παιδίατρος-ξεσπά-ως-πότε-θα-μεγαλώνουμε-μορφωμένα-αμόρφωτα-παιδιά-

Παιδίατρος ξεσπά: Μέχρι πότε θα μεγαλώνουμε “μορφωμένα – αμόρφωτα” παιδιά; Τα παιδιά μας ξέρουν άπταιστα αγγλικά αλλά δεν γνωρίζουν τον Βάρναλη και τον Μπιθικώτση. Το έχετε σκεφτεί αυτό;

Ζούμε σε μία κοινωνία και σε μία εποχή όπου τα παιδιά από τις πρώτες κιόλας τάξεις του Δημοτικού πιέζονται να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότερα. Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ελληνικά, χορό, ζωγραφική, μαθηματικά και άλλα.

Για να μη μιλήσουμε για παιδικούς σταθμούς που έχουν εντάξει στο πρόγραμμά τους τα Αγγλικά. Γιατί αν το 4χρονο παιδί μου δεν ξέρει πως είναι το θρανίο στην Αγγλικά τι θα απογίνει; Την ίδια στιγμή που στα Ελληνικά το θρανίο μπορεί και να μην μπορεί ακόμη να το προφέρει.

Δείτε ακόμα Συγκινητικό: Έλληνας δάσκαλος δίδαξε την ευγένεια στους μαθητές με λεμόνια, σοκολάτακια και μέλι

Όπως και να ‘χει δεν φταίνε οι γονείς. Ούτε και οι παιδικοί σταθμοί αναγκαστικά. Φταίει η εποχή. Που ζητάει όλο και περισσότερες ικανότητες σε μία χώρα που εν τέλει αυτές οι ικανότητες γίνονται πτυχίο για την μαμά και τον μπαμπά πάνω από το τζάκι.

Φταίει η εποχή που θέλει να δημιουργήσει μία κοινωνία ανταγωνιστικούς ανθρώπους που θα είναι σε θέση να πατήσουν επί πτωμάτων για ένα βαθμό στο Γυμνάσιο και φυσικά επί πτωμάτων για μία θέση στην δουλειά σαν ενήλικοι.

Φταίει η εποχή, που τα παιδιά πιέζονται να μάθουν πράγματα από μικρή ηλικία. Πράγματα χρήσιμα, όπως ξένες γλώσσες και μαθηματικά, όμως κανείς από εμάς δεν έχει χρόνο να διδάξει στο παιδί του την πολιτισμική μας κληρονομιά.

Δείτε ακόμα Σύγχρονοι γονείς : Γιατί δεν πιστεύουν στις ανταμοιβές και τις τιμωρίες

Δεν φταίμε εμείς που δεν προλαβαίνουμε να μιλήσουμε στο παιδί για τον Καββαδία, τον Βάρναλη, τον Μπιθικώτση. Δεν φταίμε που δεν του έχουμε διαβάσει ποτέ παγκόσμια λογοτεχνία και ποίηση. Φταίει το ότι κι εμείς με την σειρά μας δεν προλαβαίνουμε. Και ξεχνάμε πόσο σημαντικό είναι και αυτό.

Ο παιδίατρος Γ. Χαρίτος λοιπόν μοιράστηκε μαζί μας μερικές σκέψεις του που μας έβαλαν κι εμάς σε σκέψεις. Τα παιδιά μας ξέρουν να μιλούν Αγγλικά και να παπαγαλίζουν ιστορικά γεγονότα, που λίγοι ενδιαφέρθηκαν να τους εξηγήσουν αναλυτικά και απλά τα συμβούλευσαν “μάθε το για να γράψεις καλά στις εξετάσεις”.

Και φυσικά μετά τις εξετάσεις δεν θα είναι και πάλι σε θέση να ξεχωρίσουν τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου και τι, την 25η Μαρτίου. Για πόσο καιρό ακόμη θα μεγαλώνουμε μορφωμένα, αμόρφωτα παιδιά;

Δείτε ακόμα 10 πράγματα που κάθε παιδί πρέπει να ακούει από τους γονείς του για να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή του

Ή μήπως στην μόρφωση ενός ανθρώπου συμπεριλαμβάνεται μόνο το να ξέρει μαθηματικά και ιστορία και να μην έχει ιδέα από τέχνη; Διαβάστε παρακάτω: 

Μέσα στην θάλασσα από μωρά, που και που μπαίνει στο ιατρείο και από κανένας έφηβος. 14-15-16. Πες μου κανένα βιβλίο του Παπαδιαμάντη; Εεε, απαντάει, και δεν θυμάμαι τώρα κύριε Γιώργο. Ο επόμενος : Ποιος έγραψε την “Ιθάκη” = Σιγή. Δύο Έλληνες ζωγράφους; Σιγή.

