Όταν η Μάρθα Καραγιάννη συνάντησε τον Ρόμπερτ Μίτσαμ για ελενα αφτιαχτο

Όταν η Μάρθα Καραγιάννη συνάντησε τον Ρόμπερτ Μίτσαμ και έχασε την ευκαιρία για καριέρα στο Hollywood

Λίγοι το γνωρίζουν όμως η αγαπημένη Ελληνίδα ηθοποιός Μάρθα Καραγιάννη, κάποια στιγμή ήρθε σε επαφή με τον Ρόμπερτ Μίτσαμ κι έχασε μία ευκαιρία για καριέρα στο Hollywood.

Η Μάρθα Καραγιάννη υπήρξαν από τις πιο σπουδαίες ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου και ιδιαίτερα αγαπητή στο ευρύ κοινό για το ταλέντο και το ήθος της. Όμως θα μπορούσε να είχε κάνει και διεθνή καριέρα, όταν ήρθε σε επαφή με τον Ρόμπερτ Μίτσαμ. Τί συνέβη κι αυτό δεν έγινε ποτέ; Διαβάστε την ιστορία.

Όταν η Μάρθα Καραγιάννη συνάντησε τον Ρόμπερτ Μίτσαμ και έχασε την ευκαιρία για καριέρα στο Hollywood

Ο Ρόμπερτ Μίτσαμ, ο σκληροτράχηλος αστέρας του Χόλιγουντ, με το βλέμμα του αντιήρωα και την αύρα του μύθου, βρέθηκε στη “Σπηλιά του Παρασκευά”, το πιο φημισμένο κοσμικό κέντρο της εποχής. Εκεί, μέσα στους ήχους των λαϊκών ορχηστρών και την ατμόσφαιρα των ελληνικών νυχτερινών θαυμάτων, γνώρισε μια νεαρή χορεύτρια που έμελλε να γίνει από τις πιο αγαπητές ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου: τη Μάρθα Καραγιάννη.

Ο Μίτσαμ βρισκόταν τότε στην Ελλάδα για τα γυρίσματα της πολεμικής ταινίας “The Angry Hills” («Οργισμένοι Λόφοι»), παραγωγής MGM, με σκηνοθέτη τον Ρόμπερτ Άλντριτς και πρωταγωνιστή τον ίδιο, στο ρόλο ενός Αμερικανού δημοσιογράφου που μεταφέρει απόρρητα έγγραφα στην κατεχόμενη Αθήνα του 1941.

Όταν η Μάρθα Καραγιάννη συνάντησε τον Ρόμπερτ Μίτσαμ για ελενα αφτιαχτο

Ήταν από τις πρώτες διεθνείς παραγωγές που γυρίστηκαν στη χώρα, με σκηνές στον Πειραιά, στα Μετέωρα, στη Ρόδο και στο κέντρο της Αθήνας. Η παρουσία του Αμερικανού σταρ είχε προκαλέσει ενθουσιασμό και οι εφημερίδες της εποχής κατέγραφαν με θαυμασμό τις βόλτες του στο λιμάνι και τις συναντήσεις του με τους Έλληνες καλλιτέχνες.

Εκείνη τη βραδιά στη “Σπηλιά του Παρασκευά”, όπου τραγουδούσε η Μάγια Μελάγια, ο Μίτσαμ εντυπωσιάστηκε από τη φυσική ομορφιά και το ταμπεραμέντο της νεαρής Μάρθας. Λέγεται πως είπε στους δημοσιογράφους:

«Να λοιπόν που έχετε και στην Ελλάδα Σοφία Λόρεν».

Μια φράση που έγινε πρωτοσέλιδο και προανήγγειλε – έστω και στιγμιαία – μια πιθανή διεθνή καριέρα που δεν ήρθε ποτέ.

Η Μάρθα Καραγιάννη, τότε στο ξεκίνημά της, θυμόταν αργότερα το περιστατικό με τη χαρακτηριστική της απλότητα: «Ήταν ωραίος άντρας, αλλά εμένα μου άρεσαν τα απλά, λαϊκά παιδιά». Ίσως αυτή η φράση συμπυκνώνει το γιατί δεν επεδίωξε ποτέ μια καριέρα έξω από τα σύνορα.

Προτίμησε να μείνει κοντά στο ελληνικό κοινό που την αγάπησε, να χορεύει, να γελά, να πρωταγωνιστεί στις πιο λαμπερές στιγμές του ελληνικού σινεμά της δεκαετίας του ’60. Η “Σπηλιά του Παρασκευά”, το νυχτερινό στέκι του Πειραιά, υπήρξε τότε σημείο συνάντησης των μεγαλύτερων ονομάτων της ελληνικής μουσικής και θεάτρου. Εκεί συνυπήρχαν ο λαϊκός παλμός, η κοσμική Αθήνα και η αίσθηση ότι κάτι μεγάλο γεννιόταν.

