Black Friday: Αυτά τα 8 μυστικά θα σας βοηθήσουν να αγοράζετε πιο έξυπνα και να μην πέφτετε στις διαφημιστικές παγίδες των καταστημάτων.
Ζούμε στην εποχή της υπερκατανάλωσης. Φανταχτερές βιτρίνες, διαφημίσεις και ένα οικονομικό σύστημα που βασίζεται σε αυτό. Συνεχώς νιώθουμε πως κάτι μας λείπει, πως κάτι καινούριο θέλουμε στην ζωή μας και όταν καταφέρουμε να το αγοράσουμε μας φεύγει αμέσως και η χαρά.
Εκτός από τις διαφημίσεις, που βασίζονται στην δική μας ψυχοσύνθεση για να μας πείσουν να αγοράσουμε ένα προϊόν και τα καταστήματα έχουν τις δικές τους τακτικές, είτε μιλάμε για φυσικά είτε για ηλεκτρονικά καταστήματα. Ποιες είναι αυτές; Μάθετε ‘τες για να αγοράζετε πιο έξυπνα. Διαβάστε παρακάτω:
Ποτέ μην αγοράζετε ένα ρούχο με βάση το πως δείχνετε στο δοκιμαστήριο
Οι καθρέφτες στα καταστήματα με τα ρούχα είναι διαφορετικοί από τους υπόλοιπους καθρέφτες. Ακόμη και ο φωτισμός των συγκεκριμένων χώρων, είναι διαφορετικός. Όταν μπαίνουμε σε ένα κατάστημα με ρούχα υπάρχουν παντού καθρέφτες.
Καθρέφτες που μας παχαίνουν, δείχνουν κάθε ατέλεια του προσώπου μας και γρήγορα μας κάνουν να πιστεύουμε πως έχουμε αμελήσει τον εαυτό μας και ίσως μερικές αγορές να μας έκαναν να δείχνουμε πιο όμορφοι. Όταν μπαίνουμε όμως στο δοκιμαστήριο οι καθρέφτες και ο φωτισμός είναι διαφορετικά.
Δείτε ακόμα 15 έξυπνα κόλπα στα ρούχα που θα ανανεώσουν την γκαρνταρόμπα σας
Εκεί, ό,τι κι αν φορέσουμε με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο μας κολακεύει. Δεν πρέπει λοιπόν να ψωνίζουμε με βάση το πως δείχνουμε στους καθρέφτες των καταστημάτων. Πάντα πρέπει να ψωνίζουμε με κάποιον άλλον παρέα και ακόμη κι αν συμβουλευτούμε τον καθρέφτη, θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, ότι δεν είμαστε ακριβώς έτσι.
Μην αγοράζετε αναψυκτικά και ποπ κορν μεσαίου μεγέθους
Πολύ απλά, δεν συμφέρει! Το μεσαίο μέγεθος έχει λίγη παραπάνω ποσότητα από τις μικρές συσκευασίες και η τιμή του είναι τόσο υψηλή, όσο πάνω κάτω θα αγοράζατε την μεγάλη συσκευασία. Είναι ένα τέχνασμα των καταστημάτων για μία τρίτη πιθανή επιλογή, που θα κάνει τον καταναλωτή να ψωνίσει πιο εύκολα όταν είναι σε δίλημμα.
Μην βάζετε περισσότερη οδοντόκρεμα από αυτήν που χρειάζεστε
Μπορεί στις φωτογραφίες των συγκεκριμένων προϊόντων να βλέπετε μία πλούσια στρώση οδοντόκρεμας πάνω από την οδοντόβουρτσα αλλά στην πραγματικότητα, χρειάζεστε την μισή ποσότητα από αυτήν που βλέπετε.
Αυτό το κάνουν, διότι οι οδοντόκρεμες τελειώνουν σχετικά αργά, οπότε αν βάζετε μεγαλύτερη ποσότητα, θα τελειώνουν και πιο γρήγορα. Ένα μικρό πάτημα αρκεί.
Οι εκπτώσεις…δεν είναι στην πραγματικότητα εκπτώσεις
Το ξέρουμε ότι σας κάνουμε να πέφτετε από τα σύννεφα, αλλά τουλάχιστον στην Ελλάδα, οι εκπτώσεις, στην πραγματικότητα δεν είναι εκπτώσεις. Τις περισσότερες φορές, οι επιχειρηματίες λένε πως ρίχνουν τις τιμές, όμως στην ουσία πουλούν τα προϊόντα τους στην κανονική τους τιμή.
Η μπλούζα που κανονικά κάνει 119 ευρώ, δεν γίνεται να κάνει 50, επειδή έχουμε εκπτώσεις. Έκανε 50 εξαρχής, απλά σας λένε ότι η αρχική της τιμή είναι 119, έτσι ώστε να σας το παρουσιάσουν σαν ευκαιρία.
