Μάθημα μεσημέρι και απόγευμα στα Δημοτικά: Είναι σωστό;_

Μάθημα μεσημέρι και απόγευμα στα Δημοτικά: Είναι σωστό;  Προσπαθώντας να αντιμετωπιστεί η πανδημία του κορονοϊού η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε μερικά μέτρα, για την προστασία των πολιτών. Όμως αυτά τα μέτρα, έχουν δεχθεί εδώ και αρκετούς μήνες αρνητικές κριτικές.

Φαίνεται πως το Υπουργείο Παιδείας, αποφάσισε τα παιδιά του Δημοτικού να κάνουν μάθημα τα μεσημέρια και τα απογεύματα και πολλοί γονείς αντιδρούν σχετικά με αυτό. Στο Daddy-Cool.gr εδώ και αρκετούς μήνες έχουμε επιλέξει να σας παρουσιάζουμε την επικαιρότητα από μία αντικειμενική σκοπιά.

Προσπαθούμε να μην παίρνουμε θέση στα διάφορα μέτρα που αποφασίζονται τον τελευταίο καιρό και προσπαθούμε να αφήσουμε την δική σας κρίση, να μας πει αν αυτά τα μέτρα κατά την γνώμη σας, είναι σωστά ή λάθος.

Αντιμετωπίζουμε την καραντίνα με χιουμοριστικό χαρακτήρα και συχνά μοιραζόμαστε κείμενα που προβληματίζουν.

Δείτε ακόμα Η παράνοια της τηλεκπαίδευσης μέσα από τα μάτια εκπαιδευτικού

Κείμενα που μας κάνουν  να προβληματιζόμαστε κι εμείς και αποτελούν τροφή για σκέψη. Προσπαθούμε λοιπόν να μην παίρνουμε θέση κάνοντας προπαγάνδα που υποστηρίζει είτε τη μία είτε την άλλη πλευρά.

Είμαστε ένα site ενημερωτικού χαρακτήρα που προσπαθούμε εκτός από την ενημέρωση να σας διασκεδάσουμε και όχι να σας διαμορφώσουμε απόψεις. Το Daddy-Cool.gr όμως, απαρτίζεται και από ανθρώπους με άποψη. Εμπεριστατωμένη άποψη που φυσικά είναι ανοιχτή προς κριτικές.

Αποφασίσαμε λοιπόν στο παρακάτω άρθρο να πάρουμε θέση κι από εκεί και πέρα, αν διαφωνείτε κάπου μαζί μας, είστε ελεύθεροι να το εκφράσετε στα σχόλια.

Είναι σωστό παιδιά Δημοτικού να κάνουν μάθημα μεσημέρι και απόγευμα; Διαβάστε παρακάτω: 

Σαν βοηθός βρεφονηπιοκόμου έχω συναναστραφεί τα τελευταία χρόνια με παιδιά από 0 έως 5 ετών. Παρόλα αυτά, υπάρχουν μερικοί παιδαγωγικοί όροι και κανόνες, που αντιπροσωπεύουν λίγο ή πολύ όλα τα παιδιά. Ένας από αυτούς τους κανόνες, είναι ότι τα παιδιά έχουν περισσότερη ενέργεια και δρουν πιο αποτελεσματικά τα πρωινά.

Ακόμη και στους βρεφικούς σταθμούς, τις δραστηριότητες εκπαιδευτικού χαρακτήρα, τις ξεκινάμε στις 12 το μεσημέρι. Αυτό δεν συμβαίνει επειδή η συγκεκριμένη ώρα “βολεύει” τους παιδαγωγούς. Συμβαίνει επειδή στις 12 το μεσημέρι, τα παιδιά είναι πιο πρόθυμα να ακούσουν αυτά που έχουμε να τους πούμε.

Στα Δημοτικά από την άλλη έχετε προσέξει ότι τα δύσκολα και σημαντικά μαθήματα όπως είναι η Γλώσσα και τα Μαθηματικά μπαίνουν πάντα τις πρώτες ώρες, αφήνοντας τις τελευταίες ώρες για μαθήματα που παίζουν ναι μεν ρόλο, αλλά δεν χρειάζονται ιδιαίτερη συγκέντρωση για να τα κατανοήσει το παιδί.

Κι αυτό γίνεται πάντα με λόγο. Δεν αποφασίζουν οι δάσκαλοι να βάλουν τις πρώτες ώρες την Γλώσσα και τα Μαθηματικά για να…τελειώνουν με τα δύσκολα. Αποφασίζουν να βάλουν τις πρώτες ώρες την Γλώσσα και τα Μαθηματικά γιατί τα πρωινά, τα παιδιά είναι πιο συγκεντρωμένα και ξεκούραστα.

