Οι αξιόπιστοι γονείς δημιουργούν πειθαρχημένα και υπομονετικά παιδιά_

Οι αξιόπιστοι γονείς δημιουργούν πειθαρχημένα και υπομονετικά παιδιά! Παλιότερα είχαν πραγματοποιηθεί κάποια πειράματα που έδειχναν ότι η υπομονή και η πειθαρχία ίσως να είναι ένα χαρακτηριστικό που το παιδί γεννιέται με αυτό. Σίγουρα τα πειθαρχημένα και υπομονετικά παιδιά, είχαν μεγαλύτερη επιτυχία σαν ενήλικες.

Όμως μερικά χρόνια αργότερα, κάποια άλλα πειράματα, έδειξαν ότι η πειθαρχία και η υπομονή δεν είναι ένα έμφυτο χαρακτηριστικό. Η πειθαρχία και η υπομονή δομείται στα παιδιά.

Σύμφωνα λοιπόν με τους επιστήμονες και τους παιδαγωγούς, ένα παιδί που μεγαλώνει σε αναξιόπιστο περιβάλλον, δεν μπορεί να δείξει εμπιστοσύνη στους ανθρώπους. Όταν υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης, το παιδί δεν είναι πειθαρχημένο και υπομονετικό.

Αντίθετα, βιάζεται να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που του δόθηκε, ακόμη κι αν κάποιος του πει ότι αν περιμένει λίγο ακόμη, περισσότερα πράγματα τον περιμένουν στην γωνία. Όμως αυτόν τον κάποιον δεν τον πιστεύει. Πολλές φορές στο παρελθόν είχαμε μιλήσει γι’ αυτά τα μικρά ψέματα που όλοι οι γονείς λένε στα παιδιά τους.

Πολλές φορές γονείς διαφώνησαν μαζί μας, λέγοντας ότι μερικά ψέματα όλοι τα λέμε και ότι αυτά είναι υπερβολές. Η ειλικρίνεια και η αξιοπιστία όμως δεν επηρεάζει μόνο την εμπιστοσύνη που δείχνουν τα παιδιά στους γονείς τους, στην προκειμένη φάση.

Δείτε ακόμα Μικρά ψέματα στα παιδιά: Πως μπορούν να τα βλάψουν

Η ειλικρίνεια και η αξιοπιστία έχει την δύναμη να επηρεάσει και την ενήλικη ζωή αυτών των παιδιών. Γιατί όταν ένα παιδί έχει μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον ειλικρίνειας και γνωρίζει ότι ο λόγος των γονιών του είναι νόμος, τότε θα μάθει να εμπιστεύεται και τους άλλους.

Αυτό φυσικά δεν ισχύει μόνο μέσα στην οικογένεια αλλά και στο σχολείο ή στην δουλειά του. Κανένας δε θα μάθει να εμπιστεύεται κάποιον άλλον, όταν για παράδειγμα η δασκάλα ή ο εργοδότης του, άλλα λέει και άλλα κάνει. Δεν το λέμε εμείς. Το λένε δύο διαδεδομένα πειράματα.

Η παιδίατρος Τατιάνα Σπίγγου, αποφάσισε να μοιραστεί δύο πειράματα που πραγματοποιήθηκαν πριν χρόνια σε παιδιά. Το πρώτο πείραμα είχε οδηγηθεί σε κάποια συμπεράσματα, όμως μερικά χρόνια αργότερα τροποποίησαν το πρώτο πείραμα και κατέληξαν σε άλλα, πιο λογικά συμπεράσματα.

Στο σημερινό άρθρο λοιπόν θα μάθουμε γι’ αυτά τα δύο πειράματα αλλά και τα αποτελέσματα που είχαν. Σίγουρα το κείμενο της παιδιάτρου είναι τροφή για σκέψη. Διαβάστε παρακάτω: 

Το πείραμα της καραμέλας

Θα σας μιλήσω για ένα πολύ γνωστό πείραμα που έγινε πριν από αρκετά χρόνια στην Αμερική, για το οποίο ίσως έχετε ακούσει:
Πήραν λοιπόν οι ερευνητές τετράχρονα παιδάκια και τους είπαν: «μπορείς να πάρεις τώρα μια καραμέλα. Αν όμως περιμένεις μέχρι να ξαναγυρίσω, τότε θα φας δύο καραμέλες»

Υπήρξαν αυτά που έφαγαν την καραμέλα με την πρώτη, εκείνα που κρατήθηκαν λίγο αλλά στο τέλος την έφαγαν κι εκείνα που περίμεναν τον ενήλικο να γυρίσει και έφαγαν δύο καραμέλες!

