Ηταν το αηδόνι από την Πάτρα που εμφανίστηκε σε πολλές Ελληνικές ταινίες   – Η Βεντέτα και το τέλος

Ήταν το αηδόνι από την Πάτρα. Υπήρξε μια πολύ σημαντική τραγουδίστρια του λαϊκού τραγουδιού. Το πραγματικό της όνομα ήταν Πολυτίμη Κολιοπάνου.

Κατά τη διάρκεια της πορείας της στο τραγούδι συνεργάστηκε με σπουδαίους καλλιτέχνες και άφησε πίσω της αρκετά διαχρονικά τραγούδια.

 

Παιδικά χρόνια

Η Πόλυ Πάνου ήρθε στον κόσμο στις 28 Οκτωβρίου του 1940 στην Αθήνα. Ωστόσο, όταν ακόμα ήταν μικρή, η οικογένειά της μετακόμισε στην Πάτρα. Έτσι μεγάλωσε εκεί. Η Πόλυ Πάνου ανακάλυψε από τότε που ήταν μικρό παιδί ότι αγαπούσε τη μουσική και το τραγούδι. Μάλιστα, προκειμένου να μπορεί να ακούει τα νέα τραγούδια που κυκλοφορούσαν εκείνη την εποχή σε ένα jukebox, έφευγε από το σχολείο της και πήγαινε μόνη της μέχρι τα Ψηλαλώνια. Το αγαπημένο της τραγούδι που άκουγε στο jukebox και της άρεσε να τραγουδάει τότε ήταν το Όταν θα πω το Αχ! του Σταύρου Τζουγανάκου.

 

Η κουτσομπόλα προξενήτρα του ελληνικού κινηματογράφου που ξεκίνησε την καριέρα της στα 13, η απαγωγή, ο διάσημος εγγονός και το τραγικό τέλος ξεχασμένη από όλους

 

Ηταν το αηδόνι από την Πάτρα που εμφανίστηκε σε πολλές Ελληνικές ταινίες – Η Βεντέτα και το τέλος

Η γνωριμία με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση

Στην ηλικία των δέκα ετών η Πόλυ Πάνου έτυχε να βρεθεί σε ένα μαγαζί στο οποίο εργαζόταν ο Πειραιώτης μουσικός και τραγουδιστής Σταύρος Τζουανάκος. Καθώς η Πόλυ Πάνου αγαπούσε να τραγουδάει δεν έχασε την ευκαιρία και ανέβηκε στην πίστα και τραγούδησε το τραγούδι Συλβάνα του μουσικοσυνθέτη Μανώλη Χιώτη. Ο κόσμος που την άκουσε κατενθουσιάστηκε τότε με το ταλέντο της μικρής.

 

Έπειτα από αυτή την εμφάνισή της στο μαγαζί έλαβε κρυφά από τους γονείς της μέρος σε ένα μουσικό διαγωνισμό για νέα ταλέντα. Σε εκείνον τον διαγωνισμό τραγούδησε ένα τραγούδι του Φώτη Πολυμέρη με τίτλο Μητέρα και κατάφερε να κερδίσει το πρώτο βραβείο.

Το 1951 ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης βρέθηκε στην Πάτρα εξαιτίας μιας περιοδείας που έκανε τότε. Εκείνη την εποχή ακόμα δεν είχε ξεκινήσει τη δική του δισκογραφία. Είχε δημιουργήσει μαζί με κάποιους μουσικούς και μια τραγουδίστρια ένα μουσικό σχήμα και περιόδευαν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.

 

Ήταν το παιδί θαύμα του Ελληνικού Κινηματογράφου και το «τρίτο και φαρμακερό» παιδί του Κωνσταντάρα σε πασίγνωστή ταινία

 

Ηταν το αηδόνι από την Πάτρα που εμφανίστηκε σε πολλές Ελληνικές ταινίες – Η Βεντέτα και το τέλος

Η Εβελίνα, η οποία ήταν η τραγουδίστρια στο μουσικό σχήμα του Γρηγόρη Μπιθικώτση, αποφάσισε κάποια στιγμή να μη συνεχίσει να εμφανίζεται με το συγκεκριμένο μουσικό σχήμα. Αυτό απογοήτευσε και στεναχώρησε πολύ τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, ο οποίος το εκμυστηρεύτηκε στον κουρέα του ενώ βρισκόταν στο κουρείο του. Τότε, ο κουρέας, που είχε τύχει να ακούσει για την Πόλυ Πάνου, την ωραία φωνή της και το πρώτο βραβείο που είχε πάρει μόλις τον προηγούμενο χρόνο, του την πρότεινε για συνεργασία.

