Γιατί χρειαζόμαστε τον ύπνο & πως βοηθούν τα όνειρα που βλέπουμε

Γιατί κοιμόμαστε και περίεργα πράγματα για τα όνειρα που δεν ξέρετε. Μετά από μία δύσκολη μέρα στη δουλειά ή μετά από μία δύσκολη μέρα γενικά το μόνο πράγμα που σκεφτόμαστε ότι θα μας βοηθήσει είναι ο ύπνος. Ο ύπνος λοιπόν είναι ένας τρόπος το σώμα και το μυαλό να ξεκουράζεται.

Όλοι έχουμε ανάγκη τον ύπνο και ξέρουμε ότι αν δεν κοιμηθούμε για μέρες ο εγκέφαλος και το σώμα θα παραλύσουν σε τέτοιο βαθμό που στο τέλος θα πεθάνουμε. Λίγοι από εμάς όμως ξέρουν με λεπτομέρειες που ακριβώς μας κάνει καλό ο ύπνος.

Δείτε ακόμα 6 σπιτικά γιατροσόφια για να ανακουφιστούμε από τον ξηρό βήχα

Τα όνειρα από την άλλη πολλές φορές είναι όμορφα κι άλλες είναι εφιάλτες. Πολλές φορές τα θυμόμαστε κι άλλες φορές υποστηρίζουμε ότι δεν έχουμε δει όνειρο. Κάθε φυσιολογικός εγκέφαλος όμως βλέπει όνειρα καθημερινά ασχέτως αν εμείς δεν είμαστε σε θέση να τα θυμηθούμε πάντα.

Τα όνειρα δεν είναι μόνο παιχνίδια του υποσυνειδήτου λοιπόν. Οτιδήποτε υπάρχει στον οργανισμό μας και οποιαδήποτε λειτουργία του έχει λόγους που βρίσκεται εκεί. Έτσι και τα όνειρα έχουν κάποιες ωφέλιμες ιδιότητες για τον οργανισμό μας, που τα κάνει κάτι παραπάνω από μηνύματα που στέλνει το υποσυνείδητο στο συνειδητό.

Στο σημερινό άρθρο θα δούμε που ακριβώς μας χρειάζεται ο ύπνος και πως μας βοηθούν τα όνειρα που βλέπουμε κατά τη διάρκεια του ύπνου. Διαβάστε παρακάτω και μην διστάσετε να μοιραστείτε το άρθρο και με τους φίλους σας: 

Ο ύπνος αποκαθιστά τις βλάβες στο σώμα και το αναζωογονεί

Εμείς κοιμόμαστε και το σώμα μας…δουλεύει. Με την βοήθεια του ύπνου, το σώμα θρέφει και αναπτύσσει τους μύες του σώματος, επιδιορθώνει τους ιστούς, συνθέτει τις πρωτεΐνες που μας είναι απαραίτητες και απελευθερώνει αυξητικές ορμόνες! Χωρίς τον ύπνο, το σώμα μας δε θα μπορούσε να κάνει αυτές τις λειτουργίες.

Ο ύπνος αποκαθιστά τις βλάβες στο σώμα και το αναζωογονεί 

Photo via: brightside.me

Τα όνειρα βοηθούν στην επίλυση των προβλημάτων!

Σίγουρα έχετε ακούσει ιστορίες με ανθρώπους που είδαν μία μεγάλη τους εφεύρεση στον ύπνο τους. Φαίνεται πως σύμφωνα με ένα μέρος της επιστημονικής κοινότητας, τα όνειρα είναι σε θέση πολλές φορές να δίνουν λύση στα προβλήματά μας.

Πράγματα που τα δουλεύουμε καιρό στον ξύπνιο μας, μπορούν να λυθούν μέσω του υποσυνείδητού μας. Μάλιστα πραγματοποιήθηκε μία σχετική μελέτη σε φοιτητές του Χάρβαρντ και διαπιστώθηκε ότι πολλοί φοιτητές βρήκαν τις λύσεις των μαθηματικών τους προβλημάτων, μέσα σε όνειρο.

Τα όνειρα βοηθούν στην επίλυση των προβλημάτων!

