Τα σημάδια που δείχνουν ότι είναι έτοιμο ένα παιδί για το δικό του smartphone

Η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι αισθητή πλέον. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις περισσότερες ώρες της ημέρας τους τα smartphones τους. Πολλοί είναι εκείνοι που έχουν αντικαταστήσει τα laptops και τους σταθερούς υπολογιστές, με τα smartphones.

Δεν είναι όμως μόνο οι ενήλικοι, οι οποίοι έχουν κάνει τα smartphones προέκταση των χεριών τους. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, έχει παρατηρηθεί η αύξηση της χρήσης των smartphones ακόμη και από παιδιά προσχολικής ηλικίας. Κάτι που αποδεδειγμένα, μειώνει την φαντασία τους και την μαθησιακή τους ανάπτυξη.

Μπορεί πολλοί γονείς να γνωρίζουν ότι τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας απαγορεύεται να κάνουν χρήση των smartphones όμως αρκετοί μπερδεύονται για ένα εξίσου σημαντικό ζήτημα: πότε μπορεί το παιδί μου να αποκτήσει το δικό του smartphone;

Στην εποχή όπου όλοι έχουμε και από ένα, τα παιδιά από τις πρώτες κιόλας τάξεις του δημοτικού ξεκινούν να πιέζουν τους γονείς τους για να τους κάνουν δώρο το αγαπημένο τους smartphone. Πολλοί υποκύπτουν με αποτέλεσμα εκείνοι που αντιστέκονται…σθεναρά, να έχουν ακόμη δυσκολότερη δουλειά να κάνουν.

Βρήκαμε ένα κείμενο στο npr.org το οποίο μας εξηγεί ποια πρέπει να είναι τα κριτήριά μας, για να επιτρέψουμε στο παιδί μας να αποκτήσει το δικό του smartphone. Το κείμενο το μεταφράσαμε σε ελεύθερη μετάφραση για εσάς, με σκοπό να σας βοηθήσουμε να κατευθυνθείτε σωστά σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα.

Διαβάστε παρακάτω:

Έφτασε η εποχή του χρόνου, όπου τα παιδιά κάνουν μια λίστα για τα δώρα που θα επιθυμούσαν να λάβουν. Τι πρέπει να κάνει ένας γονιός, όταν το παιδί τους, ζητήσει για δώρο ένα smartphone; Ακούμε ότι τα smartphones είναι εθιστικά, ότι μπορεί να βλάψουν τις μαθησιακές ικανότητες του παϊδιού, αλλά ποιος μπορεί να μας αποδείξει ότι αυτοί οι mini υπολογιστές, δεν μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά σημαντικές γνώσεις;

Για να καταλάβουμε περισσότερα, ας ρίξουμε μια ματιά σε δυο οικογένειες: η πρώτη, επιτρέπει στα παιδιά της τα smartphones ενώ η δεύτερη όχι.

Η Sydney Crowe διανύει την έκτη τάξη και έχει smartphone. Αν και παραδέχεται ότι το χρησιμοποιεί κυρίως για να παίζει παιχνίδια και να παρακολουθεί videos η μητέρα της – Patty – υποστηρίζει ότι δεν ήταν αυτός ο λόγος, που το πήρε εξαρχής.

Η κύρια ανησυχία της Patty ήταν η ασφάλεια. Όταν η Sydney βρισκόταν στην τετάρτη τάξη έχασε αρκετές φορές το λεωφορείο, κάνοντας τους γονείς της να ανησυχούν περιμένοντας την για πολλές ώρες στη στάση. Χωρίς να έχει το μέσο να επικοινωνήσει με κάποιον ενήλικα αναγκάζονταν να περπατά για ώρες μόνη της σε κεντρικές λεωφόρους.

Τότε η Patty αποφάσισε να δώσει στην Sydney ένα παλιομοδίτικο μοντέλο. Όμως η Sydney το ξέχασε αμέσως, αφού ένα παλιομοδίτικο κινητό δε είναι αρκετά διασκεδαστικό γι’ αυτήν. “Δεν χρησιμοποιούσε το τηλέφωνο”, λέει η Patty.

