Ναι ή όχι; Το cocktail dress που επέλεξε η Ελένη Μενεγάκη στις διακοπές της

Για μία ακόμα χρονιά η λαοπρόβλητη τηλεπαρουσιάστρια συμμετέχει ενεργά στην καμπάνια ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού της Estée Lauder μαζί με τον σχεδιαστή Δούκα Χατζηδούκα.

Λίγες εβδομάδες πριν από την τηλεοπτική πρεμιέρα της επιχειρεί έναν απολογισμό της μυθιστορηματικής πορείας της.

GALA: Είστε η Eλληνίδα πρέσβειρα της εκστρατείας ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού. Εχετε ενώσει τις δυνάμεις σας με τον Δούκα Χατζηδούκα, ο οποίος σχεδιάζει το βραχιόλι-σύμβολο της εκστρατείας, και στηρίζετε ενεργά κάθε εκδήλωση που αφορά στην πρόληψη. Τι ήταν εκείνο που σας ευαισθητοποίησε να συμμετάσχετε σε αυτή την καμπάνια και ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να στείλετε στις γυναίκες;

E.M.: Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ευαισθησία για να καταλάβει κανείς πως ο καρκίνος του μαστού μπορεί να θεραπευτεί αν διαγνωστεί έγκαιρα – μόνο ελάχιστη κοινή λογική. Είμαι γυναίκα, το θέμα με αφορά. Το μήνυμα που θα ήθελα να στείλω είναι το ίδιο, όπως κάθε χρόνο. Να μην παραμελούμε τα τρία «πρέπει» που σώζουν ζωές: τακτική αυτοεξέταση, μαστογραφία μία φορά τον χρόνο -εγώ επιλέγω να την κάνω την ημέρα των γενεθλίων μου, σαν δώρο προς τον εαυτό μου- και μια κλινική εξέταση από ειδικό γιατρό.

GALA: Πώς πιστεύετε ότι μπορείτε να βοηθήσετε στην ενημέρωση των γυναικών για την αξία της πρόληψης στη ζωή τους;

E.M.: Οπως μπορεί να βοηθήσει οποιοσδήποτε άνθρωπος που έχει ένα δημόσιο βήμα και λόγο – ιδίως σε μια χώρα όπου τα ποσοστά έγκαιρης διάγνωσης του καρκίνου του μαστού είναι ακόμα χαμηλά σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Αυτό σημαίνει πως όσο πιο πολλοί και όσο πιο πολύ μιλάμε γι’ αυτό, ενημερώνοντας τις γυναίκες ή θυμίζοντάς τους να μην αμελούν τις προληπτικές εξετάσεις τους, τόσο το καλύτερο.

GALA: Πιστεύετε στη δύναμη των κοινωνικών δικτύων για τον σκοπό αυτό;

Η Ελένη Μενεγάκη και ο Δούκας Χατζηδούκας ενώνουν και φέτος τις δυνάμεις τους για έναν σημαντικό κοινωνικό σκοπό

E.M.: Ναι, πάρα πολύ. Εχει αποδειχτεί ότι τα κοινωνικά δίκτυα -ή ίσως θα έπρεπε να πω οι χρήστες τους- διαθέτουν εξαιρετικά αντανακλαστικά, που βοηθούν στην ταχύτατη διάδοση μιας πληροφορίας ή μιας ιδέας. Γιατί λοιπόν να μη χρησιμοποιήσουμε αυτό το «υπερόπλο» για καλό σκοπό;

GALA: Εχοντας κατακτήσει το τηλεοπτικό κοινό με μια πλούσια αλλά και δυναμική καριέρα έχετε μεγάλη επιτυχία και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αφού για παράδειγμα στο Instagram σας ακολουθούν σχεδόν ένα εκατομμύριο άνθρωποι. Κάποιοι πιστεύουν ότι πλέον σας ενδιαφέρει περισσότερο η εικόνα σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι τόσο η τηλεοπτική. Είναι κάτι που ισχύει;

E.M.: Οσοι με ακολουθούν ξέρουν πολύ καλά την απάντηση σε αυτό που με ρωτάτε. Το τι πιστεύουν οι υπόλοιποι δεν θα μπω καν στον κόπο να το σχολιάσω.

GALA: Υπάρχει η άποψη ότι η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι και επαγγελματικό εργαλείο για μια μεγάλη μερίδα χρηστών, καθώς μέσα από αυτά προβάλλουν και ιδιωτικές τους στιγμές. Εσάς σας αρέσει να προβάλλετε δικές σας προσωπικές στιγμές αυτή την περίοδο της ζωής σας – γιατί παλαιότερα δεν ήσασταν και πολύ υπέρ;

E.M.: Το ότι τα κοινωνικά δίκτυα είναι και επαγγελματικά εργαλεία δεν είναι άποψη – σήμερα πια είναι η πραγματικότητα. Σε ό,τι με αφορά, αφού με ρωτάτε, τα social media είναι περισσότερο ένα παιχνίδι, ένας δίαυλος για να επικοινωνώ με πιο πολύ κόσμο με έναν τρόπο γλυκό, όμορφο και πιο προσωπικό – αυτό φαίνεται εξάλλου και από το ύφος των αναρτήσεων, που είναι κατά κύριο λόγο αυθόρμητες, «ακατέργαστες» και απρογραμμάτιστες.

GALA: Αν κάνετε έναν πρόχειρο απολογισμό, υπάρχει κάτι που σας έχει λείψει στη ζωή σας;

E.M.: Υπάρχει μια παλιά παροιμία που λέει πως «για δύο πράγματα δεν ωφελεί να κλαις: για όσα διορθώνονται και για όσα δεν διορθώνονται». Υπάρχουν σίγουρα πράγματα που μου έλειψαν, όμως γιατί να «κλαίω» για ένα παρελθόν που δεν αλλάζει; Προτιμώ να απολαμβάνω το σήμερα και να ονειρεύομαι το μέλλον.

