Νέα σημαντική αλλαγή έρχεται στις εφαρμογές Instagram και Facebook αφού η Meta θέλει οι χρήστες να πληρώνουν 13 ευρώ τον μήνα.
Μία σημαντική αλλαγή στο τρόπο λειτουργίας του Facebook και του Instagram έρχεται τις επόμενες μέρες αφού εφαρμόζεται νέο συνδρομητικό μοντέλο που ήδη έχει προκαλέσει ποίκιλες αντιδράσεις στους χρήστες.
Η Meta προσφέρει πλέον στους χρήστες την επιλογή πρόσβασης στις πλατφόρμες της χωρίς διαφημίσεις, έναντι μηνιαίας συνδρομής που ανέρχεται στα 13 ευρώ τον μήνα. Η αλλαγή αυτή ανατρέπει τις μέχρι τώρα καθιερωμένες πρακτικές δωρεάν χρήσης των social media με αντάλλαγμα την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων.
Μπορεί οι χρήστες να παρομοιάζουν την χρέωση με έναν ψηφιακό φόρο, όμως η συνδρομή αποτελεί στρατηγική επιλογή της Meta για συμμόρφωση με τη νέα ευρωπαϊκή κανονιστική πραγματικότητα.
Πώς να εκμεταλλευτείς το AI για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου
Μάλιστα η απόφαση εντάσσεται στο πλαίσιο των αυστηρότερων ρυθμίσεων που επιβάλλει η Ε.Ε για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και τη διαφάνεια στο τομέα της ψηφιακής διαφήμισης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Οκτώβριο του 2023, οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί απαιτούν οι ψηφιακές πλατφόρμες να εξασφαλίζουν ρητή συγκατάθεση των χρηστών πριν αξιοποιήσουν τα προσωπικά τους δεδομένα για την προβολή εξατομικευμένων διαφημίσεων.
Έτσι, η Meta, αντί να περιορίσει τις πρακτικές στόχευσης, προσφέρει ως εναλλακτική τη συνδρομητική πρόσβαση, δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα στη δωρεάν χρήση με διαφημίσεις και την επί πληρωμή εμπειρία χωρίς αυτές.
Instagram: Η νέα λειτουργία με τα κλειδωμένα Reels που έχει ξετρελάνει τους influencers
Η Meta απάντησε στις κανονιστικές προκλήσεις προσφέροντας δύο επιλογές στους χρήστες της: είτε να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες δωρεάν, αποδεχόμενοι την προβολή προσωποποιημένων διαφημίσεων βάσει των δεδομένων τους, είτε να πληρώνουν μηνιαία συνδρομή για πλήρη απαλλαγή από αυτές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμολόγηση ξεκινά από 9,99 ευρώ το μήνα για χρήση μέσω browser, ενώ μέσω των εφαρμογών για κινητά αγγίζει τα 12,99 έως 13 ευρώ. Στην πράξη, αυτό μεταφράζεται σε κόστος έως 156 ευρώ τον χρόνο για μια καθαρή, χωρίς διαφημίσεις εμπειρία πλοήγησης σε Instagram και Facebook.
Η νέα πραγματικότητα για τα κοινωνικά δίκτυα στην Ευρώπη μας αφορά όλους
Η αλλαγή αυτή σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην ψηφιακή καθημερινότητα των Ευρωπαίων. Πλέον, η δωρεάν πρόσβαση έρχεται με ένα τίμημα: την αξιοποίηση των προσωπικών δεδομένων.
Από την άλλη, η επί πληρωμή πρόσβαση προσφέρει ενισχυμένη ιδιωτικότητα και απαλλαγή από τη συνεχή ροή διαφημίσεων που έχει καταστεί χαρακτηριστικό των social media.
Το κοινό καλείται να επιλέξει: διατήρηση της δωρεάν χρήσης με αντάλλαγμα τη στοχευμένη διαφήμιση ή μετάβαση σε ένα πιο «καθαρό» περιβάλλον επί πληρωμή. Το βέβαιο είναι πως το τοπίο των κοινωνικών δικτύων στην Ευρώπη δεν είναι πια το ίδιο – και ίσως να μην ξαναγίνει.