Τα τεχνουργήματα περιλαμβάνουν ανάγλυφα, ζωφόρους, μαρμάρινα και χάλκινα αγάλματα, βιτρό παράθυρα και αμέτρητα ψηφιδωτά φτιαγμένα με γυαλί, μάρμαρο και γρανίτη.
Το μετρό της Μόσχας λειτούργησε για πρώτη φορά το 1935 και σήμερα αριθμεί πάνω από 250 σταθμούς και περισσότερα από 400 χιλιόμετρα γραμμών. Οι πρώτοι σταθμοί σχεδιάστηκαν σαν «υπόγεια παλάτια», με μάρμαρα, αγάλματα, ψηφιδωτά και πολυελαίους, δημιουργώντας μια μοναδική αίσθηση πολυτέλειας.
Κάθε σταθμός έχει το δικό του καλλιτεχνικό ύφος, που κυμαίνεται από τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό μέχρι πιο μοντέρνα αρχιτεκτονικά στοιχεία. Οι πιο διάσημοι σταθμοί είναι οι Komsomolskaya, Mayakovskaya, Kiyevskaya και Ploshchad Revolyutsii, οι οποίοι αποτελούν από μόνοι τους αξιοθέατα και συχνά περιλαμβάνονται σε ξεναγήσεις.
, το μετρό ξεχωρίζει για την ταχύτητα και την αξιοπιστία του, καθώς στις ώρες αιχμής τα τρένα περνούν περίπου κάθε ενενήντα δευτερόλεπτα, καθιστώντας το όχι μόνο ένα εντυπωσιακό μνημείο τέχνης αλλά και ένα εξαιρετικά λειτουργικό μέσο μεταφοράς.

Είναι μια κατασκευή στολίδι και σύμβολο για την πόλη της Μόσχας. Έχει μείνει στην ιστορία η επική προσπάθεια κράτους και πολιτών για τη συνέχιση των έργων κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου πολέμου.

Πέρα όμως από την ιστορική και συγκοινωνιακή σημασία του, το μετρό της Μόσχας είναι ένα μεγάλο μουσείο.

Οι πρώτοι σταθμοί αποτελούν ένα εκλεκτικό μείγμα μπαρόκ, κλασικισμού, σοβιετικού ρεαλισμού και σχεδόν θρησκευτική εικονογράφησης με εξιδανικεύσεις της ιστορικών χαρακτήρων, παραστάσεις σημαντικών νικών και σκηνές από τον αθλητισμό, τη βιομηχανία, τη γεωργία, το πολεμικό παρελθόν και παρόν, το φωτεινότερο μέλλον που ακολουθεί, και την ηρωική εργατική εργατική τάξη από διάφορες σοβιετικές εθνότητες. Φυσικά δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η Οκτωβριανή Επανάσταση!

Τα τεχνουργήματα περιλαμβάνουν ανάγλυφα, ζωφόρους, μαρμάρινα και χάλκινα αγάλματα, βιτρό παράθυρα και αμέτρητα ψηφιδωτά φτιαγμένα με γυαλί, μάρμαρο και γρανίτη.



