Photo via: brightside.me

Ο ύπνος βοηθάει την μνήμη!

Πολλές φορές όταν διαβάζουμε για κάποιες εξετάσεις ή διαγωνίσματα, σκεφτόμαστε ότι ένας καλός ύπνος θα μας βοηθούσε να τα μάθουμε πιο εύκολα. Αυτή η σκέψη είναι πέρα για πέρα αληθινή. Ο ύπνος ξεκουράζει το μυαλό και το βοηθάει να αποτυπώνει πιο εύκολα τις πληροφορίες.

Αν δεν κοιμόμαστε καλά, το μυαλό βρίσκεται σε υπερένταση και οι πληροφορίες δεν αποτυπώνονται σωστά και με ευκολία. Επίσης, από ένα σημείο και μετά οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται καλά, ξεκινούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα στην κρίση τους.

Ο ύπνος βοηθάει την μνήμη!

Photo via: brightside.me

Ο ύπνος και τα όνειρα ξεσκαρτάρουν το μυαλό από τις άχρηστες πληροφορίες!

Στη ζωή μας ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή με πολλούς ανθρώπους και ανταλλάζουμε πολλές πληροφορίες. Τις περισσότερες φορές, οι πληροφορίες που μας έρχονται μας είναι σχετικά άχρηστες. Μέσα από τον ύπνο μπορούμε να ξεκουράσουμε το μυαλό και το μυαλό μας την σειρά του, “πετάει” τις άχρηστες πληροφορίες και κρατά τις σημαντικές.

Επίσης μέσα από τα όνειρα, πολλές φορές μας έρχονται αναμνήσεις που είχαμε βαθιά θαμμένες μέσα μας. Έτσι δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε σε όνειρο μία ανάμνηση, που ήταν σημαντική για εμάς αλλά με τον καιρό είτε την ξεχάσαμε είτε την θάψαμε βαθιά γιατί μας πονούσε.

Ο ύπνος και τα όνειρα ξεσκαρτάρουν το μυαλό από τις άχρηστες πληροφορίες!

Photo via: brightside.me

Τα όνειρα δείχνουν πολλά για την ψυχοσύνθεση μας!

Μπορεί ο τίτλος να σας φάνηκε δεδομένος, όμως τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα. Μέσα από τα όνειρα δεν φανερώνεται μόνο ο χαρακτήρας μας. Άλλωστε πολλές φορές αυτό λίγο ή πολύ το γνωρίζουμε. Μέσα από τα όνειρα μπορούμε να καταλάβουμε με ποιον τρόπο αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα.

Για παράδειγμα, αν σε έναν εφιάλτη όπου κάποιος σε κυνηγά, εσύ τρέχεις να κρυφτείς, δείχνει ότι στον ξύπνιο σου, προσπαθείς να κρυφτείς από προβλήματα και υποχρεώσεις. Αν δώσεις λίγη παραπάνω σημασία στις αντιδράσεις που έχεις στον ύπνο σου, σε τέτοιους εφιάλτες, μπορεί να βρεις τι κάνεις λάθος και τα προβλήματά σου μένουν άλυτα.

Τα όνειρα δείχνουν πολλά για την ψυχοσύνθεση μας!

Photo via: brightside.me

Οι λόγοι για τους οποίους κοιμόμαστε αλλάζουν με τα χρόνια!

Οι λόγοι για τους οποίους κοιμόμαστε αλλάζουν με τα χρόνια!

Photo via: brightside.me

Οι λειτουργίες ύπνου μπορεί να αλλάξουν με την ηλικία, ή τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει η συγκεκριμένη έρευνα. Αυτή η μελέτη εστίασε στο να δείξει πώς τα μωρά περνούν το μεγαλύτερο μέρος του ύπνου τους.

Αποδείχθηκε ότι, καθώς ο εγκέφαλος των μωρών δημιουργεί νέες συνδέσεις μεταξύ νευρώνων, περνούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους στον ύπνο REM. (Που σημαίνει ύπνος ταχείας κίνησης των ματιών.)

