“Ναι τέτοιος κωλοχαρακτήρας ήμουν, όσο ήταν εντάξει ο Κώστας ήμουν κι εγώ, μόλις μου κουνιόταν, αμέσως τον κεράτωνα”. Η θυελλώδης σχέση του απολύτου θυληκού του Ελληνικού κινηματογράφου  με τον Κώστα Βουτσά

Το απόλυτο θηλυκό του Ελληνικού κινηματογράφου που έζησε μια ζωή με έρωτες πάθη και επιτυχία: Η θυελλώδης σχέση με τον Κώστα Βουτσά και η μεγάλη αντιζηλία με την Σοφία Βέμπο. Ήταν μία γυναίκα με εμπειρίες που άλλοι θα ήθελαν και μια και δυο ζωές για να τις συλλέξουν. Η σπουδαία ηθοποιός, με το πληθωρικό ταπεραμέντο έζησε τα πάντα σε μέγιστο βαθμό στη διάρκεια των 81 χρόνων της. Έζησε την επιτυχία, τη δόξα, την αγάπη, το πάθος, τον έρωτα, την απογοήτευση, την πίκρα, τον πόνο, την απώλεια, την ορφάνια.

“Ναι τέτοιος κωλοχαρακτήρας ήμουν, όσο ήταν εντάξει ο Κώστας ήμουν κι εγώ, μόλις μου κουνιόταν, αμέσως τον κεράτωνα”. Η θυελλώδης σχέση του απολύτου θυληκού του Ελληνικού κινηματογράφου με τον Κώστα Βουτσά

Ήταν το απόλυτο s@x symbol και το ανδρικό κοινό, κυρίως, τη θαύμαζε, ενώ πολλές γυναίκες ένιωθαν ένα “τσίμπημα” ζήλειας. Η Σοφία Βέμπο, πάλι, δεν ένιωσε απλά ένα “τσίμπημα” για την πληθωρική ηθοποιό, καθώς η ζήλεια της για εκείνη, λόγω του Τραϊφόρου, την έβγαλε εκτός ελέγχου.

Οι φήμες για τον “άτακτο” Τραϊφόρο

Η Σοφία Βέμπο και ο Μίμης Τραϊφόρος ερωτεύτηκαν στα χρόνια του πολέμου. Έζησαν έναν παράφορο έρωτα μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος Όμως, η σχέση τους, μέσα στα χρόνια πέρασε πολλές δοκιμασίες και κρίσεις.

«Ένας έρωτας που έπεσε σαν οδοστρωτήρας στη ζωή μου και δεν άφησε όρθιες ούτε τις αναμνήσεις μου. Ήμουν γεμάτος δέος απέναντι σ’ αυτή τη γυναίκα. Γιατί το μόνο που σου επέτρεπε ήταν να τη σέβεσαι. Δεν τολμούσα να σηκώσω τα μάτια μου να την κοιτάξω», έλεγε ο Τραϊφόρος για την αγαπημένη του Βέμπο.

Δείτε επίσης :Ο Ζεν Πρεμιέ του Ελληνικού Κινηματογράφου που αρνήθηκε να παντρευτεί την Αλίκη Βουγιουκλάκη Η καριέρα και οι κρυφές πτυχές της ζωής του

“Ναι τέτοιος κωλοχαρακτήρας ήμουν, όσο ήταν εντάξει ο Κώστας ήμουν κι εγώ, μόλις μου κουνιόταν, αμέσως τον κεράτωνα”. Η θυελλώδης σχέση του απολύτου θυληκού του Ελληνικού κινηματογράφου με τον Κώστα Βουτσά

Εντούτοις, οι κακές γλώσσες της εποχής, ήθελαν τον σπουδαίο συνθέτης να είναι «άτακτος», και η φήμη αυτή φαίνεται πως ήταν αρκετή, ώστε, να σπείρει τον σπόρο της ζήλιας στην καρδιά της Σοφίας Βέμπο. Η μεγάλη τραγουδίστρια ένιωθε απειλή από όποια γυναίκα πλησίαζε τον Τραϊφόρο, καθώς φοβόταν πως εκείνος θα ενδώσει στον… πειρασμό.

