19 χρόνια από το τραγικό δυστύχημα του Μαλιακού με 7 νεκρούς μαθητές : Όταν η Ελλάδα θρήνησε για άλλη μια φορά  τα παιδιά της

19 χρόνια από το τραγικό τροχαίο στο “πέταλο” του Μαλιακού με τους 7 νεκρούς μαθητές που συγκλόνισε την Ελλάδα.

Δεκαεννέα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα, από τότε που η χώρα θρήνησε για ακόμα μία φορά μαθητές της, που άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο.

Στις 27 Σεπτεμβρίου 2004, στο «φονικό πέταλο» του Μαλιακού και πιο συγκεκριμένα στο Ασπρονέρι Καμένων Βούρλων, επτά μαθητές της Α΄ Λυκείου Φαρκαδόνας, που μετέβαιναν σε λεωφορείο του ΚΤΕΛ Τρικάλων, έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα, ενώ γυρνούσαν από εκδρομή στην Αθήνα, όπου βρέθηκαν προκειμένου να παρακολουθήσουν αγωνίσματα των Παραολυμπιακών Αγώνων.

Το δυστύχημα σημειώθηκε λίγο πριν από τις 10:00 το πρωί, ενώ στο λεωφορείο επέβαιναν 37 μαθητές και τέσσερις καθηγητές συνοδοί τους. Στο 176ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας τα χαμόγελα και τα τραγούδια «πάγωσαν» μέσα στο λεωφορείο, όταν αυτό συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με νταλίκα που πέρασε στο αντίθετο ρεύμα. Επτά μαθητές ανασύρονται νεκροί, τρεις τραυματίζονται σοβαρά, ενώ άλλοι 27 διασώζονται, ελαφρά τραυματισμένοι.

Δείτε επίσης : «Τράκαρα με τη μηχανή, έπεσα τον Αύγουστο του 2009 και σηκώθηκα ξανά το Σεπτέμβριο του 2010»

19 χρόνια από το τραγικό δυστύχημα του Μαλιακού με 7 νεκρούς μαθητές : Όταν η Ελλάδα θρήνησε για άλλη μια φορά τα παιδιά της

Στη λίστα των νεκρών γράφτηκαν τα ονόματα των Μπουραζέλη Χρήστου, Λίτσιου Κατερίνας, Καλύβα Στεφανίας, Τέλλιου Κωνσταντίνου, Σαράφη Ευγενίας, Οικονομούλα Απόστολου και Καματσέλου Ιωάννη. Με απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών, οι κηδείες τους γίνονται δημοσία δαπάνη.

Πιο σοβαρά από τους τραυματισμένους μαθητές ήταν ο Κωνσταντίνος Αμπλιανίτης, του οποίου ακρωτηριάστηκε το αριστερό του χέρι και έφερε θλαστικό τραύμα στο κεφάλι καθώς και θλάση πνευμόνων σοβαρής μορφής. Η Βασιλική Κιόση διαγνώστηκε με σοβαρή κρανιοεγκεφαλική κάκωση και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο της Αθήνας, ενώ η Αρετή Γεωργίου υπέστη κρανιοεγκεφαλική κάκωση και μεταφέρθηκε από το νοσοκομείο της Λαμίας στο νοσοκομείο της Λάρισας.

Τραυματίες ήταν οι: Σωτηρίου Κωνσταντίνα, Λίτσιου Αθηνά, Καραμάνος Δημήτριος, Αμπλιανίτη Καλλιόπη, Μουράτη Κωνσταντίνα, Παρδάλη Ιφιγένεια, Ξάνθος Ιωάννης, Αθανασιάδη Ελπινίκη, Ξάνθου Παρασκευή, Τέλλιος Αθανασίος, Αλτάνης Γεώργιος, Μακρής Γεώργιος, Μπραζιώτη Δήμητρα, Χαχόπουλος Κωνσταντίνος, Γεωργίου Αικατερίνη, Μπουζάνα Κωνσταντινιά, Ξάνθος Αθανασιος, Βασιλειάδης Αναστάσιος, Σπυροπούλου Αννα (καθηγήτρια), Μαλέκα Σοφία (καθηγήτρια), Στεργίου Κωνσταντίνος, Αθανασίου Αικατερίνη, Στεργίου Ιφιγένεια, Αυγέρη Γεωργία, Βλιώρα Ζαχαρούλα, Γεροδήμου Έλλη, Μαλέκα Ζωή, Μεριβάνη Μαρία και Πίκα Θωμαή.

Να σημειωθεί ότι ο καθηγητής του σχολείου Μυλωνάς Αριστείδης, αν και τραυματίας ο ίδιος, διέσωσε τους περισσότερους τραυματίες από το λεωφορείο.