Όσων αφορά τα προϊόντα που όντως έχουν διαφορά στην τιμή, αυτό γίνεται είτε επειδή περίσσεψαν και πρέπει κάπως να ξεπουλήσουν, είτε επειδή πολλές φορές είναι κακής ποιότητας, ή έτοιμα να λήξουν (όταν πρόκειται για σούπερ μάρκετ).
Μην ακολουθείτε την μόδα
Οι τάσεις και η μόδα γενικότερα, κυκλοφορούν κάθε τόσο για να μας γεμίσουν με ψεύτικες ανάγκες. Στην ουσία δεν έχουν πολλές διαφορές με τις προηγούμενες τάσεις, άλλων σεζόν αλλά ακόμη κι αν έχουν, είναι κακό να αγοράζετε συγκεκριμένα ρούχα και αξεσουάρ με βάση τις τάσεις και όχι το γούστο σας.
Για παράδειγμα πριν κάποια χρόνια είχαν κυκλοφορήσει κάποιες χαρακτηριστικές γούνινες μπότες (ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε) που έμοιαζαν με τις παντόφλες του μπαμπά μου. Ξαφνικά όλες επέλεγαν αυτές τις μπότες, επειδή τις έβλεπαν φορεμένες παντού.
Έλεγαν πως ήταν ζεστές και μπορεί και να ίσχυε, όμως δεν ήταν σίγουρα καθόλου πρακτικές αφού λερώνονταν εύκολα και φυσικά ήταν ακατάλληλες για βροχές και χιόνια. Οπότε μάνι μάνι, όλο τον Χειμώνα δεν μπορούσες να τις φορέσεις.
Δείτε ακόμα 9 περίεργα κόλπα για να γλιτώσετε χρήματα στο super market
Αν αυτές οι μπότες, δεν ήταν παντού, δεν έλεγαν πως ήταν τάση και δεν διαφημίζονταν τόσο σε κάθε social media, τηλεόραση, περιοδικά και λεωφορεία, σχεδόν καμία δεν θα τις επέλεγε. Να διαλέγετε ρούχα με βάση το γούστο, την προσωπικότητα αλλά και την χρηστικότητά τους και όχι με βάση κάποια “τάση” που συνεχώς αλλάζει.
“Έχουν μείνει λίγα εισιτήρια”: Μην πέφτετε στην παγίδα!
Στην πραγματικότητα δεν έμειναν τόσο λίγα εισιτήρια για το live ή την παράσταση που θέλετε να παρακολουθήσετε. Είναι ένα διαφημιστικό τέχνασμα που σας πιέζει να αγοράσετε, διότι σας κάνει να σκέφτεστε “ίσα που προλαβαίνω”. Αν τελειώσουν τα εισιτήρια, θα το ανακοινώσουν έτσι και αλλιώς.
“Είναι συλλεκτικό κομμάτι, γι’ αυτό κοστίζει τόσο”.
Όχι, δεν είναι στην ουσία συλλεκτικό κομμάτι αλλά και να ήταν, αξίζει όντως τα λεφτά του; Γιατί ένα κινητό να το πληρώσεις όσο θα πλήρωνες ένα αυτοκίνητο, επειδή είναι λίγες ίντσες μεγαλύτερο από το αρχικό απλά και μόνο επειδή είναι “συλλεκτικό” ή pro ή δεν ξέρω και ‘γω τι άλλο. Οι λειτουργίες του, είναι ίδιες.
Μην εμπιστεύεστε το άρωμα του μαγαζιού που επισκεφθήκατε
Αν βρίσκεστε σε ένα ζαχαροπλαστείο, σούπερ μάρκετ, μανάβικο και νιώθετε παντού μία ευχάριστη μυρωδιά, μην νομίζετε ότι όλο αυτό βγαίνει στην ουσία από τα προϊόντα της βιτρίνας. Πολλά μαγαζιά, απελευθερώνουν στον χώρο μυρωδιές λαχανικών, γλυκών. ψωμιού κοκ, για να μας ανοίξουν την όρεξη και να λιγουρευτούμε τα προϊόντα τους.
All photos via: brightside.me
Διαβάστε όλα τα έξυπνα κόλπα στο Daddy-Cool.gr
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την γραπτή άδεια από τον εκδότη.
Ειδήσεις σήμερα
- Αμαλιάδα: Θέμα ημερών η εξιχνίαση της υπόθεσης
- Baba Vanga : Η τρομακτική πρόβλεψη της για το 2025
- Θεσσαλονίκη: Κλείνουν σχολεία λόγω σεισμού
- Η Γη της Ελιάς : Κουράκος και Αριάδνη ξανά μαζί και τίποτα δεν θα είναι ικανό να τους χωρίσει
- Τηλέμαχος Τσιμιρίκας: 12 χρόνια από τον τραγικό θάνατο του 15χρονου ήρωα