Η Πολυτίμη Κολιοπάνου γίνεται Πόλυ Πάνου

Τότε, ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης πήγε στο σπίτι της να τη γνωρίσει και να την ακούσει να τραγουδάει. Συνάντησε τη μητέρα της και μετά κάθισε στο σπίτι της και περίμενε να σχολάσει από το σχολείο για να την ακούσει. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της ίδιας σε παλιά της συνέντευξη, ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης δεν εντυπωσιάστηκε και πολύ από την εμφάνισή της όταν την πρωτοείδε. Η Πόλυ Πάνου τότε ήταν ψηλόλιγνη και αρκετά αδύνατη. Επίσης, δεν του άρεσε το όνομά της που τότε ήταν Πολυτίμη Κολιοπάνου κι έτσι την ονόμασε Πόλυ Πάνου από τότε.

Της ζήτησε να τραγουδήσει τα τραγούδια Ο μαχαραγιάς βγαίνει και Όταν θα πω εγώ το αχ. Εκείνη τραγούδησε και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης εντυπωσιάστηκε με τη φωνή της τόσο πολύ που ανακοίνωσε στη μητέρα της ότι με τη φωνή της θα κατάφερνε να σώσει την οικογένειά της και την έπεισε ότι θα γίνει γνωστή και θα κάνει μεγάλη καριέρα στο τραγούδι. Τότε, ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης ζήτησε από τη μητέρα της να πάρει την Πόλυ Πάνου στο μουσικό σχήμα που είχε φτιάξει και να τραγουδήσουν μαζί στο μαγαζί που τραγουδούσε στη θέση της Εβελίνας. Η μητέρα της, αν και δίσταζε να πει το ναι λόγω του συζύγου της, τελικά συμφώνησε. Ο πατέρας της, βέβαια, που είχε πιο αυστηρές αρχές θύμωσε όταν το έμαθε αυτό. Χώρισε τη μητέρα της και εγκατέλειψε το σπίτι τους για οχτώ μήνες, γιατί θεωρούσε ανήθικη πράξη το να τραγουδάει η κόρη του σε νυχτερινό μαγαζί.

 

Ο “ζεν πρεμιέ” του ελληνικού σινεμά, τα πέτρινα χρόνια ως παιδί και η τραγική αυλαία της ζωής του

 

Ηταν το αηδόνι από την Πάτρα που εμφανίστηκε σε πολλές Ελληνικές ταινίες – Η Βεντέτα και το τέλος

 

Το ξεκίνημα της Πόλυ Πάνου στο τραγούδι

Η Πόλυ Πάνου πήγε σε μια ξαδέρφη της που ήταν μοντελίστ κι έραβε ρούχα, η οποία της έραψε δυο φορέματα για το νυχτερινό κέντρο. Έτσι, ξεκίνησε τις εμφανίσεις της στο πλευρό του Γρηγόρη Μπιθικώτση, ενώ ήταν ακόμη μόλις 13 ετών!

Το κοινό αγκάλιασε αμέσως τη νεαρή πρωτοεμφανιζόμενη τραγουδίστρια και το μαγαζί ήταν μονίμως γεμάτο από κόσμο. Όλοι έρχονταν για να ακούσουν από κοντά το καινούριο παιδί θαύμα που είχε ανακαλύψει ο Μπιθικώτσης.

Μαζί με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση έκαναν την περιοδεία που είχε προγραμματίσει για λίγο λιγότερο από ένα μήνα κι όταν ήρθαν πίσω στην Πάτρα εκείνος της πρότεινε να ασχοληθεί και με τη δισκογραφία. Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης γνώριζε κόσμο στην εταιρεία Κολούμπια και θα μπορούσε να την φέρει σε επαφή μαζί τους προκειμένου να βγάλει δίσκο.

 

Ηταν το αηδόνι από την Πάτρα που εμφανίστηκε σε πολλές Ελληνικές ταινίες – Η Βεντέτα και το τέλος

Η συνεργασία με την Κολούμπια

Η Πόλυ Πάνου μετακόμισε στην Αθήνα μαζί με τη μητέρα της και έμειναν μαζί στο σπίτι του Γρηγόρη Μπιθικώτση μέχρι τα μέσα του Σεπτεμβρίου του 1952, οπότε πέρασε η Πόλυ Πάνου από ακρόαση στην Κολούμπια. Όταν την άκουσε ο τότε υπεύθυνος της Κολούμπια, Μηλιόπουλος, να τραγουδάει το τραγούδι Πήρα τη στράτα την κακιά εντυπωσιάστηκε από τη φωνή της. Μάλιστα, είπε στον Γρηγόρη Μπιθικώτση ότι αυτή ήταν η Βέμπο του λαϊκού τραγουδιού!

