μην-την-πιείτε-λουστείτε-παλιές-ελληνικές διαφημίσεις-για-σαμπουάν μπύρας-

«Μην την πιείτε, λουστείτε»: Οι διαχρονικές διαφημίσεις σαμπουάν μπύρας. Οι διαχρονικές διαφημίσεις σαμπουάν μπύρας της Ελλάδας του τότε και οι περίεργες αντιδράσεις των καταναλωτών.

Στην Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια έχουν κυκλοφορήσει πολλές cult διαφημίσεις που διαφημίζουν διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες με έξυπνες ατάκες και υπονοούμενα. Είναι μερικές διαφημίσεις που σίγουρα μας έχουν γεμίσει νοσταλγία και μέχρι και σήμερα όποτε τις πετυχαίνουμε κάπου ή τις θυμόμαστε συγκινούμαστε.

Στο σημερινό μας άρθρο όμως θα μιλήσουμε συγκεκριμένα για τις cult διαφημίσεις που αφορούσαν τα σαμπουάν μπύρας στην Ελλάδα του τότε γιατί οι αντιδράσεις του ελληνικού κοινού ήταν αξιοσημείωτες. Το μόνο άσχημο είναι ότι οι συγκεκριμένες διαφημίσεις είναι τόσο παλιές που δεν τις βρήκαμε στο ίντερνετ.

Μην ανησυχείτε όμως. Έχουμε πολύ καλή μνήμη και θα τις περιγράψουμε για εσάς. Ποιες ήταν λοιπόν οι cult διαφημίσεις σαμπουάν μπύρας του τότε, ποιες οι αντιδράσεις του ελληνικού κοινού και τι οδήγησε τον Γιάννη Ζουγανέλη να σατιρίσει αυτές τις αντιδράσεις; Διαβάστε παρακάτω:

 Οι διαφημίσεις για σαμπουάν μπύρας 

Πριν αρκετά χρόνια τα σαμπουάν μπύρας έφτασαν και στην Ελλάδα και σίγουρα αποτελούσαν ένα πρωτοποριακό προϊόν. Μέχρι και σήμερα γνωρίζουμε ότι τα σαμπουάν μπύρας κάνουν αρκετό καλό στα μαλλιά μας και δεν είναι λίγοι εκείνοι που τα προτιμούν αποκλειστικά.

Κι ενώ στο σήμερα ένα σαμπουάν μπύρας είναι πολύ κοινό και δεν προκαλεί αντιδράσεις σε κανέναν, όταν τα πρώτα σαμπουάν μπύρας έφτασαν στην Ελλάδα και διαφημίστηκαν οι αντιδράσεις των Ελλήνων έδειξαν ότι δεν ήταν έτοιμη η χώρα μας ακόμη για ένα τέτοιο προϊόν.

Τα πρώτα σαμπουάν μπύρας εμφανίστηκαν στην Ελλάδα από την εταιρία Clairol και φυσικά έκαναν θραύση. Οι περισσότερες γυναίκες εκείνης της εποχής έτρεχαν να τα δοκιμάσουν διότι τα συγκεκριμένα σαμπουάν υπόσχονταν πλούσιο όγκο και μεθυστικό άρωμα.

Δείτε ακόμα Πανέμορφη: Η σπάνια φωτογραφία της Ξένιας Καλογεροπούλου ντυμένη νύφη από τον γάμο της με τον Γιάννη Φέρτη!

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω όμως ο ελληνικός λαός δεν ήταν τόσο έτοιμος να υποδεχτεί αυτά τα σαμπουάν χωρίς να δοθούν οδηγίες χρήσης. Διότι φίλες και φίλοι σε κάθε τότε διαφήμιση για σαμπουάν μπύρας τονίζονταν ότι χρησιμοποιείται αληθινή μπύρα για να φτιαχτεί το σαμπουάν.

Και είναι λογικό οι Έλληνες της εποχής…κάπου να μπερδευτούν! Κυκλοφορούσε μάλιστα μία διαφήμιση για σαμπουάν μπύρας τότε που μία κυρία λούζεται με το σαμπουάν και στην συνέχεια γεμάτη αυτοπεποίθηση φτάνει σε ένα piano bar.

Εκεί ένας όμορφος άντρας την περιμένει και της προτείνει να την κεράσει μία μπύρα. Η κοπέλα τότε σκάει στα γέλια και ρωτάει τον άντρα “κι άλλη;”. Πάνω στην συσκευασία γραφόταν με έντονα γράμματα ο αριθμός 7777777 που αντιστοιχούσε σε κέντρο δηλητηριάσεων.

Δείτε ακόμα Με αυτά μεγαλώσαμε: Τα γιορτινά επεισόδια των σειρών του ’90

Μπορεί λοιπόν να επρόκειτο για σαμπουάν όμως κυκλοφορούσε η φήμη εκείνη την εποχή ότι πολλοί άνθρωποι δοκίμασαν να…πιούν το σαμπουάν διότι έλεγαν “ε μπύρα έχει μέσα, λογικά πίνεται.”. Δεν ξέρουμε βέβαια αν αυτό ισχύει ή όχι όμως σίγουρα αποτέλεσε πηγή έμπνευσης αυτή η φήμη.

Διότι εξαιτίας αυτής της φήμης κυκλοφόρησε και η δεύτερη διαχρονική διαφήμιση για σαμπουάν μπύρας χρησιμοποιώντας μία έκφραση που μέχρι και σήμερα χρησιμοποιούμε, χωρίς οι νέοι να γνωρίζουν πως ξεκίνησε.

Μιλάμε για μία σουρεαλιστική διαφήμιση σε ένα μπαράκι που ονομαζόταν «Bagno Bar». Η φωνή του Πουλικάκου προέτρεπε τους καταναλωτές λέγοντας “κεράστε τα μαλλιά σας μία μπύρα”. Έμπαινε μία κοπέλα λοιπόν σε έναν πρόχειρο τηλεφωνικό θάλαμο μέσα στο μαγαζί, έπιανε το τηλέφωνο που ήταν τηλέφωνο μπάνιου και έκανε ένα γρήγορο ντους.

Δείτε ακόμα Έζησε δέκα ζωές σε μία: Ο καρδιοκατακτητής Έλληνας ληστής που έγινε λαϊκός ήρωας για τις παρανομίες του

Κι ενώ έκανε το ντους της ακουγόταν με νάζι “μην την πιείτε, λουστείτε”. Μέσα από αυτή τη διαφήμιση λοιπόν έγινε γνωστό στους καταναλωτές ότι μπορεί να περιέχει μπύρα αλλά σίγουρα δεν μπορείς να καταναλώσεις το σαμπουάν με μεζέ.

Φυσικά όμως αυτή η φήμη και αυτή η διαφήμιση έγινε αφορμή και για σάτιρα. Η πιο κορυφαία σάτιρα της εποχής έγινε από τον Γιάννη Ζουγανέλη σε μία διαφήμιση που έκανε τότε για την ρετσίνα Κουρτάκη. Δεν ήταν ακριβώς διαφήμιση, αλλά πιο σωστά μία διαφήμιση παρωδία.

Διαβάστε όλα τα άρθρα για την μηχανή του χρόνου στο Daddy-Cool.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την γραπτή άδεια από τον εκδότη.

Πηγή: menshouse.gr
Close