Η Μάγισσα: Μελίνα Τσαμπάνη – Πέτρος Καλκοβάλης μιλάνε για τα πάντα

Η Μάγισσα: Οι σεναριογράφοι της σειράς Μελίνα Τσαμπάνη και Πέτρος Καλκοβάλης μιλάν για τα πάντα -η Μάγισσα σχεδιάστηκε ως τριλογία.

 

Μα τι όμορφοι άνθρωποι, από τα λεγόμενά τους <3

Τα ονόματα τους δίπλα δίπλα έχουν δικαιολογημένα κερδίσει την εμπιστοσύνη και την αγάπη μεγάλης μερίδας του τηλεοπτικού κοινού. Η Μελίνα Τσαμπάνη με τον Πέτρος Καλκοβάλη είναι πλέον από τα πιο δυνατά ονόματα στον τομέα της εγχώριας μυθοπλασίας, αφού και τη φετινή σεζόν με την Μάγισσα κατάφεραν να ρίξουν τα τείχη στην εγχώρια μυθοπλασία σειρών εποχής, πηγαίνοντας ακόμα πιο πίσω, με την ιστορία να εξελίσσεται στο προ περασμένο αιώνα.

Η Μάγισσα: Δώσε μου πίσω τη σπάθα και το δαχτυλίδι- Αναλαμβάνω εγώ τώρα

 

Η Μάγισσα: Η Μεταξία λύνει το γρίφο της δολοφονίας του παιδιού της

 

Η Μάγισσα: Ο Τζανής απάγει τη Θεοφανώ

Το πρωτότυπο σενάριο τους μεταφέρεται με υπέροχη αισθητική από τον Λευτέρη Χαρίτο και οι ήρωες τους παίρνουν ζωή με εξαιρετικές ερμηνείες.  Μία αποκλειστική συνέντευξη στο περιοδικό Τηλέραμα και τον δημοσιογράφο Γρηγόρη Μελά.

Πως αποφασίσατε να γράψετε το σενάριο μιας σειράς που διαδραματίζεται πάνω από 200 χρόνια πριν; Και μάλιστα με μία ιστορία που έχει αρκετό ρίσκο για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς παραγωγές με μάχες, κάστρα και άλλα παρόμοια κατέληγαν αρκετά γραφικές σε παλιότερες εγχώριες προσπάθειες.

Και ο Έλληνας τηλεθεατής βλέπει πλέον πολλές ξένες σειρές άρτιες και ακριβές παραγωγές και η σύγκριση είναι αναπόφευκτη…

Η ιδέα γεννήθηκε πριν από τέσσερα χρόνια περίπου όταν ταξιδέψαμε στην Μάνη για τις καλοκαιρινές μας διακοπές. Από την πρώτη στιγμή αυτός ο τόπος μας γοήτευσε.

Τα πανέμορφα άγρια τοπία της, οι πετρόκτιστοι πύργοι, η αίσθηση της απομόνωσης που σου προκαλούσε και η βαριά της ιστορία, αποτέλεσε την αφετηρία για το χτίσιμο μιας σειράς που θα είχε κάτι από τη μαγεία που νιώσαμε. Και έτσι δημιουργήθηκε Η Μάγισσα.

Η Μάγισσα: H Αναχίτ βρήκε μαρτυρικό θάνατο στα χέρια της Κυπριανής

 

Η Μάγισσα: Ο Τζανής απαγάγει τη Θεοφανώ

 

Η Μάγισσα: Διώχνουν την Θεοφανώ από τον πύργο

Μία σειρά με μεταφυσικά στοιχεία που τοποθετείται στα γνωστά προεπαναστατικά χρόνια και αφορά τους ανθρώπους που πίστεψαν πρώτη στην ιδέα της ανεξαρτησίας. Χωρίς αμφιβολία κάποια χρόνια πριν δεν θα μπαίναμε ποτέ στη διαδικασία να αναπτύξουμε μία ιδέα σαν αυτήν, κυρίως λόγω κόστους.