Η αλήθεια είναι πως κανείς δεν γνωρίζει αν όντως ο συνθέτης ήταν τόσο επιρρεπής στον πειρασμό ή η Βέμπο εξαιτίας της ζήλιας της μεγαλοποιούσε τις καταστάσεις. Αλλά, αν θυμηθούμε αυτό που λέει και ο θυμόσοφος λαός: «καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το όνομα»! Μάλιστα, η τραγουδίστρια είχε φτάσει στο σημείο να βάλει ανθρώπους να τον παρακολουθούν. Ένας από τους “έμπιστους” της, ήταν και η Γεωργία Βασιλειάδου.

Οι δυο γυναίκες είχαν μια εξαιρετική σχέση που βασιζόταν στην εκτίμηση και την εμπιστοσύνη. Και για του λόγου το αληθές, όταν η Βέμπο έφυγε για περιοδεία στην Αμερική, άφησε στο.. πόδι της τη Βασιλειάδου προκειμένου να έχει από κοντά τον Τραϊφόρο.

Δείτε επίσης : Καζάκος- Καρέζη: Αδημοσίευτη φωτογραφία απ όταν φεύγουν από το μαιευτήριο αγκαλιά με τον μοναχογιό τους! (εικόνα)

“Ναι τέτοιος κωλοχαρακτήρας ήμουν, όσο ήταν εντάξει ο Κώστας ήμουν κι εγώ, μόλις μου κουνιόταν, αμέσως τον κεράτωνα”. Η θυελλώδης σχέση του απολύτου θυληκού του Ελληνικού κινηματογράφου με τον Κώστα Βουτσά

Ο δημόσιος ξυλοδαρμός της Βρανά

Η παθολογική ζήλια της Σοφίας Βέμπο την οδήγησε σε ακραίες αντιδράσεις. Ίσως η πλέον ακραία ήταν αυτή με «θύμα» τη Σπεράντζα Βρανά. Η νεαρή, τότε, ηθοποιός συμμετείχε στο θίασο της Βέμπο στην επιθεώρηση «Έχετε γεια βρυσούλες» στην Θεσσαλονίκη.

Κάθε της κίνηση περνούσε από το μικροσκόπιο της Βέμπο η οποία ήδη είχε δημιουργήσει στο μυαλό της το σενάριο πως κάτι τρέχει ανάμεσα σε εκείνη και τον Τραϊφόρο. Αυτή η πεποίθηση την έκανε να έχει μια εξαιρετικά κακή συμπεριφορά απέναντι στη νεαρή Σπεράντζα με αποτέλεσμα να την κατσαδιάζει δημοσίως σε κάθε ευκαιρία. Όταν ο θίασος πήγε περιοδεία στην Κωνσταντινούπολη, η κατάσταση ξέφυγε από κάθε έλεγχο.

Ένας μηχανικός του θεάτρου αγάπησε παράφορα τη Βρανά. Μέχρι και δυο απόπειρες αυτοκτονίας έκανε για χάρη της. Το γεγονός ότι η όμορφη ηθοποιός δεν ενέδιδε είχε πείσει τη Βέμπο πως «κάτι τρέχει με τον Μίμη»! Όταν, μάλιστα, μια μέρα πέτυχε τη Βρανά στο καμαρίνι του Τραϊφόρου έγινε έξω φρενών.

Την έβρισε, της φώναξε, της μίλησε υποτιμητικά και της έδωσε εντολή να μην τον ξαναπλησιάσει. Λίγες ημέρες μετά από αυτό το περιστατικό, μετά το τέλος της παράστασης οι δυο γυναίκες συναντήθηκαν. Η Βέμπο με πρόσχημα πως η Βρανά δεν είχε καμία δουλειά στο σημείο που βρέθηκαν (στο πίσω μέρος της σκηνής) μίλησε και πάλι άσχημα στην ηθοποιό. Εκείνη αντέδρασε και απάντησε.

