas και μαργαρίτες, εκτός και αν τα μετράτε ως επιδόρπιο.

11. Ακολουθήστε το κανόνα του ενός

Μπορείτε να απολαύσετε όλα τα αγαπημένα σας στο γιορτινό τραπέζι, αρκεί να διατηρείτε τη μερίδα υπό έλεγχο. Εστιάστε σε ένα μικρό πιάτο ορεκτικών, ένα πιάτο φαγητού για το γεύμα σας, ένα αλκοολούχο ποτό και ένα μικρό επιδόρπιο. Πολλοί άνθρωποι προσπερνούν τα ορεκτικά ειδικά. Μπορεί να είναι μικρά, αλλά συχνά είναι τηγανητά ή τσιγαρισμένα με τυρί ή βούτυρο.

12. Πείτε όχι στους ανθρώπους που σας πιέζουν να φάτε όταν δεν θέλετε

Είναι εύκολο να νιώσετε υποχρεωμένοι και να καταναλώσετε στο τέλος τρόφιμα που πραγματικά δεν θέλετε. Για να είστε ευγενικοί μπορείτε να δοκιμάσετε και να πείτε ευγενικά «είναι πολύ ωραίο» θα συνεχίσω ίσως αργότερα.

13. Δώστε τα περισσεύματα φαγητού στους καλεσμένους

Εάν είστε ο οικοδεσπότης συσκευάστε τυχόν επιπλέον φαγητό που μπορεί να σας δελεάσει τις επόμενες μέρες και δώστε το να το πάρουν μαζί τους οι καλεσμένοι σας.

Δείτε ακόμη: Τι προσέχουν πραγματικά οι φιλοξενούμενοι σε ένα σπίτι (λίστα)

14. Επιστρέψτε όσο πιο γρήγορα γίνεται στην υγιεινή καθημερινή σας ρουτίνα

Μετά από την ημέρα του μεγάλου γιορτινού γεύματος, επιστρέψτε στη ρουτίνα της υγιεινής διατροφής σας. Μερικά παραστρατήματα το χρόνο δεν θα επηρεάσουν σημαντικά το βάρος σας, αρκεί να μην τα παρατείνετε τις γιορτές. Τα μεγάλα γεύματα των γιορτών κρατούν μια μέρα και όχι μήνες ή εβδομάδες!

* Τα άρθρα, έχουν καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα και δεν αναπληρώνουν την γνώμη του θεράποντα ιατρού. Το περιεχόμενο των άρθρων είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός είναι μοναδικός και έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα και ψυχολογικά χαρακτηριστικά. Ζητήστε την βοήθεια ειδικών αποκλειστικά για την δική σας περίπτωση. Το daddy-cool.gr και οι συντάκτες του δεν φέρουν καμία ευθύνη για την οποιαδήποτε χρήση.


Close