Με την άνθηση όμως της μυθοπλασίας και την ενίσχυση από το ΕΚΟΜΕ (εθνικό κέντρο οπτικοακουστικών μέσων και επικοινωνίας) αυτό ήταν πλέον εφικτό. Όχι όμως και εύκολο. Τόσο εμείς όσο και ο παραγωγός μας Γιάννης Καραγιάννης και ο σκηνοθέτης μας Λευτέρης Χαρίτος, είχαμε απόλυτη επίγνωση της δυσκολίας του εγχειρήματος.

Έπρεπε να κατασκευαστούν ογκώδη σκηνικά, να ραφτούν κοστούμια, να γυριστούν σκηνές με κόσμο και δράση, να ειπωθεί με αυθεντικότητα μία ιστορία με το μεταφυσικό στοιχείο στο επίκεντρο και να αποδοθεί σωστά, με τα λιγότερα μέσα που διαθέταμε.

Η Μάγισσα: Είδα την Πολυξένη σε όραμα &#8211; Ο Αντρει αναλαμβάνει δράση

 

Η Μάγισσα: Ο Τζανής απαγάγει τη Θεοφανώ

 

Η Μάγισσα: Η Θεοφανώ περιμένει κοριτσάκι

Γιατί λίγα ήταν τα χρήματα που εξασφαλίσαμε για μια σειρά αυτού του είδους. Όπως τόνισες κι εσύ η σύγκριση με μεγάλες παραγωγές του εξωτερικού θα ήταν αναπόφευκτη και αυτό ήταν κάτι που περιμέναμε. Παρόλα αυτά πήραμε τη μεγάλη απόφαση να το τολμήσουμε. Βουτήξαμε στα βαθιά και κολυμπήσαμε.

Άλλωστε δίχως ρίσκο και μεράκι δεν καταφέρνεις να δημιουργήσεις κάτι διαφορετικό. Είμαστε πολύ περήφανοι γι’ αυτό που φτιάξαμε και η ανταπόκριση του κοινού μέχρι τώρα μας αποζημιώνει.

Είναι εμφανές ότι για την Μάγισσα έχει γίνει ιστορική έρευνα. Κάποια στοιχεία μέσα σε αυτή είναι προϊόν μυθοπλασίας. Ποια είναι η διαχωριστική γραμμή, γνωρίζοντας μάλιστα ότι για τα μυθοπλαστικά στοιχεία θα σας περιμένουν στη γωνία;

Η διαχωριστική γραμμή είναι πάντα η ιστορία που θες να πεις και κατά πόσο το ιστορικό πλαίσιο πρωταγωνιστεί ή απλώς αποτελεί ένα καμβά για όσα εξελίσσονται. Για παράδειγμα στην Γ’ σεζόν των Μελισσών, το ιστορικό πλαίσιο είχε ιδιαίτερη σημασία γι’ αυτό κινηθήκαμε όσο πιο προσεκτικά μπορούσαμε.

Η Μάγισσα: Νύχτα πάθους για Αντρέι και Θεοφανώ

 

Η Μάγισσα: Είδα την Πολυξένη σε όραμα- Ο Αντρει Αναλαμβάνει δράση

 

Η Μάγισσα: Ο Τζανής φτάνει στα άκρα

Στην Μάγισσα από την αρχή επιδιώξαμε μία δημιουργική ελευθερία, τόσο στο κείμενο όσο και στην αισθητική προσέγγιση της σειράς. Δεν μας απασχόλησε πόσο θα μας περιμένει κάποιος στη γωνία γιατί σκεφτήκαμε ότι στην πορεία το κοινό θα καταλάβει πως η σειρά δεν είναι μία ιστορική αναπαράσταση της προεπαναστατικής περιόδου.

Φυσικά και δώσαμε πολλά στοιχεία από όσα διαβάσαμε και στους χαρακτήρες και σε κάποια γεγονότα αλλά η Μάγισσα είναι ένα crime εποχής που κινείται στη σφαίρα του μαγικού ρεαλισμού όπως πολύ σωστά χαρακτηρίστηκε πρωτίστως από τον Παναγιώτη Τιμογιαννάκη.

Αυτό που έχω παρατηρήσει στις δουλειές σας και αναφέρω τις πιο “τρανταχτές”, τις Άγριες Μέλισσες, τον Σιωπηλό Δρόμο και τώρα την Μάγισσα, είναι ότι οι περισσότεροι από τους ήρωες σας είναι πολυεπίπεδοι.