Έτσι όταν ήρθε ο σύζυγός της, αποφάσισε να αλλάξει το iPhone του και να δώσει το παλιό του στην Sydney. H Patty λέει ότι της “γύρισαν τα μάτια” στην ιδέα ότι το παιδί της έχει ένα smartphone αλλά αποφάσισε να μην δώσει συνέχεια για έναν και μόνο λόγο: την ψυχική της ηρεμία.

Από την άλλη έχουμε την Mercy η οποία είναι 9 χρονών και δεν έχει smartphone. Της αρέσει να παίζει στο σπίτι αλλά και έξω καθώς επίσης να τραγουδάει στο μηχάνημα karaoke της. Η μαμά της Mercy, Brooke Shannon, όπως πολλοί άλλοι γονείς που μεγαλώνουν παιδιά τα οποία πηγαίνουν στο δημοτικό, ήρθε αντιμέτωπη νωρίς με την απόφαση του αν θα πάρει smartphone στην Mercy. «Άρχισαν να ζητούν ένα τηλέφωνο στην πρώτη τάξη», λέει για τα παιδιά της.

H Brooke αισθάνθηκε μεγάλη πίεση τόσο από τα παιδιά της όσο και από άλλους γονείς. Έτσι πήρε την απόφαση, να ξεκινήσει ένα ηλεκτρονικό συμβόλαιο που λέει ότι πρέπει οι υπόλοιποι γονείς καθώς επίσης και τα παιδιά να περιμένουν μέχρι την 8η τάξη για να πάρουν smartphone, αφού τότε είναι που θα πλησιάζουν στο γυμνάσιο. Μέχρι στιγμής περισσότερες από 4.000 οικογένειες σε ολόκληρη τη χώρα, έχουν υπογράψει αυτό το ηλεκτρονικό συμβόλαιο.

Εκτός από το γεγονός ότι θέλει τα παιδιά να κάνουν ένα διάλειμμα από τις οθόνες, η Brooke ανησυχεί για το πως θα επηρεάσουν τα social media τη ζωή των παιδιών της. “Τα παιδιά δεν έχουν αναπτυχθεί όπως θα έπρεπε για να μπορέσουν να πλοηγηθούν σε περίπλοκες σελίδες κοινωνικής δικτύωσης” αναφέρει.

Δεν πρόκειται μόνο για γονική μέριμνα. Ο Richard Freed, παιδοψυχολόγος με βάση την Καλιφόρνια και συγγραφέας βιβλίου για το θέμα των smartphones, ήθελε να διερευνήσει το ζήτημα αφού είδε αύξηση των κρουσμάτων παιδικής κατάθλιψης και άγχους. Η πρότασή του; Βάλτε κάποιους βασικούς κανόνες. “Θέλω οι γονείς να καταλάβουν πόσο ισχυρές και σαγηνευτικές είναι αυτές οι τεχνολογίες”, λέει.

Πολλοί συμφωνούν ότι δεν υπάρχει η ιδανική εποχή για να πάρει ένα παιδί smartphone. Το Common Sense Media ένα μη κερδοσκοπικό κέντρο που επικεντρώνεται στα παιδιά και την τεχνολογία, υποστηρίζει ότι αντί να επικεντρωθούμε στην ηλικία του παιδιού, ας δώσουμε περισσότερη βάση στην ωριμότητά του.

Ορισμένα ερωτήματα που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι:

  • Είναι υπεύθυνοι με τα υπάρχοντά τους;
  • Θα ακολουθήσουν τους κανόνες σχετικά με την χρήση που θα κάνουν στο smartphone τους;
  • Θα έχει εύκολη πρόσβαση στα social media;
  • Τα παιδιά πρέπει να είναι σε επαφή για λόγους ασφαλείας;
  • Εάν ναι, ένα παλιομοδίτικο κινητό σαν αυτό της Sydney μπορεί να κάνει την ίδια δουλειά με το smartphone;

© Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη

Close