Δείτε τα καθημερινά λάθη που σας οδηγούν στην πρόωρη γήρανση

Κάθε άνθρωπος θέλει να μείνει για πάντα νέος, αλλά δυστυχώς η φύση είναι έτσι που για όλους έρχεται η στιγμή που γερνάμε. Παρόλα αυτά μερικές μας συνήθειες, πολλούς από εμάς μας οδηγούν σε μια πρόωρη γήρανση.

Επειδή κανένας δεν θέλει να είναι 35 και να δείχνει 45 ετών δείτε παρακάτω τα καθημερινά λάθη που κάνουμε οι περισσότεροι και μπορεί να βλάψουν ανεπανόρθωτα το δέρμα μας με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στην πρόωρη γήρανση.

Κοιμάσαι αργά

Δείτε τα καθημερινά λάθη που σας οδηγούν στην πρόωρη γήρανση

Ένας άνθρωπος σύμφωνα με τους επιστήμονες χρειάζεται τουλάχιστον 8 ώρες ύπνου για να ξεκουραστεί ουσιαστικά και ολοκληρωτικά. Η έλλειψη ύπνου προκαλεί ρυτίδες και πρόωρη γήρανση.

Παρόλα αυτά, οι γιατροί υποστηρίζουν ότι αν δεν ξεκουραζόμαστε αρκετά ο οργανισμός μας αποκτά κι άλλα προβλήματα όπως την υπέρταση, τον διαβήτη και την αύξηση βάρους.

 

Υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης

Δείτε τα καθημερινά λάθη που σας οδηγούν στην πρόωρη γήρανση

Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης εκτός των άλλων φαίνεται πως θαμπώνει το δέρμα και δημιουργεί έντονες ρυτίδες και πρόωρη γήρανση του δέρματος.

Έλλειψη γυμναστικής

Δείτε τα καθημερινά λάθη που σας οδηγούν στην πρόωρη γήρανση

Η γυμναστική δεν προσφέρει μόνο ωραιότερη σιλουέτα και καλύτερη φυσική κατάσταση, άλλα μπορεί να προστατεύσει τον οργανισμό από την πρόωρη γήρανση. Φαίνεται πως αν γυμνάζεσαι συχνά έχεις μακρύτερα τελομερή, έναν κυτταρικό δείκτη μακροζωίας.

 

Ακούς πολύ δυνατά τη μουσική

Δείτε τα καθημερινά λάθη που σας οδηγούν στην πρόωρη γήρανση

Το να ακούς πολύ δυνατά τη μουσική μπορεί να είναι απόλαυση για σένα, άλλα επηρεάζει σε τρομαχτικό βαθμό την ποιότητα της ακοής σου. Εφόσον θα έχεις πρόβλημα με την ακοή από μικρή ηλικία, η πρόωρη γήρανση είναι μονόδρομος.

Δεν κάνεις συχνά έρwτα

Δείτε τα καθημερινά λάθη που σας οδηγούν στην πρόωρη γήρανση

Ο έρwτας είναι απαραίτητος για τον ανθρώπινο οργανισμό. Εκτός του ότι ανεβάζει τη ψυχολογία, μπορεί να βοηθήσει στη λάμψη της επιδερμίδας. Η έλλειψη του, δημιουργεί ρυτίδες και θάμπωμα.

Η επιδερμίδα του προσώπου είναι πολύ πιο λεπτή και ευαίσθητη από το υπόλοιπο σώμα μας. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που μπορούμε να δούμε την εμφάνιση των λεπτών γραμμών και των ρυτίδων πιο εύκολα. Ενώ η γήρανση του δέρματος συνήθως ξεκινά στην ηλικία των 40 ετών, σε ορισμένες περιπτώσεις γυναίκες βλέπουν αυτά τα συμπτώματα νωρίτερα. Αυτό είναι γνωστό ως πρόωρη γήρανση του δέρματος.

Ποιοι είναι οι λόγοι για την πρόωρη γήρανση του δέρματος;

Η πρόωρη γήρανση του δέρματος δεν μπορεί να αποδοθεί σε μία μόνο αιτία. Διάφοροι περιβαλλοντικοί, ορμονικοί και φυσιολογικοί παράγοντες έχουν μια βαθιά επίδραση στο δέρμα. Ωστόσο, η έκθεση στις ακτίνες UVA του ήλιου προκαλεί τη μεγαλύτερη ζημιά. Πιο ειδικά, οι ακτίνες UVA διεισδύουν βαθιά μέσα στο δέρμα και συχνά αναφέρονται ως «ακτίνες γήρανσης». Σε υψηλές δόσεις, αυτές οι ακτίνες μπορεί να προκαλέσουν χρώση του δέρματος και να επιταχύνουν τη διαδικασία γήρανσης καταστρέφοντας το κολλαγόνο, καθιστώντας έτσι το δέρμα φολιδωτό, ξηρό, ζαρωμένο με σκοτεινές κηλίδες.