Ακόμα και οι καλοί περνούν φάσεις όπου δεν κάνουν το αποδεκτά ορθό και βγάζουν άλλα συναισθήματα και συμπεριφορές. Τελικά έτσι είμαστε οι άνθρωποι; Έχουμε και το καλό και το… όχι και τόσο καλό μέσα μας;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι άνθρωποι τα έχουμε όλα μέσα μας. Και η ανάλυση μίας συμπεριφοράς είναι ιδιαίτερα σύνθετη. Μία πράξη μας μπορεί κάποιος να την χαρακτηρίσει σωστή και κάποιος άλλος λανθασμένη.

Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες το τι συμπέρασμα θα βγάλεις και πολλές φορές βλέπουμε για το ίδιο γεγονός διαφορετικές ερμηνείες. Ο χαρακτήρας του Μάρκου για παράδειγμα που παλεύει ανάμεσα στην ευθύνη προς την οικογένεια και τον τόπο και τον έρωτα του για την Θεοφανώ τον καθιστά τραγικό ήρωα.

Η Μάγισσα: Θεοφανώ και Αντρει κάνουν έρωτα

 

Η Μάγισσα: Δώσε μου πίσω τη σπάθα και το δαχτυλίδι- Αναλαμβάνω εγώ τώρα

 

Η Μάγισσα: Ενας ένας από τους πρωταγωνιστές θα σκοτώνονται

Γιατί όποια απόφαση και αν πάρει κάποιον θα πληγώσει, κάποιες αρνητικές συνέπειες θα έχει. Ποιος μπορεί να τον χαρακτηρίσει καλό ή κακό με τόση ευκολία; Το ίδιο ισχύει και για την Θεοφανώ και τις αποφάσεις που θα πάρει για την δική της ζωή.

Το ζητούμενο κατά τη γνώμη μας δεν είναι να χαρακτηρίσουμε έναν ήρωα αλλά να κατανοήσουμε τα κίνητρα πίσω από τις πράξεις του. Ποια ήταν τα διλήμματα του; Πόσο εύκολο ήταν για εκείνον να πάρει την συγκεκριμένη απόφαση ακόμα κι αν δεν συμφωνούμε με την επιλογή του;

Είναι σημαντικό να καταλάβουμε το σκεπτικό του και αυτό είναι το μεγαλύτερο μας μέλημα όταν γράφουμε. Η κατανόηση του κάθε χαρακτήρα και όχι η κατάταξη του σε θετικό ή αρνητικό.

Να σας πω την αλήθεια μου έκανε εντύπωση που η Μάγισσα μπήκε στη ζώνη των 21:00. Και βέβαια εξακολουθεί να “κλωτσά” λίγο, δεδομένου ότι έχει δράση και φρασεολογία που ίσως δεν είναι για την οικογενειακή ζώνη των 21:00. Πώς; αποφασίστηκε αυτό;

Συνήθως σε αυτά απαντάμε “no comment” γιατί η απόφαση για την ώρα προβολής αφορά εξολοκλήρου τον εκάστοτε σταθμό. Επειδή όπως λάβαμε πολλά μηνύματα ενοχλημένων τηλεθεατών για το ακατάλληλο ύφος της σειράς οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι ενημερωθήκαμε για αυτή την απόφαση μόλις λίγες ημέρες πριν από την προβολή του πρώτου επεισοδίου.

Και τότε ήταν αργά για να κάνουμε οποιαδήποτε προσαρμογή. Ο μεγαλύτερος όγκος των επεισοδίων είχε γραφτεί και γυριστεί και στο κάτω κάτω δεν θέλαμε να αλλοιώσουμε την σειρά που είχαμε οραματιστεί και υλοποιήσει.

Η Μάγισσα: Η Κυπριανή μαθαίνει πως η Θεοφανώ είναι κόρη της Αναχίτ

 

Η Μάγισσα: Διώχνουν την Θεοφανώ από τον πύργο

 

Η Μάγισσα: Η Δαμιανή συναντιέται κρυφά με τον Σπήλιο και του λέει για τη Μεταξία και τον Τζανή

Γενικότερα, καλό είναι οι σειρές να παίζονται στο κοινό για το οποίο έχουν δημιουργηθεί. Τότε μόνο που αντιλαμβάνεσαι την πραγματική τους δυναμική και αποφεύγεις την οποιαδήποτε σύγχυση που μπορεί να προκαλέσεις, όπως στην περίπτωση μας ειδικά τις πρώτες ημέρες προβολής της σειράς. Αυτά όμως έχουν πλέον ξεπεραστεί. Η Μάγισσα πάει περίφημα στην ώρα προβολής της και οι αντιδράσεις έχουν κοπάσει.