Μετά από δεκατέσσερα χρόνια, αξιολόγησαν ξανά αυτά τα παιδιά και βρήκαν ότι εκείνα που είχαν την υπομονή να περιμένουν και να φάνε δεύτερη καραμέλα, είχαν καλύτερες επιδόσεις στα ακαδημαϊκά τέστ, με λίγα λόγια ήταν πιο πετυχημένα

Το εύκολο συμπέρασμα του πειράματος είναι ότι παιδιά με το χαρακτηριστικό της αυτοπειθαρχίας πετυχαίνουν περισσότερο στη ζωή τους.

Είναι όμως έτσι; Είναι η πρώιμη ικανότητα της αυτοπειθαρχίας που βοήθησε αυτά τα παιδιά να εξελιχθούν σε επιτυχημένους ενήλικες;
Μετά από χρόνια, οι επιστήμονες έκαναν το ίδιο πείραμα αλλά με άλλο τρόπο: χώρισαν τετράχρονα παιδιά σε δυο ομάδες και τα έβαλαν σε δυο χωριστά δωμάτια.

Τους έδωσαν λίγα υλικά για να ζωγραφίσουν και τους είπαν ότι σε λίγο κάποιος θα έρθει και θα τους φέρει περισσότερα. Πράγματι, στην πρώτη ομάδα, μετά από λίγο, κάποιος από τους εξεταστές γύρισε στο δωμάτιο και έφερε στα παιδιά μπλοκ και μαρκαδόρους. Στην άλλη ομάδα, κανένας δεν εμφανίστηκε..

Μετά ένωσαν τις δύο ομάδες και έκαναν το γνωστό πείραμα με την καραμέλα: μία αν τη φας αμέσως, δύο αν περιμένεις. Τι είδαν τότε; Ότι πολλά από τα παιδιά της πρώτης ομάδας, εκείνης που ο εξεταστής κράτησε το λόγο του και τους έφερε τους μαρκαδόρους, είχαν την υπομονή να περιμένουν.

Αντίθετα, πολλά από τα παιδιά της δεύτερης ομάδας, που ο εξεταστής φάνηκε αναξιόπιστος, βιάστηκαν να φάνε την καραμέλα τη στιγμή που τους προσφέρθηκε

Με αυτή τη νέα παράμετρο, το πείραμα της καραμέλας μπορεί να αποκτήσει άλλη ερμηνεία: τα παιδιά που έχουν την υπομονή να περιμένουν, ίσως μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον ενηλίκων που διακρίνεται από συνέπεια! Τα παιδιά που βιάζονται να φάνε την καραμέλα είναι ίσως παιδιά που έχουν μάθει ότι οι «μεγάλοι» είναι αναξιόπιστοι!

Πιθανώς λοιπόν, το χαρακτηριστικό που έκανε τα «υπομονετικά» παιδιά να είναι πιο επιτυχημένα αργότερα, ήταν το αξιόπιστο περιβάλλον που μεγάλωσαν και όχι μια μεγαλύτερη ικανότητα να καθυστερούν την ικανοποίηση.

Με βάση τα παραπάνω, φαίνεται ότι μια ακόμη σημαντική ιδιότητα του σωστού γονιού: η αξιοπιστία. Είναι σημαντικό, εκτός από το να είμαστε δοτικοί και στοργικοί, να κρατάμε μια αξιόπιστη στάση απέναντι στα παιδιά μας, για να τους εμπνεύσουμε εμπιστοσύνη τόσο απέναντι στον κόσμο των ενηλίκων όσο και προς τον εαυτό τους.

Διαβάστε όλα τα άρθρα για την ψυχολογία και την διαπαιδαγώγηση στο Daddy-Cool.gr 

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την γραπτή άδεια από τον εκδότη. 

Photo cover via: mothersblog.gr

Close