Δείτε επίσης : Βουγιουκλάκη – Παπαμιχαήλ: Αυτές είναι οι μπομπονιέρες του γάμου τους πριν 56 χρόνια! (εικόνα)

“Ναι τέτοιος κωλοχαρακτήρας ήμουν, όσο ήταν εντάξει ο Κώστας ήμουν κι εγώ, μόλις μου κουνιόταν, αμέσως τον κεράτωνα”. Η θυελλώδης σχέση του απολύτου θυληκού του Ελληνικού κινηματογράφου με τον Κώστα Βουτσά

«Έλα δω, Βρανά. Δεν μου λες πού νομίζεις ότι βρίσκεσαι, σε μπουλούκι και κάνεις ό,τι θες». Και η Βρανά της απάντησε «Όχι σε μπουλούκι, κυρία Βέμπο, με πήρατε από το Ακροπόλ νομίζω», περιγράφει στην αυτοβιογραφία της η ηθοποιός. Τότε η Βέμπο την άρπαξε από το μαλλί και άρχισε να την χτυπάει. Τα χτυπήματα ήταν πολλά και δυνατά. Η Βρανά μάτωσε. Ο Νίκος Σταυρίδης ήταν αυτός που κατάφερε να πάρει τη νεαρή ηθοποιό από τα χέρια της μαινόμενης τραγουδίστριας.

Λίγο καιρό μετά, ο θίασος πήγε για κάποιες παραστάσεις στην Κύπρο. Εκεί η Σπεράντζα Βρανά δέχθηκε πρόταση για να συμμετάσχει σε μια άλλη παράσταση και έτσι εγκατέλειψε τον θίασο. Το τελευταίο βράδυ όλοι οι συντελεστές έφαγαν μαζί και η Βέμπο εμφανώς μετανιωμένη για τη συμπεριφορά της – ίσως και ανακουφισμένη με την αποχώρηση – ζήτησε να κάνει πρόποση.

«Πίνω στην υγειά της Βρανά που είναι το καλύτερο κορίτσι του θιάσου και της εύχομαι καλή επιτυχία τώρα που θα γυρίσει και καλή καριέρα γιατί της αξίζει», είπε. Η Βρανά, γνωστή για τη μεγαλοθυμία της, συγχώρησε την “εθνική μας τραγουδίστρια”. Κι έκτοτε, έμειναν καλές φίλες.

Το 1959, η πληθωρική Σπεράντζα Βρανά γνώρισε τον Κώστα Βουτσά στα παρασκήνια του θεάτρου «Ακροπόλ». Η γνωριμία τους εξελίχθηκε σε θυελλώδη σχέση γεμάτη ζήλιες, απιστίες, καβγάδες, χωρισμούς και επανασυνδέσεις. Η Σπεράντζα δεν ήταν ερωτευμένη μαζί του εξαρχής. Όπως είχε παραδεχτεί και η ίδια στη βιογραφία της, σύναψε σχέση μαζί του με στόχο να εκδικηθεί την ηθοποιό Στέλλα Στρατηγού, την επίσημη σχέση του Κώστα Βουτσά, επειδή είχε υποψίες ότι φλέρταρε τον πρώην της.

Οι δύο ηθοποιοί διατηρούσαν παράνομη σχέση και όταν μαθεύτηκε, ο Βουτσάς πήγε και είπε στην Βρανά: «Διάλεξε. Ή αύριο παντρευόμαστε και πάω και καθαρίζω απ’ έξω που περιμένει η Στέλλα ή στο τέλος της πρόβας, πάμε στο Περιστέρι και λες στην Στέλλα πως δεν έχουμε τίποτα και λάθος της είπαν». Η Σπεράντζα αρνήθηκε να τον παντρευτεί, αλλά ο Κώστας Βουτσάς χώρισε με την Στρατηγού για να μείνει με εκείνη. Η Βρανά πίστευε ότι ήταν μαζί της για να γίνει και αυτός διάσημος, αφού τότε έκανε τα πρώτα του βήματα: «Ήταν και είναι πολύ φιλόδοξο παιδί, κι ήθελε ν’ ακούγεται – γιατί μη μου πεις ότι δεν έπαιξε ρόλο ότι ήμουν η Σπεράντζα Βρανά που είχα φίρμα και σου λέει ο Κωστάκης γιατί να μην τα έχω με την Βρανά, που και θέση καλύτερη έχει στο θέατρο και μπορώ ν’ ακουστώ δίπλα της».

