ΚΟΚ: Νέα πρόστιμα ακόμα και σε πεζούς

ΚΟΚ: Νέα τσουχτερά πρόστιμα θα έχουμε από εδώ και πέρα καθώς θα υπάρξουν ποινές ακόμα και για τους πεζούς. Δείτε παρακάτω.

Μεγάλη προσοχή πρέπει να δείχνουν και οι πολίτες στο δρόμο. Όχι μόνο για τη σωματική τους ακεραιότητα, αλλά και να μην δεχθούν κάποιο… ξαφνικό πρόστιμο

ΚΟΚ: Ποιο το πρόστιμο για τους πεζούς

Όπως προκύπτει, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ισχύει για όλους τους χρήστες του δρόμου και οι πεζοί περιλαμβάνονται φυσικά σε αυτούς, όπως άλλωστε φαίνεται από όλα τα σχετικά άρθρα που υπάρχουν γι’ αυτούς.

Σύμφωνα και με το άρθρο 38 του ΚΟΚ «Οι πεζοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τα πεζοδρόμια ή τα ειδικά γι’ αυτούς ερείσματα.»

ΚΟΚ: Νέα πρόστιμα ακόμα και σε πεζούς

Δείτε ακόμη Διακοπή Ρεύματος ΔΕΗ : Διακοπές ρεύματος την Κυριακή (30/7/2023 ) στην Αττική

Στην περίπτωση που το παραπάνω για κάποιο λόγο δεν είναι δυνατό ή προκαλεί δυσχέρεια στους υπόλοιπους χρήστες του πεζοδρομίου (αν για παράδειγμα μεταφέρουν κάποιο ογκώδες αντικείμενο ή κινούνται σε πομπή, ή χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο), οι πεζοί μπορούν να χρησιμοποιούν και το οδόστρωμα, λαμβάνοντας ωστόσο τις απαραίτητες προφυλάξεις.

Γι’ αυτό το σκοπό μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν τις λωρίδες που προορίζονται για ποδήλατα ή μοτοποδήλατα.

Οι πεζοί δεν επιτρέπεται να υπερπηδήσουν εμπόδια π.χ. δοκούς, αλυσίδες, νησίδες, στηθαία, κιγκλιδώματα, που έχουν τοποθετηθεί από τις αρμόδιες αρχές για ειδικούς λόγους, καθώς αυτά τα εμπόδια συνήθως σημαίνουν απαγόρευση εισόδου του πεζού στην αποκλεισμένη επιφάνεια της οδού.

ΚΟΚ: Νέα πρόστιμα ακόμα και σε πεζούς

Δείτε ακόμη Πρεσβυτέρα μπούκαρε στο γραφείο του παπά και πιάστηκε στα χέρια με 29χρονη

Επίσης, οι πεζοί που αναγκαστικά χρησιμοποιούν το οδόστρωμα είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να βαδίζουν αντίθετα με την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και φυσικά όσο πιο κοντά γίνεται στο άκρο του οδοστρώματος.

Κατ’ εξαίρεση, πρόσωπα που ωθούν ή σύρουν χειράμαξες, ωθούν ποδήλατο ή μοτοσικλέτα, «Άτομα με Αναπηρίες (ΑμεΑ), που κινούνται σε αναπηρικά καθίσματα ως και ομάδες πεζών, όταν σχηματίζουν πομπή ή οδηγούνται από ειδικά επιφορτισμένο πρόσωπο, είναι υποχρεωμένοι να βαδίζουν κοντά στο δεξί άκρο του οδοστρώματος.

ΚΟΚ: Νέα πρόστιμα ακόμα και σε πεζούς

Δείτε ακόμη Γνωστός influencer βρέθηκε διαμελισμένος σε βαλίτσα

Για τη διάσχιση ενός δρόμου, οι πεζοί είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις πεζών, εφόσον αυτές υπάρχουν και αν υπάρχουν και φωτεινοί σηματοδότες τότε πρέπει να συμμορφώνονται με τα εκάστοτε σήματα τους, ενώ θα πρέπει να υπακούν και στις υποδείξεις των τροχονόμων.

