To Harvard ανατρέπει τα δεδομένα: Να γιατί δεν πρέπει να βγάλεις τη γλουτένη από τη διατροφή σου

Τα τελευταία χρόνια η διατροφή χωρίς γλουτένη έχει μπει στη λίστα με τα πιο γνωστά trends παγκοσμίως.

Οι εταιρείες λανσάρουν συνεχώς gluten-free προϊόντα, ενώ πολλοί επιλέγουν να ακολουθήσουν την τάση αυτή ακόμα κι αν η συγκεκριμένη πρωτεΐνη που περιέχεται στο σιτάρι, το κριθάρι, τη σίκαλη και τη βρώμη δεν προκαλεί κανενός είδους πρόβλημα στο στομάχι τους.

Ο λόγος; Έχει λανθασμένα –όπως τονίζουν οι ειδικοί- διαδοθεί η άποψη ότι η γλουτένη συντελεί στον αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας, αδρανοποίησης του μεταβολισμού και καρδιαγγειακών προβλημάτων.

Δείτε ακόμα: Η αποτελεσματικη δίαιτα της σούπας! Πως θα χάσετε 12 κιλά σε 14 μέρες;

Πόσο κακό στην υγεία μας κάνει η έλλειψη γλουτένης τελικά;

Σύμφωνα με νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Harvard, πολύ.

Όπως αναλύουν οι ειδικοί, η διατροφή χωρίς γλουτένη ενδείκνυται μόνο για τους ασθενείς που πάσχουν από κοιλιοκάκη –δυσανεξία, δηλαδή, στη γλουτένη-, καθώς καταναλώνοντας τη συγκεκριμένη πρωτεΐνη, προκαλείται φλεγμονή, ικανή να καταστρέψει το εσωτερικό τοίχωμα του λεπτού εντέρου.

Τα τελευταία χρόνια η διατροφή χωρίς γλουτένη έχει μπει στη λίστα με τα πιο γνωστά trends παγκοσμίως.

Δείτε ακομα: H διατροφή με γιαούρτι και άλλο ένα υλικό που θα σε σώσει!

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, η γλουτένη είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητη για τον οργανισμό μας, καθώς σύμφωνα με τους επιστήμονες του Harvard, η έλλειψή της αυξάνει τον κίνδυνο καρδιοπαθειών.

Αυτό συμβαίνει διότι η αποφυγή τροφίμων ολικής άλεσης, στερεί από τον οργανισμό μας πληθώρα θρεπτικών συστατικών τα οποία έχουν την ιδιότητα να θωρακίζουν το καρδιαγγειακό σύστημα.

«Η αποφυγή της γλουτένης μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη κατανάλωση των ευεργετικών σιτηρών ολικής άλεσης, η οποία με τη σειρά της μπορεί να επηρεάσει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Δεν θα πρέπει να ενθαρρύνεται η προώθηση της διατροφής χωρίς γλουτένη σε άτομα που δεν υποφέρουν από τη νόσο κοιλιοκάκη», αναλύουν οι επιστήμονες που προχώρησαν στην εν λόγω έρευνα.

Τονίζουν δε, ότι στην περίπτωση που κάποιος έχει ευαισθησία στη γλουτένη, δεν θα πρέπει να την αφήσει εντελώς εκτός από το διατροφικό του πλάνο, αλλά να περιορίσει τις ποσότητές της.

«Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη συνήθως έχουν λιγότερες διαιτητικές ίνες και άλλα μικροθρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά λιγότερο θρεπτικά αλλά και ακριβότερα. Τα άτομα χωρίς κοιλιοκάκη (δυσανεξία στη γλουτένη) ίσως θα πρέπει να αποφύγουν τη μείωση της γλουτένης για την πρόληψη χρόνιων ασθενειών, κυρίως του διαβήτη», αναφέρεται ακόμα σε διαφορετική έρευνα του ίδιο Πανεπιστημίου.

Δείτε ακόμα: Η φανταστική δίαιτα «των 1200 θερμίδων»: Πώς θα χάσεις εύκολα και γρήγορα κιλά με το πρόγραμμα που ακολουθούν όλοι οι σταρ!

Ακόμα μία απόδειξη, λοιπόν, πως κανένα συστατικό δεν θα πρέπει να λείπει από το πρόγραμμα διατροφής μας, χωρίς να έχει καταλήξει γιατρός σε αυτό το συμπέρασμα.

Πηγή: limeandlife

* Τα άρθρα, έχουν καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα και δεν αναπληρώνουν την γνώμη του θεράποντα ιατρού. Το περιεχόμενο των άρθρων είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός είναι μοναδικός και έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα και ψυχολογικά χαρακτηριστικά. Ζητήστε την βοήθεια ειδικών αποκλειστικά για την δική σας περίπτωση. Το daddy-cool.gr και οι συντάκτες του δεν φέρουν καμία ευθύνη για την οποιαδήποτε χρήση.


Close