Παιδικό σταθμό  ή σπίτι με τον παππού και τη γιαγιά ;

Παιδικό σταθμό ή σπίτι ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΙΑΓΙΑ; Το ερώτημα που απασχολεί πολλές μαμαδες!
Σεπτέμβρης ο μεταβατικός μήνας απ το καλοκαίρι στο φθινόπωρο , ο μήνας που αρχίζουν τα σχολεία .. Πολλοί νέοι γονείς αναρωτιούνται τι θα ήταν ιδανικό για τα μικρά νηπιακια τους . Να πάνε Παιδικό σταθμό ή όχι ?

Να τα κρατήσουν σπίτι ή όχι ?
Πότε λοιπόν είναι η καλύτερη ηλικία για να πάνε τα παιδιά Παιδικό σταθμό ?
Συντρέχουν πρακτικοί παράγοντες πχ. Εργασία γονιών
Εάν οι γονείς εργάζονται ένα παιδί μετά τα 2 1/2 έτη πρέπει να πάει σε έναν παιδικό σταθμό ακόμα κ αν υπάρχει η εναλλακτική του παππού με της γιαγιάς γιατί πολύ απλά η βρεφική ηλικία αρχίζει να ανήκει σιγά σιγά στο παρελθόν κ οι ανάγκες του νηπίου αλλάζουν .

Ανάγκες όπως :
1. Κοινωνικές επαφές με συνομήλικους και συνύπαρξη με αυτούς .
Ξεκινάει η ηλικία που το νήπιο αρχίζει να αντιλαμβάνεται πως είναι ξένο σώμα από την μητέρα του οπότε και η επαφή με άλλα παιδιά της ηλικίας του είναι άκρως ενδιαφέρον κ συναρπαστική . Σε αυτό το ηλικιακό στάδιο η ομαδική ζωή σε ένα σχολείο θα συνδράμει θετικά στην εξέλιξη της όμορφης επικοινωνίας κ συναναστροφής κ θα περιθωριοποιήσει τα έντονα φαινόμενα του εγωκεντρισμού του παιδιού που πολύ πιθανόν να προκύψουν .

Μία έμπειρη νηπιαγωγός με σεβασμό στην δουλεία της και στα παιδιά θα διαχειριστεί σωστά θέματα όπως (δικό μου , εγώ το είχα , μου το πήρε , δεν μου δίνει (το παιχνίδι ) ή με χτύπησε , με έσπρωξε , δεν μου μιλάει , λέει πως δεν είμαι φίλη του ) ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ – ΘΙΞΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΝΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕ ΜΟΝΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗΣ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ .

2.Ανάγκη για εκτόνωση και για παιχνίδι .
Τρέχουν τρέχουν τρέχουν και μοιάζουν να μην κουράζονται ποτέ…Κι όμως αυτό είναι τόσο υγιές !!!Η ανάγκη για εκτόνωση κ για παιχνίδι είναι τόσο μεγάλη που ένας παππούς κ μια γιαγιά δύσκολα θα καλύψουν .Ακόμα και μία έμπειρη κοπέλα στο σπίτι δύσκολα θα καλύψει αυτό το κενό. Σε έναν Παιδικόσταθμό το ημερήσιο πρόγραμμα σίγουρα θα περιλαμβάνει ομαδικά – ψυχοκινητικά παιχνίδια , θεατρικά παιχνίδια , μουσικοκινητικά παιχνίδια κοινώς παιχνίδια εκτόνωσης κ δράσης .

3. Ανάγκη για γνώση ( αποχή από τηλεόραση ). Εδώ νομίζω τα λόγια είναι περιττά , κανείς δεν είναι χαρούμενος με το θέμα τηλεόραση , αναγκαίο κακό των ημερών μας . Η γνώση σε αυτήν την ηλικία ( και σε όλες κατά την γνώμη μου ) πρέπει να έρχεται διαδραστικά με την συμμετοχή του ίδιου παιδιού. Με πολλά βιωματικά παιχνίδια . Μέσω βιβλίων κ παραμυθιών .

Μια νηπιαγωγός θα κατευθύνει τα παιδιά στα μονοπάτια της γνώσης μέσω της ομορφότερης διαδρομής και θα μπορέσει να παρακολουθεί την εξελικτικής ανάπτυξη αναγνωρίζοντας πρώιμα σημάδια δυσκολιών που μπορεί να προκύψουν (ΕΑΝ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ) .
Να αναφερθούμε και στα αρνητικά ενός παιδικού σταθμού , το οποίο για μένα είναι ένα κ μοναδικό αλλά αρκετά “επώδυνο “ ..ΟΙ ΙΩΣΕΙΣ . Η ομαδική ζωή σε ένα σχολείο τα χει αυτά .Όσα μέτρα πρόληψης να πάρει ο σταθμός οι ιώσεις πάντα θα υπάρχουν και θα ταλαιπωρούν κυρίως τους μικρούς αλλά κ τους μεγάλους .

Για τα περισσότερα παιδάκια η πρώτη χρονιά είναι η πιο δύσκολη για μικρή μερίδα παιδιών το πρόβλημα συνεχίζεται κ τα επόμενα χρόνια μέχρι ο οργανισμός του παιδιού μας να γίνει ανθεκτικότερος .
Ότι κ αν αποφασίσετε ….ΝΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ !

ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΛΙΖΑ
Υπεύθυνη στο Παιδικό Σταθμό
PlaySchool
Χρ. Μάντικα κ Σιγινού 7 Ραφήνα
22940 23656 6982475684

Βρείτε μας και στο facebook 

Close