Η διάσχιση του δρόμου, σύμφωνα με τον ΚΟΚ, θα πρέπει να γίνεται κάθετα, χωρίς βραδυπορεία και χωρίς αδικαιολόγητες στάσεις.

ΚΟΚ: Νέα πρόστιμα ακόμα και σε πεζούς

Δείτε ακόμη Ρεύμα : Μόνο σε ενεργειακά ευάλωτα νοικοκυριά οι επιδοτήσεις

Τέλος, σε ισόπεδους κόμβους, εκεί που η κυκλοφορία ρυθμίζεται από φανάρια ή τροχονόμους, αλλά δεν υπάρχουν διαβάσεις, οι πεζοί πρέπει να διασχίζουν το οδόστρωμα βαδίζοντας παράλληλα με τα κινούμενα οχήματα.

Οι πεζοί που παραβαίνουν τις παραπάνω διατάξεις τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ.

Νέος ΚΟΚ: Μεγάλο πρόστιμο αν λείπει αυτό από το αυτοκίνητο

Βαρύ πρόστιμο έως 200 ευρώ επιβάλλεται από την τροχαία για όσους οδηγούς ξεχνούν να εκδώσουν την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.

Η εν λόγω κάρτα εκδίδεται εύκολα με την επίδειξη της άδειας κυκλοφορίας από τα ΚΤΕΟ με το κόστος της να ανέρχεται στα 10 ευρώ.

Δείτε ακόμη Μάνδρα Αττικής : Συνελήφθη άντρας για την φωτιά

Η ενδεδειγμένη λειτουργία ενός οχήματος για να κινείται με ασφάλεια πιστοποιείται μέσω τεχνικού ελέγχου και η απουσία των αποδεικτικών στοιχείων προβλέπει τσουχτερό πρόστιμο από τις Αρχές.

Σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία, ο οδηγός ενός οχήματος υποχρεούται να φέρει τη νόμιμη άδεια οδήγησης, την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, το αποδεικτικό ασφάλισης, την απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας και φυσικά την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.).

Η Κ.Ε.Κ. απεικονίζει τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα (CO) και των υδρογονανθράκων (HC) που απελευθερώνει ένας θερμικός κινητήρας κατά τη λειτουργία του. Η έκδοση της Κ.Ε.Κ. πραγματοποιείται στο συνεργείο ή το Κ.Τ.Ε.Ο., έπειτα από καυσανάλυση σε διάφορα στάδια λειτουργίας του κινητήρα.

Δείτε ακόμη Έφυγε από την ζωη ο σπουδαίος ποιητής Νίκος Παναγιωτόπουλος

Πλέον, οι έντυπες Κ.Ε.Κ. αντικαθίστανται από μηχανογραφημένες βεβαιώσεις, τις οποίες θα εκδίδουν αυτομάτως τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, καθώς και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία οχημάτων.

Για καινούργια οχήματα (Ι.Χ. και Φ.Ι.Χ. έως 3,5 τόνους) αγορασμένα στην Ελλάδα εκδίδεται τον 1ο χρόνο από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τους. Στην συνέχεια ανανεώνεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο μέχρι τον 4ο, όπου υποχρεούνται να περάσουν Αρχικό Τεχνικό Έλεγχο, με την Κ.Ε.Κ. να ενσωματώνεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και να έχει ισχύ 1 χρόνο.

Δείτε ακόμη Καιρός: Μέχρι 37 βαθμούς θα φτάσει η θερμοκρασία σήμερα – Σε ποιες περιοχές

Το κόστος της είναι 10 ευρώ και απαιτείται μόνο η επίδειξη της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Η διάρκεια του ελέγχου και η έκδοση της κάρτας, διαρκούν το πολύ 10 λεπτά.

