Shrinkflation: Το trick στα super markets που αυξάνει τις τιμές και μικραίνει τις συσκευασίες – Πώς να το αποφύγεις

Shrinkflation: Το trick στα super markets που αυξάνει τις τιμές & μικραίνει τις συσκευασίες – Πώς να το αποφύγεις

Το Shrinkflation είναι το trick στα super markets που αυξάνει τις τιμές στα προϊόντα αλλά μικραίνει τις συσκευασίες και τις ποσότητες. Πώς μπορούμε σαν καταναλωτές να το αποφύγουμε.

Με την αύξηση των τιμών μειώθηκε η ποσότητα και μίκρυναν οι συσκευασίες. Τί είναι το Shrinkflation που υιοθετούν τα super market και πώς μπορούμε σαν καταναλωτές να το αποφύγουμε. Όλες οι συμβουλές για το νέο trick των super markets.

Τα τελευταία χρόνια η αύξηση των τιμών στα super market είναι γεγονός. Κάθε φορά που βγαίνουμε από τα ψώνια της εβδομάδας, αναστενάζουμε μαζί με τα πορτοφόλια μας. Φαίνεται όμως ότι ένα νέο φαινόμενο έχει παρουσιαστεί.

Ονομάζεται Shrinkflation και σύμφωνα με αυτό, τα super market μπορεί να αυξάνουν τις τιμές αλλά μειώνουν τις ποσότητες αλλά και μικραίνουν τις συσκευασίες. Πώς μπορούμε να προφυλαχθούμε σαν καταναλωτές; Διαβάστε παρακάτω:

Αίσθηση έχει προκαλέσει το γεγονός ότι πέρα από την αύξηση των τιμών οι καταναλωτές έχουν παρατηρήσει ότι οι συσκευασίες έχουν μικρύνει και φυσικά και η ποσότητα των προϊόντων. Σχεδόν τα 2/3, δηλαδή το 64% των ενηλίκων ανησυχούν γι’ αυτό το φαινόμενο.

Shrinkflation: Το trick στα super markets που αυξάνει τις τιμές και μικραίνει τις συσκευασίες – Πώς να το αποφύγεις

Photo via: aftodioikisi.gr

Ενώ σύμφωνα με έρευνα του Morning Consult το 54% έχει δει, ακούσει ή διαβάσει αυτό το φαινόμενο. Τα καταναλωτικά προϊόντα γίνονται μικρότερα σε βάρος, το μέγεθος ή την ποσότητα, ενώ οι τιμές παραμένουν ίδιες ή αυξάνονται.

Οι καταναλωτές αναφέρουν παραδείγματα που συμβαίνουν εδώ και μήνες και πλέον είναι μία τάση που συμβαίνει παντού. «Όταν παρατηρείτε ότι το πακέτο είναι μικρότερο ή ότι παίρνετε λιγότερα για την ίδια τιμή, είναι ιδιαίτερα απογοητευτικό».

Αυτό όμως δεν συμβαίνει τώρα αλλά εδώ και δεκαετίες σύμφωνα με τον Edgar Dworsky, ιδρυτή και συντάκτη του Consumer World. «Βρισκόμαστε στη μέση ενός παλιρροϊκού κύματος πληθωρισμού, δυστυχώς, και έτσι βλέπουμε όλο και περισσότερα στοιχεία που συρρικνώνονται».

Τα τρόφιμα που παρατηρείται πιο συχνά αυτό το φαινόμενο

Οι κατηγορίες των προϊόντων που παρατηρείται πιο συχνά αυτό το φαινόμενο, είναι τα κατεψυγμένα τρόφιμα, το κρέας, τα σνακ, τα είδη τροφοδοσίας, το ψωμί και τα αρτοσκευάσματα. Το 49% των καταναλωτών λέει ότι αγόρασε διαφορετική μάρκα.

Ενώ το 48% δηλώνει ότι επέλεξε μία γενική μάρκα αντί για μία επωνυμία και το 33% επέλεξε να αγοράσει χύμα αντί για μικρότερες συσκευασίες. Ορισμένοι αγοραστές σταμάτησαν εντελώς να αγοράζουν ορισμένες μάρκες ή ερεύνησαν εναλλακτικές λύσεις που δεν επηρεάζονται από αυτό το φαινόμενο.

Shrinkflation: Το trick στα super markets που αυξάνει τις τιμές και μικραίνει τις συσκευασίες – Πώς να το αποφύγεις

Photo via: jonoubmall.ir

Από αυτούς που παρατήρησαν το Shrinkflation μόνο το 19% δεν έκανε καμία ενέργεια σύμφωνα με το Morning Consult. Ομολογουμένως αυτό το φαινόμενο μπορεί μερικές φορές να είναι δύσκολο να εντοπιστεί αφού οι εταιρίες ξέρουν πως να το κρύβουν.

Για παράδειγμα, ένα κουτί δημητριακών μπορεί να φαίνεται στο ίδιο μέγεθος, αλλά να είναι πιο λεπτό όταν το κοιτάτε από το πλάι. Ένα βάζο με φυστικοβούτυρο μπορεί να μειωθεί σε βάρος, αφού ο κατασκευαστής βάλει μια εσοχή στο κάτω μέρος του δοχείου.

Πώς μπορούμε να προστατευθούμε σαν καταναλωτές;

Ακόμη και όταν ο πληθωρισμός και τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας υποχωρήσουν, οι αλλαγές από το Shrinkflation θα είναι εδώ για να μείνουν. Σύμφωνα με τον Dworsky «είναι πολύ σπάνιο να δεις ένα προϊόν να επανέρχεται στο παλιό του μεγαλύτερο μέγεθος».

Προς το παρόν οι καταναλωτές θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα στα προϊόντα που αγοράζουν από το σούπερ μάρκετ. «Είναι πραγματικά στο χέρι των αγοραστών να αποκτήσουν μεγαλύτερη συνείδηση του καθαρού βάρους». Όσον αφορά τα χάρτινα είδη, ο καθαρός αριθμός είναι το μέτρο που πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές, είπε.

Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν θα είστε πιο ικανοί να εντοπίσετε μία αλλαγή όταν επιστρέψετε για να αγοράσετε ξανά το προϊόν. Για να προσπαθήσετε να αποφύγετε να πέσετε θύμα σε αυτό αναζητήστε ανταγωνιστικές ή γενικές μάρκες.

Επιπλέον, μπορείτε να παραπονεθείτε στον κατασκευαστή. Αν και αυτό πιθανότατα δεν θα είναι αρκετό για να σταματήσει τη συρρίκνωση, μπορεί να σας εξασφαλίσει κάποια κουπόνια για την επόμενη αγορά σας.

Shrinkflation: Το trick στα super markets που αυξάνει τις τιμές και μικραίνει τις συσκευασίες – Πώς να το αποφύγεις

Όλα τα έξυπνα κόλπα στο Daddy-Cool.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς ενεργό σύνδεσμο