Απομακρύνετε τις σκουπιδοτροφές από τα παιδιά ! Tα παιδιά μας δεν είναι σκουπιδοτενεκέδες.

«Γιατρέ, θέλω να μου γράψεις βιταμίνες για το μικρό, γιατί δεν τρώει καθόλου φρούτα.»

«Γιατί όμως, αφού ζούμε στον πιο ευλογημένο τόπο που τα φρούτα κρέμονται στα δέντρα μας, να παίρνουμε χαπάκια;»

«Μα, ξέρεις γιατρέ, το παιδί δεν τα θέλει. Θέλει κάτι να τον «πιάσει», κάνα κρουασάν, κάνα πατατάκι, τι να κάνω κι εγώ, του τα παίρνω.»

Το πιο εύκολο, είναι να γράψουμε στο χαρτάκι μας μια συνταγή για βιταμίνες. Με ένα κόστος 8 ευρώ το μήνα καθαρίσαμε. Αρκεί όμως αυτό;

Οι σκουπιδοτροφές που υπάρχουν σε πληθώρα γύρω μας λέγονται έτσι γιατί αυτό είναι. Σκουπίδια. Να μερικά χαρακτηριστικά τους:

  • Τηγανίζονται στην ίδια κακής ποιότητας λιπαρή ουσία πολλές πολλές φορές, με συνέπεια οι χημικοί δεσμοί στα λιπαρά οξέα να κορρένυνται, κι έτσι να καθίστανται δυνητικά καρκινογόνες.
  • Βρίθουν συντηρητικών, που είναι χημικές ουσίες που διατηρούν επί μακρόν το τρόφιμο βρώσιμο. Τα συντηρητικά πολλάκις έχουν ενοχοποιηθεί όχι μόνο για μεταλλαξιγόνο δράση, αλλά και για πυροδότηση αυτοάνοσων παθήσεων.
  • Είναι νόστιμα και εθιστικά. Θυμίζω ότι τρώγοντας το πρώτο σνακ οι άνθρωποι συνήθως δεν μπορούν να σταματήσουν, θέλουν κι άλλο, κι άλλο. Η τεχνολογία των συγκεκριμένων τροφών μελέτησε το βαθμό απόλαυσης που δημιουργείται με το κριτσάνισμα και θρυμμάτισμα της τροφής στο στόμα. Προσδιόρισαν το πόσο τραγανό πρέπει να είναι σε μονάδες πίεσης, ώστε να δημιουργεί ακριβώς αυτό τον εθισμό ότι δεν μπορεί κανείς να αρκεστεί στο ένα. Σκεφτείτε απλά ότι τα κριτσανιστά προϊόντα (πατατάκια κτλ) αν είναι πολύ μαλακά δεν τα θέλουμε!! Η ποσότητα των υδατανθράκων κατά συνέπεια αυξάνεται πολύ περισσότερο σε σχέση με τη συνολική ημερήσια ποσότητα που οφείλει να λαμβάνει ένα παιδί.
  • Συνήθως οι σκουπιδοτροφές έχουν υπερβολική ποσότητα αλατιού, κάτι που εξυπηρετεί επίσης το να είναι η τροφή ελκυστική, νόστιμη και εθιστική. Σκεφτείτε σε τι υποβάλλονται τα νεφρά του παιδιού μας, για να απεκκρίνουν τρομακτικά μεγάλες ποσότητες άλατος.
  • Το παιδί τρώγοντας σκουπιδοτροφές επί καθημερινής βάσεως, ακόμα και αν είναι πολύ αδύνατο, φτιάχνει λιποκύτταρα στην κοιλιά και στους γλουτούς, τα οποία με την πάροδο των ετών γεμίζουν. Ξαφνικά βλέπουμε το παιδί μετά από δύο χρόνια ότι πέταξε μπουτάκια ή κοιλίτσα κι αναρρωτιόμαστε τι φταίει κι αν έχει θυροειδή. Τα λιποκύτταρα χωρίς αερόβια άσκηση και συνεχίζοντας την κακή διατροφή, είναι μια προίκα για πάντα .
  • Ας μην κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας, πιστεύοντας ότι τέτοια τρόφιμα έχουν βιταμίνες επειδή το γράφουν. Τρανό παράδειγμα η βιταμίνη C. Πρόκειται για την πιο ευαίσθητη στην οξείδωση βιταμίνη, με απλά λόγια η επαφή με τον ατμοσφαιρικό αέρα την καταστρέφει. Κόβοντας ένα λεμόνι με το μαχαίρι, αυτόματα χάνεται το 30% της βιταμίνης που περιέχει. Πώς λοιπόν όλα αυτά τα συσκευασμένα, τηγανισμένα και προτηγανισμένα και ψημένα και επεξεργασμένα προιόντα διατηρούν τη βιταμίνη C; Πόσο ψέμμα πια..
  • Βάλτε ένα φρέσκο βιολογικό φρούτο μαζί με μια ποσότητα από σνακ και αφήστε για κάποιες μέρες να χαλάσουν. Το φρούτο σε 3-4 μέρες ακολουθεί τη φυσιολογική ωρίμανση και τελικά αλλοίωση. Το σνακ μένει άθικτο σαν ένα κομμάτι πλαστικό. Σκεφτείτε πόση χημική επεγεργασία έχει υποστεί για να μένει λες και έχει κάνει botox. Θέλουμε ακόμα όλα αυτά τα χημικά να καταλήξουν στο στομάχι του παιδιού μας;

Tα παιδιά μας δεν είναι σκουπιδοτενεκέδες. Είναι εύθραυστοι, όμορφοι, νέοι οργανισμοί που ζητούν τα καλύτερα τούβλα για να φτιάξουν σώμα και πνεύμα. Είναι φυσιολογικό μία στο τόσο σε μια γιορτή, σε ένα πάρτι, να υπάρχουν παρεκκλίσεις από την υγιεινή διατροφή, όμως δεν πρέπει να υπάρχει καθημερινή πρόσβαση του παιδιού στο junk food. Πάτε στις λαϊκές, στους κήπους, πάρτε όλα τα χρώματα από φρούτα και λαχανικά, καθίστε στο τραπέζι, καθαρίστε τα και αφήστε τα παιδιά να σας βλέπουν ενώ το κάνετε. Η εικόνα είναι 1000 λέξεις, είναι βίωμα. Σερβίρετε τους σε όμορφα πιάτα τη χρωματική παλέτα της μεσογειακής διατροφής. Να και οι βιταμίνες, να και οι ίνες που καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα, να και τα οξέα των εσπεριδοειδών που διεγείρουν τις αισθήσεις, όλα όμορφα στο πιάτο σας…

photo credit: theglobeandmail

Πηγή: pediatros-patra.gr
Close