Όσον αφορά το πρόστιμο, εάν σας σταματήσει η Τροχαία και δεν έχετε μαζί σας την Κ.Ε.Κ., τότε θα πληρώσετε διοικητικό πρόστιμο 20 ευρώ για την έλλειψή της.

Σε περίπτωση όμως που σας σταματήσουν σε μπλόκο που έχει κινητό κλιμάκιο μέτρησης ρύπων, το αρχικό πρόστιμο της τροχαίας για κυκλοφορία χωρίς ισχύουσα Κ.Ε.Κ. κυμαίνεται από 35 ευρώ έως και 200 ευρώ, ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους που θα βεβαιώσουν οι μετρήσεις.

Τι πρόστιμο πληρώνεις εάν πίνεις νερό ενώ οδηγείς

Πολλοί οδηγοί ειδικά το καλοκαίρι έχουν ένα μπουκαλάκι νερό μέσα στο αυτοκίνητο και πίνουν από αυτό ενώ βρίσκονται σε κίνηση. Πόσοι όμως γνωρίζουν ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμο ακόμα και 100 ευρώ.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας υπενθυμίζει ότι είναι σκόπιμο να αποφεύγονται διάφορα ποτά την ώρα της οδήγησης. Εννοείται λοιπόν ότι τα αλκοολούχα ποτά απαγορεύονται δια ροπάλου. Τι γίνεται όμως με την κατανάλωση νερού; Συνεπάγεται και τιμωρία;

Δείτε ακόμη Διακοπή Ρεύματος ΔΕΗ : Διακοπές ρεύματος το Σάββατο (29/7/2023 ) στην Αττική

Σύμφωνα λοιπόν με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, υπάρχει πιθανότητα να επιβληθεί πρόστιμο 100 ευρώ για κατανάλωση νερού κατά την οδήγηση, αλλά μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Συγκεκριμένα το άρθρο 13 του Κ.Ο.Κ. αναφέρει ότι ο οδηγός ενός αυτοκινήτου είναι υποχρεωμένος να φροντίζει ώστε να έχει πλήρη ελευθερία αναφορικά με τις κινήσεις των άκρων του για να μπορεί να εκτελεί ελεύθερα του όποιους χειρισμούς είναι αναγκαίοι ώστε να κινείται με ασφάλεια σε δημόσιο δρόμο.

Δείτε ακόμη Open: Τηλεφώνημα για βόμβα

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχει επιβληθεί πρόστιμο για χρήση νερού από τον οδηγό στη χώρα μας, αλλά εάν ένας αξιωματικός της τροχαίας εκτιμήσει ότι η χειρονομία του ανοίγματος ενός μπουκαλιού νερού ή η απουσία ενός χεριού από το τιμόνι μπορεί να μας αποσπάσει την προσοχή, τότε θα μπορούσε να επιβάλει πρόστιμο.

Σε αυτή την περίπτωση, το πρόστιμο εάν 100 ευρώ και αφαίρεση της άδειας ικανότητας του οδηγού για 30 ημέρες.

Ο ΚΟΚ είναι ξεκάθαρος για την προτεραιότητα των οχημάτων στους κυκλικούς κόμβους

Η παρουσία κυκλικών κόμβων είναι έντονη στους δρόμος της χώρας. Ωστόσο, συχνή είναι και η διαφωνία για την προτεραιότητα των οδηγών στους κόμβους, γεγονός που προκαλεί τροχαίες συγκρούσεις.

Πολλοί πιστεύουν ότι εφόσον βρίσκονται εντός του κόμβου έχουν προτεραιότητα. Αυτό όμως δεν ισχύει και, μάλιστα, για την συγκεκριμένη παράβαση προβλέπεται και τσουχτερό πρόστιμο.