Πριν από την ηλικία των δυόμισι ετών, οι ώρες ύπνου REM μειώνονται. Επίσης, ο εγκέφαλος μεταβαίνει σε λειτουργία συντήρησης, χρησιμοποιώντας τον ύπνο κυρίως για να καθαρίσει και να επισκευάσει τον εγκέφαλο.

Εκτός αυτού, ο χρόνος ύπνου που χρειάζεται ένα άτομο επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως η ηλικία. Επομένως, συνιστώνται τα ακόλουθα ποσά:

Νεογέννητα: 16-18 ώρες την ημέρα
Παιδιά προσχολικής ηλικίας: 11-12 ώρες την ημέρα
Παιδιά σχολικής ηλικίας: Τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα
Έφηβοι: 9-10 ώρες την ημέρα
Ενήλικες (συμπεριλαμβανομένων των ηλικιωμένων): 7-8 ώρες την ημέρα

Επιπλέον, ονειρευόμαστε σε συγκεκριμένα στάδια.

Τα ανθρώπινα όντα περνούν διαφορετικές φάσεις ύπνου. Η πρώτη φάση, γνωστή ως ύπνος μη ταχείας κίνησης των ματιών (NREM), χωρίζεται σε 3 στάδια.

Αρχικά, το άτομο βρίσκεται κάπου μεταξύ του ξύπνιου και του ύπνου και μπορεί να κοιμηθεί επιφανειακά. Στο δεύτερο στάδιο, επιτυγχάνεται ελαφρύς ύπνος (με χαμηλή θερμοκρασία σώματος και βραδύτερα κύματα εγκεφάλου).

Στο στάδιο 3, βαθύς και αποκαταστατικός ύπνος επιτυγχάνεται τόσο με αργή αναπνοή όσο και με αργό καρδιακό παλμό. Οι μύες χαλαρώνουν και λαμβάνουν αυξημένη παροχή αίματος καθώς αποκαθίσταται ενέργεια και απελευθερώνονται ορμόνες.

Ωστόσο, στη δεύτερη φάση, περνάμε επίσης τον λεγόμενο ύπνο REM. Συμβαίνει περίπου 90 λεπτά αφότου κοιμηθούμε και αυτός ο ύπνος REM καθυστερεί αργότερα μέσα στη νύχτα. Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, ο εγκέφαλος είναι ενεργός και ονειρεύεται ενώ το σώμα χαλαρώνει και παραμένει ακίνητο – ταυτόχρονα, το σώμα ως σύνολο ανακτά ενέργεια.

Επιπλέον, ονειρευόμαστε σε συγκεκριμένα στάδια.

Photo via: brightside.me

Μπόνους: Όνειρα που έγραψαν ιστορία

Σύμφωνα με βιογράφους, ο Paul McCartney συνέθεσε τη μελωδία για το «Yesterday» κατά τη διάρκεια ενός ονείρου που είχε στο σπίτι της φίλης του.

 Ο Niels Bohr είδε τη δομή των ατόμων σε ένα όνειρο.

Η δομή του ατόμου ανακαλύφθηκε από τον Niels Bohr. Λέγεται ότι ήταν σε ένα όνειρο που μπορούσε να δει τα ηλεκτρόνια να περιστρέφονται γύρω από έναν πυρήνα (όπως στο ηλιακό σύστημα).

Τελικά, προσπάθησε να δοκιμάσει αυτήν την υπόθεση και ανακάλυψε ότι η ατομική δομή ήταν, στην πραγματικότητα, παρόμοια με αυτήν στο όνειρό του.

 Ο Niels Bohr είδε τη δομή των ατόμων σε ένα όνειρο.

Photo via: wikipedia.com

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο στο Daddy-Cool.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την γραπτή άδεια από τον εκδότη. 

* Τα άρθρα, έχουν καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα και δεν αναπληρώνουν την γνώμη του θεράποντα ιατρού. Το περιεχόμενο των άρθρων είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός είναι μοναδικός και έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα και ψυχολογικά χαρακτηριστικά. Ζητήστε την βοήθεια ειδικών αποκλειστικά για την δική σας περίπτωση. Το daddy-cool.gr και οι συντάκτες του δεν φέρουν καμία ευθύνη για την οποιαδήποτε χρήση.

Close