ΠΩΣ Η ΤΕΧΝΗ ΚΡΑΤΗΣΕ ΕΝΑΝ ΠΑΙΔΟΦΙΛΟ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΛΑΚΗ ΓΙΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ!

 

Ο διάσημος Βρετανός καλλιτέχνης και φωτογράφος Γκράχαμ Όβεντεν σε όλα του τα έργα, που πωλούνται ακόμη και 30.000 το ένα, έχει ως πρωταγωνίστριες ανήλικες, γυμνές κοπέλες. Η διαστροφή του με τα μικρά κορίτσια έφτανε ακόμη και στο σημείο να τα τοποθετεί σε σκηνές ομοφυλοφιλικές ή ακόμη και να βάζει τον εαυτό του μέσα στο κάδρο χαϊδεύοντας τα ανήλικα.

 Το βιβλίο του για την λολίτα περιγράφει ακριβώς την ψυχοσύνθεση του καλλιτέχνη αλλά και την ψύχωση με το γυμνό ανήλικο σώμα. Κι όμως εδώ και 20 χρόνια απολάμβανε μια ιδιότυπη ασυλία κι ενώ είχε μπει στο στόχαστρο της αστυνομίας τρεις φορές μετά από καταγγελίες για αποπλάνηση και βιασμό.
 
 
το 1994 η αστυνομία εισβάλει στο σπίτι του Graham Ovenden και ανακαλύπτει εκατοντάδες φωτογραφίες γυμνών παιδιών, κάποιες από αυτές θεωρούνται ιδιαίτερα προσβλητικές. Ο κόσμος της τέχνης τον υπερασπίζεται. Θεωρεί ότι το σεξουαλικό του έργο συγχέεται με την πορνογραφία και το δικαστήριο τον αθωώνει. Συνεχίζει να δημιουργεί και να πουλάει τα πανάκριβα έργα του. Από τη στιγμή εκείνη, διάσημοι καλλιτέχνες ξεσηκώθηκαν προς υπεράσπιση του Όβεντεν και του σεξουαλικού του έργου, υποστηρίζοντας πως η τέχνη δεν πρέπει να συγχέεται με την πορνογραφία. Η αντιδράσεις ήταν τόσες πολλές και τόσο έντονες, από τη σύλληψη του κι έπειτα, που το δικαστήριο αποφάσισε να αθωώσει τον Όβεντεν, εκτιμώντας πως οι φωτογραφίες ανήκαν στο εικαστικό του ρεπερτόριο.
 
 
Πέρασαν 15 χρόνια μέχρι η αστυνομία να επιστρέψει στο σπίτι του με νέο ερευνητικό ένταλμα, ανακαλύπτοντας, αυτή τη φορά, υλικό παιδικής πορνογραφίας στον υπολογιστή του. Ο Όβεντεν, χρησιμοποιώντας τα ίδια απολογητικά κριτήρια, αθωώθηκε εκ νέου αφού το κατηγορητήριο κατέρρευσε όταν οι μάρτυρες κατηγορίας δεν εμφανίστηκε. Κάθε ένα από τα επεισόδια αυτά θεωρήθηκε μία νίκη της τέχνης έναντι του δικαστικού συστήματος, και έδωσε βήμα σε πολλούς ανά τον κόσμο να σταθούν στο πλευρό του καλλιτέχνη, αναφέροντας ότι η φύση της δουλειάς του έκανε ανεκτή την παιδική ηδονοβλεψία. Μία λονδρέζικη γκαλερί, μάλιστα, του είχε αφιερώσει έκθεση με τίτλο «Η αισχρή δικαιοσύνη εναντίον της τέχνης». Κι όμως η επιμονή της αστυνομίας έφερε αποτελέσματα αφού πριν από λίγο καιρό δικάστηκε και τότε οι λάτρεις της τέχνης έμειναν άφωνοι, στο άκουσμα της είδησης ότι ο, 70χρονος Γκράχαμ Όβεντεν βρέθηκε ένοχος, σε έξι κατηγορίες σεξουαλικής κακοποίησης ανήλικων κοριτσιών.
 
Ο όβεντεν υποστήριξε ότι στις εικόνες τα γυμνά παιδιά δεν είναι πραγματικά αλλά φανταστικά. Όλες οι περιπτώσεις κακοποιήσεων, όπως ανακαλύφθηκε, είχαν συμβεί στο σπίτι του από το 1972 έως το 85 με θύματα νεαρές κοπέλες, από έξι έως 14 ετών. Οι κατηγορίες προήλθαν από ενήλικες γυναίκες σήμερα που ισχυρίστηκαν ότι είχαν κακοποιηθεί από τον 70χρονο ως παιδιά όταν πόζαραν για φωτογραφήσεις. Στις 2 Απριλίου κρίθηκε ένοχος και καταδικάστηκε σε ισόβια. Τελικά το εφετείο έριξε την ποινή και την μετέτρεψε σε ένα χρόνο φυλάκιση με 2ετή αναστολή γιατί κρίθηκε ότι τώρα πια δεν αποτελεί απειλή για τα παιδιά. Ο Γενικός Εισαγγελέας όμως θεώρησε «αδικαιολόγητα επιεική την ποινή και ζήτησε αναψηλάφηση.
 
ο Ovenden είχε πάντα λατρεία για την βικτωριανή εποχή αλλά και τα γυμνά και ημίγυμνα φωτογραφικά πορτρέτα νεαρών κοριτσιών από την δεκαετία του 50. Τώρα μετά την καταδίκη του ακόμα και η γκαλερί Tate, το σπίτι της Βρετανικής τέχνης, το οποίο επί χρόνια στεκόταν στο πλευρό του, αναγκάστηκε να αποσύρει τα έργα του. Εν διαστάσει σύζυγό του είναι η επίσης καλλιτέχνης Annie Ovenden και κόρη τους, η Emily, γνωστή συγγραφέας και τραγουδίστρια.