Πώς να αναπληρώσει το παιδί το ασβέστιο αν δεν πίνει γάλα

Αν ανήκετε στην κατηγορία των γονιών που χρειάζεται τα κυνηγήσει τα παιδιά σ’ όλο το σπίτι για να πιούν μιάμιση γουλιά γάλα (κι αυτή με εμφανή αηδία), αυτό το κείμενο έχει γραφτεί για εσάς.

 

Τα παιδιά από ενός έως δέκα ετών χρειάζονται από 800 έως 1.200 mg ασβεστίου την ημέρα. Από πού θα το πάρουν, όμως, αν αρνούνται πεισματικά να ακουμπήσουν το ποτήρι γάλα που τους προσφέρετε;

Γιατί χρειάζονται ασβέστιο τα παιδιά;
Οι απαιτήσεις του παιδικού οργανισμού για ασβέστιο είναι ιδιαίτερα υψηλές, αφού σε συνεργασία με το φώσφορο και το μαγνήσιο βοηθά στη δόμηση και τη θωράκιση των οστών, αλλά και την καλή λειτουργία της καρδιάς. Το ασβέστιο λειτουργεί προστατευτικά για το σμάλτο των δοντιών και είναι ο καλύτερος σύμμαχος για την πρόληψη ασθενειών των οστών, όπως οστεοπόρωση, οστεομαλακία και ραχίτιδα.

Αν όχι γάλα, τότε τι;

Τυριά σε μπαστουνάκια
Όλα τα τυριά, αλλά περισσότερο τα κίτρινα είναι εξαιρετικές πηγές ασβεστίου. Προτιμήστε να σερβίρετε στο παιδί γραβιέρα, πού όπως γράφει η Αλεξάνδρα Δαμβουνέλη, Διαιτολόγος –Διατροφολόγος, είναι πρωταθλητής στην συγκέντρωση του πολύτιμου μεταλλικού στοιχείου (100 γραμμάρια γραβιέρας περιέχουν 1.100 mg ασβέστιο!). Η παρμεζάνα και το τσένταρ είναι επίσης καλές επιλογές. Για να κάνετε το τυρί πιο ελκυστικό, μπορείτε να το δίνετε μαζί με κουλούρι Θεσσαλονίκης, κομμένο σε μπαστουνάκια.

Σπιτικό «milk-shake» με μπανάνα και λίγη βανίλια
Ξεγελάστε την απέχθειά του για το γάλα, «χτυπώντας» στο μπλέντερ μία μπανάνα, ένα παγωμένο ποτήρι γάλα, λίγη σκόνη βανίλιας για να προσθέσετε άρωμα και λίγο πάγο. Αν θέλετε το ρόφημα να γίνει πιο γλυκό, μπορείτε να προσθέσετε μια κουταλιά του γλυκού μέλι. Για σίγουρα αποτελέσματα, προσφέρετε το γρήγορο και θρεπτικό ρόφημα παραλείποντας να πληροφορήσετε το παιδί για την παρουσία γάλατος.

Δείτε περισσότερα στο apithano.gr