Το παιδί μου δεν τρώει κρέας. Ποιες τροφές να του δίνω;

To κρέας περιέχει πληθώρα θρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένων των πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, των βιταμινών του συμπλέγματος Β και κυρίως της βιταμίνης Β12, της βιταμίνης D, καθώς και των ιχνοστοιχείων σιδήρου, ψευδαργύρου, φωσφόρου και σεληνίου. Όταν καταναλώνεται με μέτρο, το κρέας αποτελεί μέρος μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.

 

Το παιδί μου δεν τρώει κρέας. Ποιες τροφές να του δίνω;

Πρωτεΐνες
Η πρωτεΐνη του κρέατος είναι υψηλής βιολογικής αξίας, που σημαίνει ότι περιέχει όλα τα αμινοξέα που το σώμα δεν μπορεί να δημιουργήσει μόνο του. Είναι σημαντική για την ανάπτυξη του οργανισμού καθώς και για τη γενική υγεία.

Οι πρωτεΐνες αποτελούν βασικό δομικό στοιχείο όλων των κυττάρων, των αντισωμάτων, των ενζύμων και των περισσότερων ορμονών του οργανισμού. Είναι ιδιαίτερα σημαντικές κατά την βρεφική, παιδική και εφηβική ηλικία αφού χρησιμοποιούνται για την δόμηση νέου ιστού, είναι απαραίτητες την περίοδο της εγκυμοσύνης αλλά και στους ηλικιωμένους. Επίσης, προτιμούνται από τους αθλητές και είναι απαραίτητες στους ανθρώπους που αναρρώνουν μετά από χειρουργική επέμβαση.

Εναλλακτικά: Όσπρια όπως…

Φασόλια
Συνδυάστε τα με καλαμπόκι ή σιτάρι. Η πρωτεΐνη που συναντάμε στα φασόλια, αν και ποικίλλει ανάλογα με την εκάστοτε ποικιλία, φτάνει τα περίπου 7,5 γραμμάρια ανά μισό φλιτζάνι. Πλούσια σε φυτικές ίνες, μαγνήσιο και χαμηλή χοληστερόλη, τα φασόλια αποτελούν ένα πολύ υγιεινό γεύμα, που καταναλώνεται είτε σκέτο, είτε μέσα στη σαλάτα, σε πουρέ κ.ο.κ. Στα φασόλια, όμως, λείπει ένα απαραίτητο αμινοξύ, η μεθειονίνη, το οποίο συναντάται στα δημητριακά (ρύζι, καλαμπόκι, σιτάρι κ.α.) καθώς και στους ξηρούς καρπούς. Αν, λοιπόν, συνδυάσετε τα φασόλια με π.χ. ψωμί από σιτάλευρο ή καλαμποκάλευρο ή με ρύζι, η πρωτεΐνη που θα λάβετε από το γεύμα αυτό θα είναι παρόμοια με αυτή του κρέατος.

Δείτε περισσότερα στο apithano.gr