Δείτε ακόμη Κάηκε σπίτι την ώρα της κηδείας – Οι συγγενείς άφησαν το φέρετρο και τράπηκαν σε φυγή

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, προτεραιότητα, εφόσον δεν υπάρχει σηματοδότηση έχουν όσοι έρχονται από δεξιά, δηλαδή όσοι είναι έτοιμοι να εισέλθουν στην πλατεία. Ο οδηγός που παραβαίνει τη διάταξη αυτή τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 350 ευρώ.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και ειδικότερα το άρθρο 26 «Ισόπεδοι οδικοί κόμβοι και υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας» ξεκαθαρίζει τι ισχύει σχετικά με την κίνηση των οχημάτων σε κυκλικούς κόμβους.

Όσα προβλέπει ο ΚΟΚ

«Ο οδηγός που πλησιάζει σε ισόπεδο οδικό κόμβο υποχρεούται να καταβάλλει ιδιαίτερη προσοχή για να μην προκαλέσει επί του κόμβου κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας, ρυθμίζοντας την ταχύτητα του οχήματός του, ώστε να μπορεί να διακόψει την πορεία αυτού, για να διέλθουν τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα.

Ο οδηγός απαγορεύεται να εισέρχεται στον κόμβο, έστω και αν οι τυχόν υπάρχοντες φωτεινοί σηματοδότες, το επιτρέπουν, όταν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε να υποχρεωθεί ενδεχομένως να παραμείνει στη διασταύρωση.

Δείτε ακόμη Ρόδος: Πυροσβέστης έπεσε θύμα κλοπής την ώρα που έδινε μάχη με τις φλόγες

Ο οδηγός που έχει εισέλθει στον κόμβο όπου η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, μπορεί να εξέλθει αυτού και πριν δοθεί το σήμα ελεύθερης κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση την οποία θα ακολουθήσει, αν δεν θα παρεμποδιστεί εκ τούτου η διέλευση των λοιπών οχημάτων που χρησιμοποιούν την οδό και κινούνται προς την ανοικτή κατεύθυνση.

Στους κόμβους η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση. Στους κόμβους χωρίς τέτοια σήμανση η προτεραιότητα ανήκει σε αυτόν που έρχεται από τα δεξιά», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Δύο άνθρωποι, οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών, έχασαν τη ζωή τους σε δημοφιλή νησιά

Από το 2021 ο ΚΟΚ έχει ειδικές προβλέψεις για τους οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών, αλλά ελάχιστοι τις γνωρίζουν και πολλοί λιγότεροι τις εφαρμόζουν.

Πόσες φορές σε δρόμους, λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας, για παράδειγμα στην Λεωφόρο Συγγρού, δεν έχουμε δει οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών να κυκλοφορούν και να αναπτύσσουν υψηλή ταχύτητα, παραγνωρίζοντας τους κινδύνους για την προσωπική τους ασφάλεια.

ΚΟΚ: Νέα πρόστιμα ακόμα και σε πεζούς

Στην Μύκονο και στην Πάρο ένας 26χρονος και ένας 42χρόνος, οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, παρασύρθηκαν από αυτοκίνητα.

Η ραγδαία αύξηση της κυκλοφορίας των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ), όπως ονομάζονται επισήμως, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τροποποίησε το Άρθρο 20 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, θεσπίζοντας κανόνες για τους χρήστες και αυτών των οχημάτων.

Τα ΕΠΗΟ, όπως και όλα τα υπόλοιπα οχήματα και μοτοσυκλέτες, διέπονται από ειδικούς κανόνες οι οποίοι ρυθμίζουν την κυκλοφορία, τη στάθμευση, τις τεχνικές προδιαγραφές, σύμφωνα με το newsme.gr, καθώς και τις κυρώσεις.

Πατίνια (e-scooters)

Τροχοπέδιλα (e- rollers) και τροχοσανίδες (e- skateboards),
Αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα δηλαδή μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς, που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους. (hoverboards, segways).

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις στο Daddy-Cool.gr

Close