Πώς έγινε το δυστύχημα

19 χρόνια από το τραγικό δυστύχημα του Μαλιακού με 7 νεκρούς μαθητές : Όταν η Ελλάδα θρήνησε για άλλη μια φορά τα παιδιά της

Σύμφωνα με το πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος, ο οδηγός του φορτηγού, ο 60χρονος Αντώνης Παρδαλάκης, που κινούταν στο αντίθετο ρεύμα, με κατεύθυνση προς Αθήνα, έχασε τον έλεγχο του οχήματός του. Το ρυμουλκούμενο της νταλίκας, το οποίο μετέφερε σε κοντέινερ τζάμια, συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο. Το αποτέλεσμα ήταν και τα δύο οχήματα να ανατραπούν.

Δείτε επίσης : Κώστας Καρυωτάκης: Συμβουλεύω όσους ξέρουν κολύμπι να μην επιχειρήσουνε ποτέ να αυτοκτονήσουν δια θαλάσσης  Η αυτοκτονία και ο ανεκπλήρωτος έρωτας του με την Μαρία Πολυδούρη

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες αλλά και με βάση όσα διηγήθηκαν μαθητές του σχολείου της Φαρκαδόνας, που επέβαιναν σε προπορευόμενο λεωφορείο του ΚΤΕΛ, η νταλίκα είχε διανύσει πορεία περίπου 20 μέτρων στις αριστερές ρόδες και μετά ο οδηγός της έχασε τελείως τον έλεγχο του οχήματος.

Ο οδηγός του λεωφορείου, Δημήτρης Πεσλής, 21 ετών, από το Μουζάκι Καρδίτσας και ο οδηγός της νταλίκας κρατήθηκαν στο Αστυνομικό Τμήμα των Καμένων Βούρλων, στο πλαίσιο της προανάκρισης για το τροχαίο δυστύχημα.

Το πένθος ήταν πολύ βαρύ για τη χώρα, η οποία δεν είχε προλάβει ακόμα να συνέλθει από το θάνατο 21 μαθητών από το Μακρυχώρι Ημαθίας, περίπου 1,5 χρόνο νωρίτερα, πάλι σε τροχαίο δυστύχημα, αυτήν τη φορά στα Τέμπη.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον ΚΟΚ, ο οδηγός του λεωφορείου δεν είχε το όριο ηλικίας που προβλεπόταν για να οδηγήσει επαγγελματικό λεωφορείο εκτός νομού από την έδρα του οχήματος.

Οι ποινές και η οργή των γονιών

19 χρόνια από το τραγικό δυστύχημα του Μαλιακού με 7 νεκρούς μαθητές : Όταν η Ελλάδα θρήνησε για άλλη μια φορά τα παιδιά της

Ποινή φυλάκισης 13 χρόνων και έξι μηνών χωρίς δικαίωμα άσκησης έφεσης επέβαλε στον οδηγό της νταλίκας το Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Καρπενησίου το 2007. Στον οδηγό του λεωφορείου επεβλήθη εξαγοράσιμη ποινή 56 μηνών -προς 5 ευρώ την ημέρα- με δικαίωμα έφεσης και αφέθηκε ελεύθερος. Στον ιδιοκτήτη της νταλίκας επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 59 μηνών, η οποία μετατράπηκε σε εξαγοράσιμη προς 5 ευρώ την ημέρα με δικαίωμα έφεσης. Και εκείνος αφέθηκε ελεύθερος.

Δείτε επίσης : Ήταν ο άρχοντας του Ελληνικού Κινηματογράφου : Πτώχευσε και αδέκαρος αναγκάστηκε να μεταναστεύσει στην Αμερική Πλήρωνε τους ηθοποιούς και γυρνούσε σπίτι με τα πόδια

Στο άκουσμα των ποινών, οι συγγενείς των νεκρών μαθητών ξέσπασαν, καθώς οι ποινές θεωρήθηκαν ήπιες. Η υπόθεση εκδικάστηκε στο Εφετείο Λαμίας, στις 22 Μαρτίου 2010 σύμφωνα με το ethnos.gr . Εκεί, ύστερα από πολυήμερη διαδικασία, το δικαστήριο αποφάσισε να μειώσει σε εννιά χρόνια την ποινή του οδηγού της νταλίκας που προκάλεσε το δυστύχημα, ωστόσο, δεν μετέβαλε τις ποινές του ιδιοκτήτη του μοιραίου φορτηγού, αλλά και του οδηγού του λεωφορείου.

 

Διαβάστε όλα τα άρθρα για την μηχανή του χρόνου στο Daddy-Cool.gr

 

Close