Eurovision 1976: Όταν η Μαρίζα Κωχ ερμήνευσε το Παναγιά μου Παναγιά μου και δέχτηκε απειλές για την ζωή της

Eurovision: Όταν η Μαρίζα Κωχ ερμήνευσε μοιρολόι για την Κύπρο & δέχτηκε απειλές για την ζωή της

Η Μαρίζα Κωχ το 1976 ερμήνευσε στη Eurovision το Παναγιά μου Παναγιά μου, ένα μοιρολόι για την Κύπρο και δέχτηκε απειλές για την ζωή της -Μέσα στο μέγαρο υπήρχε ελεύθερος σκοπευτής (βίντεο)

Η Eurovision 2025 έφτασε και η επιλογή της ελληνικής συμμετοχής αποφασίστηκε. Το 1976 η τεράστια τραγουδίστρια Μαρίζα Κωχ συμμετείχε στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού με το Παναγιά μου Παναγιά μου, ένα μοιρολόι για την Κύπρο και δέχτηκε απειλές για την ζωή της.

Ο τελικός της 21ης Eurovision πραγματοποιήθηκε στις 3 Απριλίου του 1976 στη Χάγη της Ολλανδίας κι εκείνη την χρονιά μας εκπροσώπησε η μεγάλη Μαρίζα Κωχ με την αγγελική της φωνή και τα μελαγχολικά μάτια. Ο τελικός είχε πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Congresgebouw, που σήμερα είναι γνωστό ως World Forum.

Συμμετείχαν 18 χώρες και στο τέλος η νικήτρια χώρα ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο με το τραγούδι Save your kisses for me του pop συγκροτήματος Brotherhood of Man με 164 βαθμούς. Η Μαρίζα Κωχ επέλεξε να ερμηνεύσει ένα τραγούδι – μοιρολόι για την Κύπρο. Μία χρονιά, όπως αυτή του 1976 που ήταν κομβικής σημασίας για το ζήτημα του Κυπριακού.

Εγκλήματα ανηλίκων που συγκλόνισαν την Ελλάδα

Όλοι συγκινήθηκαν με την εκτέλεσή της και μέχρι τώρα το τραγούδι αγαπιέται πολύ. Όμως η Μαρίζα Κωχ αλλά και οι συντελεστές του τραγουδιού γενικότερα, σήκωσαν μεγάλη ευθύνη στις πλάτες τους.

Όπως κάθε φορά άλλωστε που καλείσαι να πάρεις θέση για ένα σημαντικό ζήτημα. Και η Μαρίζα Κωχ πήρε θέση και δέχτηκε απειλές για την ζωή της. Διαβάστε παρακάτω:

Στη Eurovision 1976 η Μαρίζα Κωχ εκπροσώπησε την χώρα μας στη Eurovision. Η αγαπημένη Μαρίζα Κωχ υπήρξε μία από τις πιο καταξιωμένες Ελληνίδες τραγουδίστριες, γνωστή και για τη συνθετική και στιχουργική της δουλειά.

Άγιος Άρνολντ: Ο μοναχός που έσωσε τους ανθρώπους τον Μεσαίωνα από την πανούκλα με μπύρα

Eurovision 1976: Όταν η Μαρίζα Κωχ ερμήνευσε το Παναγιά μου Παναγιά μου και δέχτηκε απειλές για την ζωή της

Ερμήνευσε στον διαγωνισμό το Παναγιά μου Παναγιά μου, σε δική της σύνθεση και στίχους Μιχάλη Φωτιάδη και πήρε την 13η θέση με 20 βαθμούς.

Η συγκεκριμένη συμμετοχή της χώρας είχε ιδιαίτερη σημασία μιας και αποτελεί μία συμμετοχή διαμαρτυρία για την εισβολή της Τουρκίας στη Κύπρο και όσα δραματικά γεγονότα ακολούθησαν το Καλοκαίρι του 1974.

Ο Μάνος Χατζιδάκις επικοινώνησε με την Μαρίζα Κωχ την Άνοιξη του 1976 και της ζήτησε να ετοιμάσει ένα τραγούδι διαμαρτυρίας για την Κύπρο, για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον διαγωνισμό τραγουδιού. Η ίδια βασίστηκε στο ηπειρωτικό δημοτικό τραγούδι – μοιρολόι Παναγιά μου, Παναγιά μου, παρηγόρα την καρδιά μου.

Η ιστορία του μελαγχολικού ζεν πρεμιέ του Ελληνικού Κινηματογράφου που όλη του τη ζωή έψαχνε να βρει τον πατέρα του

Το τραγούδι που ετοίμασε με τον Μιχάλη Φωτιάδη και η συμμετοχή της στον διαγωνισμό αποτέλεσε μία αφορμή για να διαδηλώσουν οι Τούρκοι του εξωτερικού στη Χάγη, την βραδιά του τελικού εναντίον της συμμετοχής μας.

Eurovision 1976: Όταν η Μαρίζα Κωχ ερμήνευσε το Παναγιά μου Παναγιά μου και δέχτηκε απειλές για την ζωή της

Μάλιστα η τραγουδίστρια, συνθέτρια και στιχουργός δέχτηκε απειλές για την ζωή της. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ ήταν μέσα στο μέγαρο υπήρχε ελεύθερος σκοπευτής.

Η ερμηνεύτρια υπέγραψε ότι με δική της ευθύνη θα τραγουδήσει μιας και οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης δεν μπορούσαν να εγγυηθούν την ασφάλειά της.

43 χρόνια χωρίς τον Παντελή Ζερβό- Η οικογενειακή τραγωδία που είχε φυλάξει ως επτασφράγιστο μυστικό ακόμα και από τη γυναίκα του

Eurovision 1976: Όταν η Μαρίζα Κωχ ερμήνευσε το Παναγιά μου Παναγιά μου και δέχτηκε απειλές για την ζωή της

Παρά τις απειλές όμως και όλους τους πιθανούς κινδύνους η Μαρίζα Κωχ ερμήνευσε το τραγούδι που μπορεί να μην είχε μία θέση στη δεκάδα όμως είχε θερμή υποδοχή από τους κριτικούς του εξωτερικού σαν ένα εξαίρετο δείγμα παραδοσιακής μουσικής, σύγχρονα διασκευασμένη.

Όλα τα άρθρα με την μηχανή του χρόνου στο Daddy-Cool.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την γραπτή άδεια από τον εκδότη.