Δείτε επίσης : Μέμα Σταθοπούλου: Το τραγικό φινάλε της Ελληνίδας «Μπριζίτ Μπαρντό» που θα ξεπερνούσε τη Ζωή Λάσκαρη

“Ναι τέτοιος κωλοχαρακτήρας ήμουν, όσο ήταν εντάξει ο Κώστας ήμουν κι εγώ, μόλις μου κουνιόταν, αμέσως τον κεράτωνα”. Η θυελλώδης σχέση του απολύτου θυληκού του Ελληνικού κινηματογράφου με τον Κώστα Βουτσά

Και η ηθοποιός συνέχισε: «Τρομερά φιλόδοξος, μεγαλομανής, αριβίστας. Ήξερε να ελίσσεται. Χρησιμοποιούσε όλα τα κόλπα για να πετύχει τους σκοπούς του. Καλοπερασάκιας. Στην αρχή μου ‘κανε τον πολύ ερωτευμένο, έκανε ό,τι μπορούσε για να με ευχαριστήσει. Μ’ αγόραζε δίσκους με λατινοαμερικάνικους ρυθμούς, με φωνητικά συγκροτήματα που ήξερε ότι μου άρεσαν. Ήταν πολύ κωμικός και εγώ ξεκαρδιζόμουν σαν μαλάκας. Αν μ’ αγάπησε ο Κώστας, γιατί μ’ αγάπησε, αυτό συνέβη αργότερα».

Σκηνές ζηλοτυπίας

Με το πέρασμα του χρόνου οι δυο ηθοποιοί ήρθαν πιο κοντά. Τότε όπως γράφει η ηθοποιός είναι που ξεκίνησαν οι σκηνές ζηλοτυπίας. «Γιατί κάθεσαι στο καμαρίνι με την ρόμπα ανοιχτή και φαίνεται το πόδι σου; Καβγάς. Γιατί σου μίλησε ο τάδε συνάδελφος; Καβγάς. Φυσικά αυτά τα μικροκαβγάδακια είχαν σαν αποτέλεσμα να την βρίσκουμε πιο ωραία ερωτικά και πρέπει να ομολογήσω πως ο Κώστας ήταν τέλειος σαν εραστής, τρυφερός, γλυκός και καλοσυνάτος». Η Σπεράντζα, παρά τις διαφορές τους, πραγματικά πίστευε στο ταλέντο του και ήταν σίγουρη πως σιγά σιγά θα κατάφερνε να γίνει σπουδαίος ηθοποιός.

Έγραφε στη βιογραφία της: «Όσο τέλειος ήταν στο κεφάλαιο του έρωτα, τόσο κακός, πικρός και φοβερός ήταν στο κεφάλαιο «δουλειά». Ήθελε να γίνει πρώτος. Μην βιάζεσαι, βρε Κώστα, του’ λεγα, ακόμα νέος είσαι στο επάγγελμα, σιγά- σιγά θα γίνεις πρώτος γιατί έχεις ταλέντο. Εκείνος θύμωνε και μια μέρα είχε φτάσει να μου πει: Να φύγετε εσείς οι παλιοί, να βγούμε εμείς οι νέοι». Ωστόσο ο Βουτσάς ήταν πραγματικά ερωτευμένος μαζί της και προσπαθούσε για μια αρμονική σχέση. Ό,τι λεφτά έβγαζε τα έδινε στην Σπεράντζα για το σπίτι.

Η Βρανά περιγράφει ένα ακόμη επεισόδιο: «Ο Κώστας γύριζε τότε τον «Κατήφορο» και ήθελε να πηγαίνω κι εγώ στο γύρισμα. Κανά δυο φορές με τσάντισε, γιατί σαν να προσπαθούσε να μου δείξει ότι η Λάσκαρη τον ήθελε. Θύμωσα και την άλλη μέρα δεν πήγα στο γύρισμα, και βγήκα με τον Βουτσαρά, τον τερματοφύλακα του Παναθηναϊκού, πήγαμε στην Βάρκιζα και φάγαμε. Γύρισα στο σπίτι κατά τις πέντε, ο Κώστας είχε γυρίσει, δεν με βρήκε και είχε αφρίσει. Ήταν ο πρώτος μεγάλος μας καβγάς και έπεσε ξύλο, πολύ ξύλο. Και τα ξαναφτιάξαμε όπως ήταν φυσικό στο κρεβάτι».