Άλλοι παράγοντες που συντελούν στην πρόωρη γήρανση είναι το άγχος, η έλλειψη ύπνου και το κάπνισμα. Η έλλειψη ύπνου και το στρες μειώνουν, επίσης, την ποσότητα των άλλων ορμονών μέσα στο σώμα, όπως είναι οι αυξητικές ορμόνες που βοηθούν στη θρέψη του δέρματος και των μαλλιών. Το κάπνισμα ή η εισαγωγή τοξικών χημικών ουσιών στο σώμα αυξάνει τον αριθμό των ελεύθερων ριζών, επιταχύνοντας τη διαδικασία γήρανσης με αποτέλεσμα να χάνεται η ελαστικότητα του δέρματος. Για τον λόγο αυτό, οι άνθρωποι που καπνίζουν, πίνουν και κάνουν χρήση ναρκωτικών συχνά φαίνονται πολύ μεγαλύτεροι από ό, τι είναι.

Ποια είναι τα σημάδια της πρόωρης γήρανσης του δέρματος;

Το μεγαλύτερο μέρος της ζημιάς είναι ορατό, αλλά ορισμένες φορές μπορεί κανείς να μην είναι σε θέση να κρίνει σωστά τα σημάδια. Για παράδειγμα, οι ζημιές που οφείλονται σε έκθεση σε ακτίνες UVA μπορεί να προκαλέσει ευρυαγγείες στο πρόσωπο, λεπτές ρυτίδες που εμφανίζονται μόνο όταν είναι τεντωμένο.
Οι κηλίδες είναι επίσης δείκτες της πρόωρης γήρανσης.
Ομοίως, η κατάχρηση ναρκωτικών προκαλεί την ανάπτυξη βαθιών ρυτίδων και σκληρό δέρμα. Είναι σημαντικό να ακολουθήσετε διορθωτικά μέτρα όταν παρατηρήσετε οποιοδήποτε από αυτά τα σημάδια της πρόωρης γήρανσης.
Πώς μπορείτε να αντισταθείτε στον χρόνο;

Αν βγαίνετε στον ήλιο, ένα αντηλιακό, ανεξάρτητα από την εποχή, είναι πολύ σημαντικό για την υγεία του δέρματός σας. Θα πρέπει να χρησιμοποιείται καθημερινά από όλα τα άτομα, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Τα αντηλιακά πρέπει να εφαρμόζονται γενναιόδωρα και ομοιόμορφα. Διαφορετικά, το δέρμα δεν προστατεύεται επιτρέποντας τις ακτίνες UVA να διαπεράσουν το εξωτερικό στρώμα του δέρματος κάτι που μπορεί να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα υγείας, όπως είναι ο καρκίνος του δέρματος. Περίπου 2 ή 3 κουταλιές της σούπας είναι απαραίτητες για να καλύψετε επαρκώς όλο το σώμα σας. Εφαρμόστε 30 λεπτά πριν βγείτε έξω στον ήλιο για να συνδεθούν τα συστατικά πλήρως με το δέρμα. Εφαρμόστε ξανά κάθε 2 με 3 ώρες ή αμέσως μετά το κολύμπι ή την έντονη άσκηση.
Βεβαιωθείτε ότι κοιμάστε 6-7 ώρες καθημερινά, ακολουθείτε μία ισορροπημένη διατροφή, δεν καπνίζετε και καταναλώνετε αλκοόλ με μέτρο.
Αποφύγετε τις εκφράσεις προσώπου καθώς οι γραμμές με το πέρας των χρόνων γίνονται μόνιμες.
Επίσης, αποφύγετε τον ύπνο στο πλάι με το μάγουλό σας στο μαξιλάρι. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ρυτίδες με την πάροδο του χρόνου.
Σε ποια ηλικία το δέρμα γερνά;

Το δέρμα ξεκινά τη γήρανση, όταν σταματά να παράγει κολλαγόνο, και ως εκ τούτου χάνει την ελαστικότητα. Αυτό συμβαίνει συνήθως στην ηλικία των 40 ετών. Ωστόσο, η γήρανση μπορεί να συμβεί πρόωρα για τους λόγους που συζητήθηκαν παραπάνω.

Γιατί γερνά το δέρμα των γυναικών πιο γρήγορα από ό, τι των ανδρών;

Οι ρυτίδες είναι ένα σημάδι της γήρανσης και οι περισσότερες γίνονται αισθητές στο άνω στρώμα του δέρματος. Στους άνδρες, το άνω στρώμα του δέρματος είναι 25% παχύτερο από αυτό των γυναικών με αποτέλεσμα να είναι λιγότερο επιρρεπείς στις ρυτίδες. Επίσης, οι άνδρες έχουν περισσότερο κολλαγόνο στο δέρμα τους, το οποίο χάνεται σταδιακά.

Close