Όπως γνωρίζω υπάρχει στο μυαλό σας η ιδέα του prequel της Μάγισσας, δηλαδή τι είχε συμβεί στην προηγούμενη γενιά και πως έφτασαν εδώ που έφτασαν οι ήρωες. Σε τί στάδιο επαφών βρίσκεστε με τον ΑΝΤ1;

Από την πρώτη στιγμή η Μάγισσα σχεδιάστηκε ως τριλογία με την ιστορία να εξελίσσεται σε τρεις διαφορετικές περιόδους, ταξιδεύοντας μπρος πίσω στον χρόνο. Αυτό θα φανεί σε κάποια σημεία και από την Α’ σεζόν.

Υπάρχουν αναφορές στην γέννηση του χαρίσματος της Θεοφανώς ενώ στα τελευταία επεισόδια θα δούμε κάποιες σκηνές που υπονοούν την συνέχεια. Αλλά είναι νωρίς ακόμα να μιλήσουμε γι’ αυτό. Πρέπει πρώτα να αποφασιστεί από το κανάλι και τότε θα έχουμε πολλά να πούμε.

Η Μάγισσα: Ο Μάρκος με τον Μιχαήλ παλεύουν σώμα με σώμα

 

Η Μάγισσα: Η θεοφανώ περιμένει κοριτσάκι

 

Μαρκέλλα Γιαννάτου : H Γερακίνα από τη Μάγισσα μας δείχνει για πρώτη φορά το έξι μηνών παιδι της

Η απόφαση πάντως θα ληφθεί μέσα στις επόμενες ημέρες γιατί ούτως ή άλλως δεν υπάρχει μεγάλο χρονικό περιθώριο για μία τόσο απαιτητική σειρά.

Ονειρεύεστε να φύγετε και να βρεθείτε εργασιακά σε μία πιο μεγάλη οικονομική βιομηχανία; Άλλωστε οι σειρές σας έχουν πουληθεί σε αρκετές χώρες του εξωτερικού οπότε δεν θα χρειαστεί να συστηθείτε από την αρχή.

Πέρα από τις σειρές μας που ταξιδεύουν στο εξωτερικό έχουμε εργαστεί σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και έχουμε εικόνα για το πως λειτουργούν τα πράγματα σε πιο προηγμένες τηλεοπτικά αγορές όπως της Ισπανίας και της Αγγλίας.

Φυσικά και θα το επιθυμήσουμε και συνεχίζουμε να το επιδιώκουμε μέσω των σειρών που δημιουργούμε, αλλά οι περιορισμοί λόγω γλώσσας είναι μεγάλοι. Άλλωστε ως σεναριογράφοι το εργαλείο μας είναι ο λόγος. Γι’ αυτό δεν είναι μέσα στα πλάνα μας να ξενιτευτούμε.

Μακάρι να τα καταφέρουμε από δω και αντί να χρειαστεί να πάμε εμείς σε εκείνους να έρθουν αυτοί σε ‘μας επενδύοντας στην ελληνική μυθοπλασία. Θα μπορούσε να συμβεί. Γιατί όχι; Αρκεί να υπάρξουν όραμα, οργάνωση και το κατάλληλο project που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον ξένων παραγωγών. Όλα γίνονται στο χέρι μας είναι.

Κυκλοφορούν πολλά spoiler για την Μάγισσα, κάποια αληθινά και κάποια που ξεπερνούν ακόμα και τη δική σας φαντασία. Δε θα ξανακάνω μαζί σας την ίδια συζήτηση που είχαμε και για τις Μέλισσες, ξέρω ότι σας βρίσκουν αντίθετους, θα σας ρωτήσω όμως κατευθείαν: Η Θεοφανώ θα δικαιωθεί στο τέλος; Γιατί υπονοείται ότι οι δυνάμεις της έχουν στόχο την εκδίκηση.