Δείτε επίσης : Εκπληκτική φωτό της αγνώριστης, 20άρας Ρένας Βλαχοπούλου -Τότε που έκανε καριέρα στο τραγούδι

“Ναι τέτοιος κωλοχαρακτήρας ήμουν, όσο ήταν εντάξει ο Κώστας ήμουν κι εγώ, μόλις μου κουνιόταν, αμέσως τον κεράτωνα”. Η θυελλώδης σχέση του απολύτου θυληκού του Ελληνικού κινηματογράφου με τον Κώστα Βουτσά

Ο αρραβώνας και το τέλος

Την άνοιξη του ΄61 αρραβωνιάστηκαν. Η επισφράγιση, όμως, της σχέσης τους δεν ήταν αρκετή για να σταματήσουν οι τσακωμοί. Ο Βουτσάς έλαβε ανώνυμο γράμμα που έλεγε ότι η Σπεράντζα τον απατάει. Η εμπιστοσύνη του κλονίστηκε ακόμα περισσότερο.

Κάποια μέρα, η Βρανά τον επισκέφθηκε στο θέατρο «Βέμπο» όπου έπαιζε και είδε την ηθοποιό Άννα Μαντζουράνη να κάθεται στα πόδια του. Για να τον εκδικηθεί βγήκε με κάποιον άλλο ραντεβού. Η Βρανά εξομολογήθηκε στη βιογραφία της: «Ναι τέτοιος κωλοχαρακτήρας ήμουν, όσο μου ήταν εντάξει ο Κώστας του καθόμουνα και εγώ εντάξει, μόλις έκανε ότι μου κουνιόταν, αμέσως πήγαινα με τον πρώτο που έβρισκα μπροστά μου και τον κεράτωνα, από αντίδραση».

Το περιστατικό αυτό ήταν η αρχή του τέλους της σχέσης τους. Η Σπεράντζα πήγε στο Παρίσι για να ηρεμήσει. Ήταν αποφασισμένη να τον χωρίσει. Την έπαιρνε συνέχεια τηλέφωνα για να την μεταπείσει, αλλά εκείνη δεν άλλαζε γνώμη. Όταν η Βρανά γύρισε στην Ελλάδα, ο Βουτσάς πήγε στο σπίτι της μεθυσμένος και την παρακαλούσε να τα ξαναβρούν. Εκείνη δέχτηκε και λίγο αργότερα αποφάσισαν να παντρευτούν.

Ο Βουτσάς ήθελε η γυναίκα του να μένει στο σπίτι και να φροντίζει το νοικοκυριό. Της έλεγε: «Μην ξεχνάς πως όταν παντρευτούμε, θα φύγεις απ’ το θέατρο, δεν μπορώ εγώ να ‘χω τη γυναίκα μου στη σκηνή και να σου βλέπουν τα πόδια και να μαλακίζονται». Η Σπεράντζα όμως δεν μπορούσε να αφήσει το θέατρο και έτσι η σχέση τους που διήρκεσε 4,5 χρόνια, τελείωσε οριστικά. Λίγο αργότερα, το 1965 η Βρανά δέχτηκε το προσκλητήριο του γάμου του Βουτσά με την ηθοποιό Έρρικα Μπρόγιερ, όμως δεν του κράτησε κακία. Οι σχέσεις των δυο ηθοποιών έφτιαξαν με τα χρόνια. Η Σπεράντζα είχε βρει πια τον μεγάλο και τελευταίο έρωτά της, τον τραγουδιστή Παύλο Πατάκα.

Δείτε επίσης : Μαίρη Χρονοπούλου: Ο πολιτικός που ερωτεύτηκε και η ατάκα «δεν θα γεράσω ποτέ»  Η συνέντευξή της στον Δανίκα τον Φεβρουάριο

“Ναι τέτοιος κωλοχαρακτήρας ήμουν, όσο ήταν εντάξει ο Κώστας ήμουν κι εγώ, μόλις μου κουνιόταν, αμέσως τον κεράτωνα”. Η θυελλώδης σχέση του απολύτου θυληκού του Ελληνικού κινηματογράφου με τον Κώστα Βουτσά

*Αντλήθηκε υλικό από τη βιογραφία της Σπεράντζα Βρανά «Τολμώ», Εκδόσεις Εξάντας.

Διαβάστε όλα τα άρθρα για την μηχανή του χρόνου στο Daddy-Cool.gr

 

Close