GALA: Προσεύχεστε για κάτι;

E.M.: Ναι, πιστεύω, προσεύχομαι, ζητάω βοήθεια από τον Θεό. Δεν υπάρχει «γιατί» στην πίστη.

GALA: Τι ονειρευόσασταν για τον εαυτό σας;

E.M.: Εκανα πολλά όνειρα – άλλωστε και ποιος νέος άνθρωπος δεν κάνει; Το μόνο που μπορώ να σας πω με σιγουριά είναι πως ό,τι και αν ήταν αυτό που ονειρευόμουν -μια δουλειά που θα αγαπούσα, μια μεγάλη ευτυχισμένη οικογένεια- η πραγματικότητα τελικά το ξεπέρασε. Η ζωή με ευλόγησε με πολλά δώρα. Και είμαι απέραντα ευγνώμων για όλα.

GALA: Πότε πιστεύετε ότι μπορεί να ολοκληρωθεί μια επιτυχημένη επαγγελματική διαδρομή;

E.M.: Πότε μπορεί ή πότε πρέπει να ολοκληρώνεται; Ας πούμε όταν ο «επαγγελματίας» της τηλεόρασης χάσει την ερασιτεχνική ορμή και χαρά του πρωτάρη. Μη με παρεξηγήσετε, σκαμπανεβάσματα διάθεσης, απόδοσης, κακές ή μέτριες στιγμές μπορεί να έχουμε όλοι σε μια πολύχρονη καριέρα. Οταν όμως η δουλειά γίνεται καθημερινό βάρος χωρίς ανταμοιβή -δημιουργική ή υλική-, τότε ίσως είναι ώρα να ξανασκεφτεί κανείς τα «θέλω» του.

GALA: Τελικά, είναι ωραίο να σε ξέρουν με το μικρό σου ή γίνεται και αφόρητο καμιά φορά;

E.M.: Μόνο ωραίο μπορεί να είναι το να είσαι η «Ελένη» για όλο τον κόσμο. Ποτέ δεν γίνεται αφόρητη η οικειότητα της αγάπης.

Δούκας Χατζηδούκας

Ο σχεδιαστής του περίφημου Ροζ Βραχιολιού και Greek Ambassador του Breast Cancer Awareness Campaign της Estée Lauder κατάφερε να μετατρέψει ένα τραυματικό προσωπικό βίωμα σε δημιουργία με αντίκρισμα στην κοινωνία

GALA: Πώς ξεκίνησε η συμμετοχή σας στην εκστρατεία ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού;

Δ.Χ.: Το 2005 δέχτηκα πρόταση από την Estée Lauder Hellas για τον σχεδιασμό του 1ου Ροζ Βραχιολιού (Pink Ribbon Bracelet) στο πλαίσιο της εκστρατείας ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού και κορυφώθηκε το 2011 με την επίσημη συνάντησή μου στη Νέα Υόρκη με την Evelyn Lauder. Εκείνη, αφού με ενημέρωσε για το μεγαλειώδες έργο της, μου απένειμε τον τίτλο του Greek Ambassador για την εκστρατεία (Breast Cancer Awareness Campaign).

Δείτε ακόμα: Aυτό είναι το νέο αγόρι της Πάολας είναι 25 ετών και… κούκλος – Δείτε τον (Pics)

GALA: Εχετε κάποιο προσωπικό βίωμα ενδεχομένως που σας κινητοποίησε ώστε να συμμετάσχετε σε αυτή την καμπάνια;

Δ.Χ.: Στην ηλικία των 12 ετών αντιμετώπισα τον καρκίνο του μαστού μέσα από πολύ κοντινό πρόσωπο της οικογένειάς μου, γεγονός που με έχει σημαδέψει μέχρι και σήμερα. Σε κάθε περίπτωση, είναι τόσο σημαντικός ο σκοπός της εκστρατείας που πραγματικά η κινητοποίησή μου ήταν άμεση.

GALA: Μπορεί ένα σύμβολο, όπως το βραχιόλι που σχεδιάζετε, να γίνει αφορμή για την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση του κοινού;

Δείτε ακόμα: Κυκλώνας «Ζορμπάς»: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για να προστατευθούν από τα έντονα φαινόμενα

Δ.Χ.: Το Ροζ Βραχιολάκι σήμερα γίνεται 14 ετών, κάθε χρόνο γίνεται sold out, ο κόσμος το «αγκαλιάζει» ακόμη πιο πολύ και η ευαισθητοποίηση είναι πολύ μεγάλη. Είναι πολύ συγκινητικό το γεγονός ότι ένα ροζ βραχιολάκι στον καρπό της κάθε γυναίκας αποτελεί σύμβολο αφύπνισης και ευαισθητοποίησης για την Εγκαιρη Πρόληψη!

GALA: Από πού αντλήσατε την έμπνευση για τη φετινή δημιουργία;

Δ.Χ.: Κάθε χρονιά το Ροζ Βραχιολάκι αποτελεί για μένα δημιουργική πρόταση και πρόκληση μαζί. Φέτος, στο καινούριο βραχιολάκι πρωταγωνιστεί η ροζ κορδέλα με έντονες ανάγλυφες ραβδώσεις, έχοντας αναφορά στη δωρικότητα, στη λιτότητα αλλά και στη διαχρονικότητα των αρχαίων μνημείων της Ελλάδας, τα οποία αποτελούν κορυφαία ορόσημα φωταγώγησης στo πλαίσιo της εκστρατείας.

Πηγή: protothema
Close