Την επόμενη κιόλας μέρα, συνοδευόμενη από τη μητέρα της, η Πόλυ Πάνου βρέθηκε ξανά στην Κολούμπια όπου υπέγραψε και το πενταετές συμβόλαιο συνεργασίας της με μισθό 300 δραχμές ως πρώτη φωνή και 150 δραχμές για δεύτερη φωνή. Βέβαια, αυτά τα χρήματα θα τα έπαιρναν μία φορά, ενώ η εταιρεία θα συνέχιζε να έχει κέρδη κι, έτσι, αργότερα, τόσο η Πόλυ Πάνου όσο κι ο Στέλιος Καζαντζίδης προσέφυγαν στη δικαιοσύνη προκειμένου να διεκδικήσουν κι άλλα κέρδη από τις μετέπειτα πωλήσεις.

Ο αέρινος χορευτής του Ελληνικού Κινηματογράφου και το μοιραίο τέλος στο χειρουργείο

Με το τραγούδι Πήρα την κακιά τη στράτα μπήκε στη δισκογραφία η Πόλυ Πάνου ενώ αργότερα ακολούθησαν κι άλλες πολλές επιτυχίες που έγιναν γνωστές σε όλον τον κόσμο. Μια από αυτές τις επιτυχίες της ήταν και το Να πας να πεις της μάνας μου που είχε γράψει ο Γιώργος Ζαμπέτας.

Ο πρώτος της δίσκος είχε τίτλο Στον ήλιο και στο διάστημα και κυκλοφόρησε το 1965. Ακολούθησαν τουλάχιστον άλλοι 18 επιτυχημένοι δίσκοι που αγαπήθηκαν από το κοινό.

Η Βεντέτα

Η Πόλυ Πάνου ήταν εκείνη που τραγούδησε το πασίγνωστο τραγούδι Τα παιδιά του Πειραιά σε πρώτη εκτέλεση. Αν και αργότερα το τραγούδι ξέφυγε από τα σύνορα της Ελλάδας και έγινε διαχρονικό με τη φωνή της αξέχαστης Μελίνας Μερκούρη σε δεύτερη εκτέλεση. Επίσης, το 1968 η Πόλυ Πάνου έντυσε με τη φωνή της τη διαχρονική επιτυχία Τι σου ‘κανα και πίνεις για τις ανάγκες της ταινίας Όλγα αγάπη μου του Γιάννη Δαλιανίδη.

Το 1964, η Πόλυ Πάνου έφυγε από την Κολούμπια έπειτα από μια δεκαπενταετή συνεργασία. Τα αμέσως επόμενα δύο έτη ηχογραφούσε τραγούδια που έφεραν την υπογραφή της ελληνοαμερικάνικης εταιρείας Νίνα. Το 1967, έφτιαξε τη δισκογραφική εταιρεία Βεντέτα σε συνεργασία με τον Πάνο Γαβαλά. Ο Πάνος Γαβαλάς, μετά από έναν χρόνο, αποφάσισε να φτιάξει δική του δισκογραφική εταιρεία και τη θέση του στη εταιρεία Βεντέτα πήρε ο Στέλιος Πελαγίδης.

 

Ηταν το αηδόνι από την Πάτρα που εμφανίστηκε σε πολλές Ελληνικές ταινίες – Η Βεντέτα και το τέλος

Προσωπική ζωή

Η Πόλυ Πάνου παντρεύτηκε με τον Στέλιο Πελαγίδη. Ταλαιπωρήθηκε πολύ, ωστόσο, προσπαθώντας να γίνει μητέρα. Συγκεκριμένα, βίωσε τουλάχιστον τέσσερις αποβολές στη ζωή της. Τελικά, στα 40 της κατάφερε να μείνει έγκυος και να φέρει στον κόσμο ένα υγιέστατο αγόρι. Τον γιò της τον ονόμασε Βαγγέλη. Με αυτόν τον τρόπο, ήθελε να τιμήσει τη μνήμη της αδελφής της, Ευαγγελίας, που είχε φύγει από τη ζωή. Στην προσωπική της ζωή, η Πόλυ Πάνου ήταν μια γυναίκα που είχε πάθος με την καθαριότητα του σπιτιού της και της άρεσε να ασχολείται με τη μαγειρική σύμφωνα με το maxmag.gr .

 

Ηταν το αηδόνι από την Πάτρα που εμφανίστηκε σε πολλές Ελληνικές ταινίες – Η Βεντέτα και το τέλος

 

 

Το τέλος της ζωής της

Η Πόλυ Πάνου είχε μια μεγάλη μάχη με τη χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια και μάλιστα νοσηλευόταν σε νοσοκομείο της Αθήνας τον τελευταίο καιρό πριν φύγει από τη ζωή. Η σπουδαία καλλιτέχνης άφησε την τελευταία της πνοή στις 27 Σεπτεμβρίου του 2013 στην Αθήνα.

 

Διαβάστε όλα τα άρθρα για την μηχανή του χρόνου στο Daddy – Cool.gr

Close