Όταν η Μάρθα Καραγιάννη συνάντησε τον Ρόμπερτ Μίτσαμ για ελενα αφτιαχτο

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, μια απλή συνάντηση ανάμεσα σε έναν χολιγουντιανό αστέρα και μια νεαρή χορεύτρια μετατράπηκε σε θρύλο — ένα φωτογραφικό τεκμήριο μιας εποχής όπου η Ελλάδα άρχιζε να κοιτάζει προς τον κόσμο, αλλά χωρίς να αποχωρίζεται την ψυχή της.

ΚΑΤΙ ΝΑ ΚΑΙΕΙ

Ίσως πράγματι εκείνη η βραδιά να υπήρξε η “χαμένη ευκαιρία” της Μάρθας Καραγιάννη για μια διεθνή πορεία. Όμως, αν η ζωή της είχε πάρει άλλο δρόμο, θα είχαμε ίσως στερηθεί τη “Μάρθα” που όλοι γνωρίσαμε: τη γυναίκα που, με αυθορμητισμό και λάμψη, έφερε το Χόλιγουντ στο Φάληρο, χωρίς να χρειαστεί ποτέ να το αναζητήσει η ίδια.

Το ξεκίνημα

Η Μάρθα Καραγιάννη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κερατσίνι, μοναχοπαίδι μιας οικογένειας Ποντίων προσφύγων. Από μικρή μαγεύτηκε από τον κινηματογράφο και ονειρευόταν να γίνει η νέα Σίρλεϊ Τεμπλ ή η Έστερ Ουίλιαμς.

Όταν η Μάρθα Καραγιάννη συνάντησε τον Ρόμπερτ Μίτσαμ για ελενα αφτιαχτο

Σε ηλικία οκτώ ετών, αφού παρακολούθησε μαθήματα χορού στη σχολή Μοριανόφ, έγινε δεκτή στο παιδικό μπαλέτο της Λυρικής Σκηνής. Όταν το πρόγραμμα διακόπηκε, συνέχισε τα μαθήματα κοντά στη δασκάλα της, Λουκία Σακελλαρίου, στη σχολή που εκείνη ίδρυσε, μαζί με συνομήλικές της όπως η Ελένη Προκοπίου και η Μίρκα Καλαντζοπούλου.

Οι γονείς της, με πολλές θυσίες, την έστειλαν σε ιδιωτικό γυμνάσιο όπου διδάσκονταν χορός, υποκριτική και θεατρολογία.

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΨΕΥΤΗΣ

Μια σχολική παράσταση στάθηκε καθοριστική στιγμή: ανάμεσα στους θεατές βρισκόταν ο σκηνοθέτης Ορέστης Λάσκος, καλεσμένος του καθηγητή υποκριτικής Θάνου Τράγκα. Εντυπωσιάστηκε από το ταλέντο της και της πρότεινε δοκιμαστικό στη Φίνος Φιλμ.

Έτσι, πριν καν τελειώσει το σχολείο και λίγο πριν συμπληρώσει τα δεκαεπτά της, έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία «Η Άγνωστος» (1956), στο πλευρό του Αλέκου Αλεξανδράκη, της Κυβέλης και του Γιώργου Παππά.

ΕΝΑ ΚΟΡΙΤΣΙ ΓΙΑ ΔΥΟ

Μετά την αποφοίτησή της από το γυμνάσιο, δεν φοίτησε σε δραματική σχολή. Εφοδιασμένη με την άδεια ηθοποιού «ως εξαιρετικό ταλέντο», συνέχισε δυναμικά την πορεία της στον κινηματογράφο και στο θέατρο, ανοίγοντας έναν δρόμο που θα την έκανε σύντομα μία από τις πιο αγαπημένες παρουσίες του ελληνικού θεάματος.

Σύμφωνα με το mixanitouxronou.gr το θεατρικό της ντεμπούτο έγινε το 1957 στην επιθεώρηση «Ελέφαντες και Ψύλλοι», ύστερα από πρόταση του συγγραφέα Ναπολέοντα Ελευθερίου, ο οποίος την είχε δει σε χορευτική παράσταση στο Chez Lapin της Κυψέλης. Σε αυτή την πρώτη της εμφάνιση στο θεατρικό σανίδι, η Μάρθα συναντήθηκε με τον ηθοποιό και χορευτή Γιάννη «Ντάλ» Δαλιανίδη, τον άνθρωπο που λίγα χρόνια αργότερα θα απογείωνε την καριέρα της.

Αν σας φάνηκε ενδιαφέρον αυτό το άρθρο, μπορείτε να ρίξετε και μία ματιά στον  Έλληνα ηθοποιός που πέθανε ολομόναχος επειδή λάτρεψε το θέατρο περισσότερο από την ζωή του: 50.000 άνθρωποι παρευρέθηκαν στην κηδεία του

All photos via: mixanitouxronou.gr

Σχετικά άρθρα:

Εσείς γνωρίζατε αυτήν την ιστορία; Πείτε μας την άποψή σας στα σχόλια.