Προβλήματα κοινωνικοποίησης των παιδιών

Η λογοπεδικός Χαρά Καραμήτσου γράφει για τους χρυσούς κανόνες που θα βοηθήσουν τα παιδιά να αποκτήσουν ποιοτικές κοινωνικές δεξιότητες, σωστές διαπροσωπικές σχέσεις και ομαλή προσαρμογή

Κάποια παιδιά δεν αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες τόσο εύκολα όσο άλλα, κάτι που οφείλεται πρωτίστως στο οικογενειακό περιβάλλον, αφού αυτό παρέχει τις πρώτες άτυπες κοινωνικές εμπειρίες, και κατά δεύτερο λόγο, στον φιλικό περίγυρο ή το σχολείο. Την ίδια στιγμή , η µη εύκολη κοινωνικοποίηση ενός μικρού παιδιού προβληματίζει το περιβάλλον του γιατί μπορεί να οδηγήσει σε απομόνωση, αλλά και σε πιθανή σχολική αποτυχία. Οι γονείς θα πρέπει να δώσουν έμφαση στη χάραξη ενός σχεδίου αντιμετώπισης. Υπάρχουν συμβουλές που εφόσον τηρηθούν, θα βοηθήσουν τα παιδιά να αποκτήσουν ποιοτικές διαπροσωπικές σχέσεις και να προσαρμοστούν ομαλά.

Κοινωνικά ορόσημα
Ακόμα και ως βρέφος ή νήπιο, ένα παιδί παίζει συχνά µόνο του μουρμουρίζοντας στον εαυτό του ή στους γονείς του. Επειτα ακολουθεί η περίοδος, που το παιδί θα παίξει µε ένα άλλο παιδί και αυτή περιλαμβάνει ένα στοιχείο προσαρμογής στην ιδέα της αλληλεπίδρασης του διαλόγου, της αποδοχής αλλά και της ενσυναίσθησης. Η επαφή όμως µε συνομηλίκους, κρύβει συχνά και προβλήματα, καθώς εκεί εμφανίζονται και οι πρώτοι διαπληκτισμοί και τα κλάματα, που βέβαια στη συνέχεια δεν έχουν καμία σημασία, µια και βρίσκουν λύσεις και συνεχίζουν το παιχνίδι τους. Κάποια στιγμή η ομάδα μεγαλώνει και από τη στιγμή που το παιδί πηγαίνει στον παιδικό σταθμό είναι σε θέση να συμμετάσχει και να απολαύσει την εμπειρία της συμμετοχής σε ομάδα.

Η ομάδα του παιχνιδιού
Είναι πλέον καιρός -και ιδίως τώρα το καλοκαίρι- να διευρυνθούν οι επαφές του παιδιού. Είναι δηλαδή η στιγμή του ομαδικού παιχνιδιού. Η στιγμή τού «εμείς και οι άλλοι». Εδώ, ο γονέας οφείλει να είναι δημιουργικός, να οργανώσει ευφάνταστες δραστηριότητες µε παιχνίδια ρόλων και κανόνων, θεατρικά παιχνίδια.

Δείτε περισσότερα στο apithano.gr

Close