Με λίγα λόγια τα παιδιά λειτουργούν καλύτερα το πρωί. Ξυπνούν γεμάτα όρεξη από έναν ύπνο 8 ωρών και έχουν κέφι για μάθηση.

Τα μεσημέρια, οι αντοχές τους πέφτουν αλλά παρόλα αυτά, έχουν ενέργεια για να διαβάσουν τα μαθήματα για το σπίτι και τα απογεύματα μετά από μία δύσκολη μέρα, παίζουν και χαλαρώνουν.

Το νέο μέτρο της Κυβέρνησης λοιπόν, αποφάσισε να διδάσκονται τα παιδιά τα μεσημέρια και τα απογεύματα. Φανταστείτε λοιπόν ότι ένα παιδί σηκώνεται από το κρεβάτι του ενδεικτικά στις 9 το πρωί. Τρώει το πρωινό του, παίζει, ζωγραφίζει, βλέπει λίγη τηλεόραση, ρίχνει μία ματιά στα μαθήματά του, μέχρι να έρθει το μεσημέρι που θα ξεκινήσει το σχολείο.

Μέχρι το μεσημέρι, το παιδί έχει εξαντληθεί ήδη. Ξεκινάει να νυστάζει, να μην είναι συγκεντρωμένο, να θέλει να φάει και να κοιμηθεί. Το απόγευμα από την άλλη, ο ήλιος ξεκινάει να δύει και το παιδί είναι ακόμη λιγότερο συγκεντρωμένο, διότι το σκοτεινό κλίμα δεν το προϊδεάζει να συγκεντρωθεί και διότι το βράδυ συνήθως χαλαρώνει και κοιμάται.

Το Υπουργείο Παιδείας λοιπόν, ζητάει τα παιδιά του Δημοτικού να είναι συγκεντρωμένα και να έχουν όρεξη για μάθηση ώρες της ημέρας που τα παιδιά δεν μπορούν να είναι συγκεντρωμένα. Όταν βρισκόμουν στον Λύκειο, δεν μπορούσα να διαβάσω για τις Πανελλήνιες βράδυ.

Ακόμη και στην σχολή, προσπαθούσα να τελειώσω με τα διαβάσματα μέχρι νωρίς το απόγευμα. Γιατί το βράδυ, δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ. Και ήμουν 17 κι 20 χρονών όχι 8 και 10 ετών. Τα παιδιά έχουν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα και το σώμα τους αντέχει υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Έχουν συνηθίσει να διαβάζουν το πρωί, το σώμα τους από την φύση του έχει ενέργεια το πρωί ενώ το μεσημέρι και το απόγευμα πέφτουν οι αντοχές του.

Πως γίνεται λοιπόν παιδιά Δημοτικού να ανταπεξέλθουν σε ένα τόσο αλλοπρόσαλλο πρόγραμμα;

Και φυσικά δεν είναι μόνο τα παιδιά το θέμα. Οι γονείς αυτών των παιδιών εδώ κι ένα χρόνο περίπου προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στην καραντίνα, να μεγαλώσουν τα παιδιά τους όσο καλύτερα μπορούν και προσπαθούν να συνηθίσουν και να βοηθήσουν και τα παιδιά τους να συνηθίσουν στα μαθήματα μέσω τηλεδιάσκεψης και στον εγκλεισμό.

Ζητάτε λοιπόν αυτούς τους γονείς, να καταφέρουν να κάνουν τα παιδιά τους να μην γκρινιάζουν και να μην είναι κακοδιάθετα, που πρέπει ξαφνικά να κάνουν μάθημα λίγο πριν ή λίγο μετά το μεσημεριανό, να τελειώνουν το απόγευμα και να πρέπει να διαβάζουν το βράδυ ή το επόμενο πρωί; Όλη η ζωή τους άνω κάτω δηλαδή.

Καταλαβαίνουμε πως ζούμε πρωτόγνωρα πράγματα, πως η πανδημία του κορονοιου δεν είναι παίξε γέλασε,αλλά κάπου θα πρέπει να δούμε λίγο και τα παιδια. Τώρα που θα ανοίξει ο καιρός και θα ζεστάνει. Πως θα συγκρατηθούν και θα κάνουν μάθημα μέσα στο μεσημέρι.

Διαβάστε όλες τις ιστορίες στο Daddy-Cool.gr 

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την γραπτή άδεια από τον εκδότη. 

Photo cover via: kobieta.onet.pl

Close