Σχολεία: Ριζικές αλλαγές στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Λύκεια - Τι ισχύει από το νέο έτος

Μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας στα σχολεία: Ποιο μάθημα επηρεάζεται

Έντονος προβληματισμός επικρατεί για την οικονομική παιδεία που διδάσκεται στα σχολεία λόγω της μείωσης των διδακτικών ωρών του μαθήματος.

Την έντονη ανησυχία του για τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση της οικονομικής παιδείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εξέφρασε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης και βουλευτής Β3’ Νοτίου Τομέα Αθηνών, Κυριάκος Βελόπουλος, τονίζοντας πως η μείωση της διδακτικής ώρας του μαθήματος των Οικονομικών στα σχολεία, δεν βοηθά τους μαθητές να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις.

Η παρέμβαση στρέφεται προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ζητώντας απαντήσεις για τις αλλαγές που προωθήθηκαν στο μάθημα των Οικονομικών.

Στο επίκεντρο της κριτικής βρίσκεται η απόφαση να διδάσκεται το μάθημα «Οικονομικά» στη Γ’ Γυμνασίου με μόλις μία ώρα εβδομαδιαίως, αντί της εισαγωγής δίωρου μαθήματος στην Α’ Λυκείου, όπως είχε εξαγγελθεί στις 27 Ιουνίου 2024 στο 5ο Διεθνές Συνέδριο του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΟΕΕ). Η τότε εξαγγελία είχε τύχει ευρείας αποδοχής από την εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα.

Το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας σε οικονομικά ζητήματα, έχει επανειλημμένως τονίσει ότι η νέα ρύθμιση δεν επιτρέπει στους μαθητές την ουσιαστική καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων οικονομικού εγγραμματισμού, όπως η διαχείριση προσωπικών οικονομικών, η αποταμίευση, ο μηχανισμός του πληθωρισμού, ο δανεισμός και η φορολογική συνείδηση.

Παράλληλα, το ΟΕΕ έχει προτείνει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ενίσχυσης της οικονομικής εκπαίδευσης, περιλαμβάνοντας την επαναφορά δίωρου μαθήματος στην Α’ Λυκείου, τη δημιουργία Προσανατολισμού Οικονομικών και Πληροφορικής στη Β’ Λυκείου και την αύξηση των ωρών στη Γ’ Γυμνασίου.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, ο κ. Βελόπουλος ζητά από την Υπουργό Παιδείας να τεκμηριώσει επιστημονικά και παιδαγωγικά τον περιορισμό του μαθήματος σε μία ώρα και τη μεταφορά του από το Λύκειο στο Γυμνάσιο.

Επίσης, θέτει το ερώτημα αν το Υπουργείο Παιδείας σκοπεύει να αναθεωρήσει την απόφασή του από το σχολικό έτος 2026–2027, επαναφέροντας το δίωρο μάθημα στην Α’ Λυκείου. Τέλος, ζητά να διευκρινιστεί αν υπάρχει πρόβλεψη για δημιουργία Προσανατολισμού Οικονομικών στη Β’ Λυκείου, ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχεια στις Οικονομικές Σπουδές.

Σχετικά άρθρα