Τα ίδια και στο δικό μας σπίτι. Τι είχες τελευταία ώρα, λέω στον γιο μου. Τίποτα, μου απαντάει, καλλιτεχνικά. Βλέπαμε και στο ERTflix την συναυλία του Θεοδωράκη από το Καλλιμάρμαρο.

Δείτε ακόμα Back to school 2021: Για να αγαπήσουν τα παιδιά το σχολείο πρέπει να το μάθουν από το σπίτι

Η μεγάλη στο Γυμνάσιο, δεν ήξερε ούτε ένα τραγούδι. “Ένα το χελιδόνι”; της κάνω. Ποιος το λέει αυτό, μου λέει, ο Μπιθικώτσης απαντάω, βάζει τα γέλια και λέει “Μπιθικώτσης; Χαχα και τι σόι όνομα είναι αυτό…”

Ναι, μα τα παιδιά είναι απασχολημένα σου λέει. Πάει Αγγλικά και Γαλλικά και πήρε το λοουερ με βήτα. Και κάνει κάτι ψαγμένα εξωσχολικά και ότι αυτά είναι skills εν γένει και με τον Καβάφη για βιογραφικό δουλειά δεν βρίσκεις.

Και τρέχουμε τα παιδιά μας από το πρωί ως το βράδυ κι αν μια μέρα θέλει ο Θεός θα τα φτιάξουμε γιατρούς. Θα μάθουν πράγματα πολλά, ποιες ορμόνες βγάζει το πάγκρεας και ότι το σύστημα ρενίνης – αγγειοτενσίνης για την υπέρταση είναι μείζονος σημασίας, βεβαίως. Και πάνω από όλα, θα πιάσουν την καλή και θα μπορούν να “ζουν σαν άνθρωποι”.

Δείτε ακόμα Πότε θα σταματήσουμε να μεγαλώνουμε διαφορετικά το αγoρι από το κoρίτσι;

Με πρώτο τραπέζι στον Αργυρό τι τον θες τον Βάρναλη ή μήπως η Φουρέιρα θα πει την Ρωμιοσύνη και δεν θα ξέρουμε τους στίχους; Μα ο άνθρωπος δεν είναι τα λεφτά, ούτε ακόμη και τα πανεπιστήμια.

Υπάρχει και κάτι βαθύτερο, η τέχνη και όχι μόνο, το συναίσθημα αυτού του λαού, η ιστορία, οι θύμησες, μια γραμμή που ενώνει γενιές διαφορετικές και ετερόκλητες αλλά στον πυρήνα τους ριζικά ίδιες. Και όλο το πρόβλημα από την βάση ξεκινάει, τουτέστιν την εκπαίδευση.

Τι σημαίνει έχουμε κείμενα, μουσική και καλλιτεχνικά; Όσο τα μαθήματα αυτά αντιμετωπίζονται ως δευτερεύοντα, αυτούς τους ανθρώπους θα βγάζουμε. Μορφωμένους αμόρφωτους, κοινώς.

Δείτε ακόμα Το αντίθετο του Παιχνιδιού δεν είναι η Δουλειά. Είναι η Κατάθλιψη

Ούτε και η οικογένεια βοηθά όμως. Είτε γιατί δεν έχει το υπόβαθρο, είτε γιατί δεν υπάρχει ο ελεύθερος χρόνος. Αυτό που μας περισσεύει είναι για να “διαβάσουμε” τα παιδιά, την ύλη του σχολείου δηλαδή. Για τα περαιτέρω, ουδέν. Τέτοιος είμαι κι εγώ. Ο αναμάρτητος να μου ρίξει την πέτρα.

Ποτέ δεν είναι αργά να στραφούμε λιγάκι προς την τέχνη. Δεν είναι “κουλτουριάρικο”, ανάγκη είναι. Ίσως εκεί να βρούμε κάποιες απαντήσεις από τις πολλές που μας λείπουν, αν όχι, τότε την ισορροπία στην ζωή μας τουλάχιστον.

Βάλτε για τα παιδιά ένα στόχο ρεαλιστικό. Μια ταινία την εβδομάδα, ένα βιβλίο κάθε δύο μήνες, ένα μουσείο ή μια έκθεση τέχνης δύο φορές το χρόνο. Γίνεται, να το ξέρετε. Το αποτέλεσμα θα το θερίσετε αργότερα. Τώρα σπείρετε.

Διαβάστε όλα τα άρθρα για την διαπαιδαγώγηση στο Daddy-Cool.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την γραπτή άδεια από τον εκδότη. 

Close