Δεν είναι εύκολη αυτή η απάντηση γιατί το ταξίδι της Θεοφανώς είναι ιδιαίτερα επίπονο και ακόμα είμαστε σχετικά στην αρχή των επεισοδίων που θα προβληθούν. Σίγουρα θα υπάρξει λύτρωση στο τέλος. Άλλωστε αυτό είναι το ζητούμενο κάθε ιστορίας.

Όσο για τα spoilers πράγματι το έχουμε συζητήσει και παλιότερα και έχουμε άλλη οπτική επειδή εμείς ως θεατές δεν θέλουμε να γνωρίζουμε το παραμικρό για τις σειρές που παρακολουθούμε. Αναγνωρίζουμε πως υπάρχει και κοινό που θέλει τα spoilers.

Το μόνο που έχουμε να παρατηρήσουμε είναι ότι θα έπρεπε ειδικά τα sites, να μη βάζουνε το spoiler στον τίτλο του άρθρου τους. Το θεωρούμε αγένεια προς αυτόν που δεν θέλει να ξέρει και του πετάγεται η πληροφορία και του χαλάει την εμπειρία.

Κεφάλαιο “εγχώρια μυθοπλασία”. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου, κάτι που οφείλεται πολύ και σε σας. Τί θα θέλατε όμως να γίνει ακόμα, ενδεχομένως για να υπάρξουν περισσότερες ελληνικές σειρές και στο εξωτερικό;

Όπως αναφέραμε προηγουμένως απαιτούνται όραμα, οργάνωση και υπομονή ώστε να ανοιχτεί η ελληνική μυθοπλασία και στο εξωτερικό. Η αρχή μπορεί να έχει γίνει με κάποια limited η μίνι σειρές όπως ο Σιωπηλός Δρόμος, ο Maestro και το Milky Way, αλλά χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια ακόμα.

Δεν μπορείς να φτιάξεις ένα brand name από τη μία μέρα στην άλλη και η τηλεόραση δεν είναι μόνο οι σειρές περιορισμένων επεισοδίων. Οι Τούρκοι, οι Λατινοαμερικάνοι, οι Ισραηλινοί και πολλοί ακόμα πουλάνε όλων των ειδών σειρές, σαπουνόπερες, κωμωδίες sitcom, τηλενουβέλες, τα πάντα. Γιατί να μην το κάνουμε κι εμείς;

Το επίπεδο των ελληνικών παραγωγών έχει ήδη αρχίσει να ανεβαίνει και σε πολλές περιπτώσεις οι σειρές που παράγουμε δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αυτές του εξωτερικού. Αυτό όμως δεν αρκεί. Πρέπει να αλλάξει άμεσα και η νοοτροπία των καναλιών και των παραγωγών.

 

Η Μάγισσα: Νύχτα πάθους για Αντρέι και Θεοφανώ

Η επιλογή των σειρών δεν θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα μόνο με την έκτοτε εγχώρια τάση: πέτυχες μία σειρά εποχής ας κάνουμε άλλες δέκα. Αυτό άλλωστε είδαμε ότι δεν λειτούργησε φέτος. Χρειάζονται φρέσκες και οι πρωτότυπες ιδέες, δυνατά θέματα και εμπιστοσύνη στον Έλληνα δημιουργό και έπειτα να στηθεί το δίκτυο πώλησης και διανομής.

Ούτε αυτό υπάρχει αν μας ρωτάτε, τουλάχιστον όχι στο βαθμό που θα ήταν ικανό να βγάλει μαζικά τις ελληνικές σειρές στο εξωτερικό. Όσες προσπάθειες γίνονται ως τώρα γίνονται από μοναχικούς λύκους και αυτό πρέπει να αλλάξει.

Δείτε ολόκληρη την συνέντευξή στο περιοδικό Τηλέραμα αυτής της εβδομάδας

Εάν θέλετε να μαθαίνετε καθημερινά όλα τα νέα μας, μπείτε στην κλειστή μας ομάδα στο facebook Spoilers για Ελληνικές σειρές με ένα κλικ εδώ και γίνετε μέλος στη μεγάλη παρέα μας

Δείτε όλα τα spoiler και τα επόμενα επεισόδια από την Μάγισσα με ένα κλικ εδώ

Close