Αυτό το ιαπωνικό κόλπο στην οδήγηση είναι σε θέση να σώσει χιλιάδες ζωές και σίγουρα πρέπει να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα. Δείτε ποιο είναι.
Στην Ιαπωνία οι άνθρωποι είναι πολύ μπροστά κι αυτό είναι γνωστό. Φαίνεται ότι εκτός των άλλων, οι οδηγοί εκεί, εφαρμόζουν ένα κόλπο στην οδήγηση που μπορεί να σώσει χιλιάδες ζωές. Έτσι όπως είναι τα πράγματα στην Ελλάδα με καθημερινά να χάνονται ζωές στην άσφαλτο, κρίνουμε πως σίγουρα πρέπει να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα.
Τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα είναι δυστυχώς συχνό φαινόμενο και σχεδόν καθημερινά χάνονται άνθρωποι όλοι των ηλικιών στη άσφαλτο. Στην Ιαπωνία λοιπόν, οι οδηγοί εφαρμόζουν ένα κόλπο οδήγησης που είναι σε θέση να σώσει χιλιάδες ζωές και σίγουρα πρέπει να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα. Δείτε ποιο είναι αυτό παρακάτω:
Το ιαπωνικό κόλπο οδήγησης που σώζει χιλιάδες ζωές
Ο «διάδρομος έκτακτης ανάγκης» είναι μια πρακτική που στην Ιαπωνία εφαρμόζεται αυθόρμητα, κερδίζοντας πολύτιμα λεπτά σε κάθε επείγον περιστατικό Οι Ιάπωνες έχουν μια υψηλή οδηγική κουλτούρα και το επιβεβαιώνουν ακόμη μια φορά με μια κίνηση γνωστή ως jūtai shikkō, που είναι αυτονόητη για τους οδηγούς στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Μόλις ακουστεί σειρήνα, τα οχήματα κινούνται αμέσως προς τις άκρες του δρόμου, αφήνοντας μια καθαρή λωρίδα στη μέση.

Αυτή η πειθαρχία, συνδυασμένη με τον υψηλό βαθμό οδικής ευγένειας, επιτρέπει στα συνεργεία διάσωσης να φτάνουν ταχύτερα στον προορισμό τους, μειώνοντας τον χρόνο αντίδρασης και αυξάνοντας τις πιθανότητες επιβίωσης σε κρίσιμα περιστατικά.
Αν και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζεται ήδη σε κάποιο βαθμό, η ισπανική τροχαία επιδιώκει να ακολουθήσει το παράδειγμα της Γερμανίας, όπου είναι γνωστό ως Rettungsgasse ή Freie Gasse,και προχωρά ένα βήμα παραπέρα, θεσπίζοντας έως το τέλος του χρόνου την υποχρεωτική δημιουργία διαδρόμου σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος. .
Η νομοθεσία ορίζει ότι τα οχήματα της αριστερής λωρίδας θα μετακινούνται προς τα αριστερά και εκείνα της δεξιάς προς τα δεξιά, ώστε να δημιουργείται μια ελεύθερη κεντρική δίοδος αποκλειστικά για τα οχήματα έκτακτης ανάγκης. Για την ομαλή υιοθέτηση, θα πραγματοποιηθούν εκτεταμένες ενημερωτικές καμπάνιες σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και social media, ενώ drones θα παρακολουθούν την τήρηση του μέτρου σε πραγματικό χρόνο.

Στόχος των αρχών είναι κυρίως η αλλαγή νοοτροπίας και όχι η επιβολή προστίμων, αν και οι κυρώσεις είναι ιδιαίτερα αυστηρές αφού στην Ισπανία θα φτάνουν έως τα 500 ευρώ με αφαίρεση βαθμών από το δίπλωμα, ενώ στη Γερμανία αγγίζουν τα 320 ευρώ. Παρά τις διαφορές στην οδηγική κουλτούρα της Ευρώπης σε σχέση με την Ιαπωνία, η υιοθέτηση αυτής της πρακτικής δείχνει πως ο «διάδρομος έκτακτης ανάγκης» μπορεί να εξελιχθεί σε μια αυτονόητη κίνηση που κάνει πραγματικά τη διαφορά.
Σύμφωνα με το carandmotor.gr αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα αν και δεν υπάρχει επίσημα η υποχρέωση για κάποιο αντίστοιχο «διάδρομο», υπάρχει πρόστιμο σε περίπτωση παρεμπόδισης οχημάτων έκτακτης ανάγκης που χρησιμοποιούν τη ΛΕΑ σε αντίστοιχες περιπτώσεις.

Σύμφωνα με το άρθρο 48 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κατατάσσεται στην κατηγορία Ε2-Α και στην κατηγορία Σ, επιφέροντας χρηματική ποινή 150 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος για 40 ημέρες. Πέρα από την οδική συμπεριφορά όμως, η ασφάλεια του οδηγού βασίζεται και στο αυτοκίνητο που επιλέγει να οδηγεί. Δείτε για ποιον λόγο η BMW προχώρησε σε απόσυρση εκατοντάδων αυτοκινήτων της λόγω θανάσιμου κίνδυνου.
Σχετικά άρθρα:
- Κωδικός 72 στο Δίπλωμα Οδήγησης – Τί είναι και ποιοι πρέπει να τον έχουν
- Οι πατάτες στο αυτοκίνητο τιμωρούνται και μερικοί ακόμη… αστείοι νόμοι του Κ.Ο.Κ
- Μεταχειρισμένο αυτοκίνητο: Τί πρέπει να προσέξεις προτού το αγοράσεις
Εσύ το γνώριζες αυτό το κόλπο στην οδήγηση από την Ιαπωνία; Πες μας στα σχόλια την γνώμη σου.
Όλα τα άρθρα για τα αυτοκίνητα στο Daddy- cool.gr
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την γραπτή άδεια από τον εκδότη και χωρίς ενεργή πηγή.