10 «αθώες» τροφές που βάζουν σε κίνδυνο την υγεία του παιδιού

Η διατροφή που ακολουθούμε τα τελευταία χρόνια απέχει κατά πολύ από το μεσογειακό πρότυπο που θα έπρεπε να δεσπόζει στη χώρα μας.

 

Όσο κι αν προσπαθούμε να μαγειρεύουμε καθημερινά, ώστε να προσφέρουμε στην οικογένειά μας σπιτικό φαγητό, δεν παύουμε να έχουμε υπεραυξήσει την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων (από τα οποία αφαιρέθηκαν πολλές βιταμίνες ή μεταλλικά στοιχεία και αντικαταστάθηκαν από λίπος, ζάχαρη και αλάτι) ή τροφίμων που φτιάχνονται από αλεύρι και χημικά συστατικά που απλά δίνουν γεύση.

Τα τρόφιμα αυτά είναι πεντανόστιμα και έτσι είναι πανεύκολο να καταναλωθούν, ειδικά από τα παιδιά. Καθώς, όμως, δεν έχουν σχεδόν καθόλου φυτικές ίνες μας εμποδίζουν από το να νιώσουμε χορτάτοι. Το αποτέλεσμα είναι να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες από αυτά και μετά να αναρωτιόμαστε γιατί παχαίνουμε –τόσο εμείς όσο και τα παιδιά. Σύμφωνα με έρευνες, από το 1980 μέχρι σήμερα τα παιδιά έχουν αυξήσει κατά 160% την κατανάλωση του λίπους και κατά 200% την κατανάλωση της ζάχαρης.

Η παγίδα κρύβεται στο ότι πολλά από τα τρόφιμα που διαφημίζονται ως «καλά» για τα παιδιά, στην πραγματικότητα δεν είναι οι πιο υγιεινές επιλογές, ακριβώς επειδή είναι εξαιρετικά επεξεργασμένα. Πρόκειται για τρόφιμα που δεν έχουν απολύτως καμία θρεπτική αξία (έναντι άλλων) και που αποτελούν τον σίγουρο δρόμο για την παχυσαρκία, την χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια. Ποια είναι αυτά;
Επεξεργασμένα τυριά και κρέατα
Επεξεργασμένα και συσκευασμένα αλλαντικά σε μερίδες, τυράκια, κρακεράκια κ.α. βρίσκουμε πλέον στο σούπερ μάρκετ, τα οποία μας δίνουν μια εύκολη και γρήγορη λύση για το κολατσιό του παιδιού στο σχολείο. Τα περισσότερα από αυτά, όμως, είναι πλούσια σε λίπος αλλά και σε νάτριο, βάζοντας το παιδί σε κίνδυνο όχι μόνο για παχυσαρκία αλλά και για αρτηριοσκλήρωση.

Τι να προτιμήσετε: Ελαφρώς επεξεργασμένα γαλακτοκομικά και αλλαντικά, με τη χαμηλότερη δυνατή περιεκτικότητα και λίπος και αλάτι.

Δείτε περισσότερα με ένα κλικ εδω


Close