H δίαιτα για μόνιμη απώλεια βάρους

Αυτή είναι η δίαιτα για μόνιμη απώλεια βάρους και κιλών. Για να  ΜΗΝ ξαναπάρεις πίσω τα κιλά που έχασες ποτέ.

Οι περισσότεροι άνθρωποι βάζουν ξανά μέσα σε ένα έως δύο χρόνια το βάρος που χάνουν από διαφόρες δίαιτες, εν μέρει επειδή το σώμα τους προσαρμόζεται επιβραδύνοντας το μεταβολισμό του και καίγοντας πλέον λιγότερες θερμίδες.

Όμως, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, η δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων φαίνεται να είναι πιο αποτελεσματική για μια μονιμότερη απώλεια βάρους, καθώς η μικρότερη κατανάλωση υδατανθράκων αυξάνει τον αριθμό των θερμίδων που καίγονται σε βάθος χρόνου.

Ποια είναι η δίαιτα  για μόνιμη απώλεια βάρους;

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή ενδοκρινολογίας Ντέηβιντ Λούντβιγκ του Νοσοκομείου Παίδων της Βοστόνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «British Medical Journal» (BMJ), μελέτησαν 234 υπέρβαρους ηλικίας 18 έως 65 ετών (με δείκτη μάζας σώματος άνω του 25), οι οποίοι υποβλήθηκαν σε μια αρχική ενιαία δίαιτα για διάστημα δέκα εβδομάδων. Από αυτούς, οι 164 πέτυχαν να χάσουν το 10% έως 14% του βάρους τους.

Στη συνέχεια, αυτοί οι 164 χωρίστηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες και επί άλλες 20 εβδομάδες ακολούθησαν τρεις διαφορετικές δίαιτες με πολλούς, μέτριους ή λίγους υδατάνθρακες (το 60%, 40% και 20% αντίστοιχα των συνολικών θερμίδων που κατανάλωναν). Στόχος ήταν να συγκριθούν οι δίαιτες για το ποιά εγγυάται καλύτερα την απώλεια των κιλών σε βάθος χρόνου.

«Νικήτρια» βγήκε η δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων, δηλάδη η δίαιτα για μόνιμη απώλεια βάρους. Σε αυτήν το μέσο ανθρώπινο σώμα διαπιστώθηκε ότι καίει περίπου 250 χιλιοθερμίδες την ημέρα περισσότερες από ό,τι στην περίπτωση της διατροφής με πολλούς υδατάνθρακες. Αυτό, κατά τους ερευνητές, «μεταφράζεται» σε απώλεια σχεδόν δέκα κιλών μέσα σε τρία χρόνια.

Μάλιστα για τους ανθρώπους με πολύ υψηλά επίπεδα ινσουλίνης, η διαφορά στην κατανάλωση θερμίδων ανάμεσα στις δίαιτες των χαμηλών και των υψηλών υδατανθράκων φθάνει τις 400 χιλιοθερμίδες την ημέρα.

«Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη που πλημμυρίζουν τη διατροφή μας στη σημερινή εποχή των χαμηλών λιπαρών, έχουν αυξήσει τα επίπεδα ινσουλίνης, κάτι που ωθεί τα κύτταρα λίπους να αποθηκεύουν έξτρα θερμίδες. Επειδή έτσι μένουν λιγότερες θερμίδες διαθέσιμες για το υπόλοιπο σώμα, αυξάνει η πείνα και επιβραδύνεται ο μεταβολισμός, με συνέπεια να αυξάνεται το βάρος», δήλωσε ο Λούντβιγκ.

Όπως είπε, «δεν είναι όλες οι θερμίδες ίδιες για το σώμα. Το είδος των θερμίδων που καταναλώνει κανείς, επηρεάζει τον αριθμό θερμίδων που καίει. Όταν υπάρχουν περισσότερες θερμίδες στο αίμα, που δεν είναι παγιδευμένες μέσα σε κύτταρα λίπους, τότε ο εγκέφαλος και οι μύες έχουν καλύτερη πρόσβαση στα καύσιμα που χρειάζονται».

Η νέα έρευνα έδειξε ότι η δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων, εκτός από μεγαλύτερη καύση θερμίδων, μειώνει επίσης την πείνα, βοηθώντας έτσι καλύτερα στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας.

Άλλοι πάντως ειδικοί επεσήμαναν ότι είναι ακόμη νωρίς να συμβουλεύσει κανείς το κοινό να στραφεί μαζικά σε μια τέτοια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων, επειδή είναι ασαφείς οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις για την υγεία.

«Είναι πολύ πρόωρο να πει κανείς κατά πόσο αυτό το είδος διατροφής είναι όντως υγιές σε βάθος χρόνου», δήλωσε η διαιτολόγος Ντάνα Χάνες του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου του Λος ‘Αντζελες (UCLA).

Δημοφιλείς δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων

Keto

Η δίαιτα keto δίνει έμφαση στα υψηλά λιπαρά και στους χαμηλούς (ή καθόλου) υδατάνθρακες. Όταν το σώμα σου δεν παίρνει τόσους υδατάνθρακες (και όχι τόσο πρωτεΐνη) από το φαγητό, αρχίζει να διασπάει αποθέματα λιπαρών για ενέργεια – μια διαδικασία που λέγεται κέτωση. Αυτή η διαδικασία παράγει κετόνες, που αποτελούν μια εναλλακτική πηγή ενέργειας για τον εγκέφαλο αντι για γλυκόζη.Δείτε το διαιτολόγιο με ένα κλικ εδώ

Το να μένεις σε αυτή την μεταβολική διαδικασία κέτωσης μπορεί να είναι δύσκολο, αφού το σώμα σου θα αρχίσει να καίει γλυκόζη όταν καταναλώνεις πολλούς υδατάνθρακες. Επιπλέον, όλο αυτό το λίπος που τρως θα αποθηκευτεί αν γυρίσεις πίσω στην κατανάλωση υδατανθράκων (που μπορεί να εμποδίσει την απώλεια βάρους). Παρόλο που η δίαιτα είναι αρκετά δημοφιλής και μπορεί να οδηγήσει σε γρήγορα αποτελέσματα, μπορεί να είναι δύσκολο για κάποιους να την ακολουθήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Δίαιτα Atkins

Η δίαιτα Atkins είναι ένα άλλο δημοφιλές μοντέλο χαμηλής κατανάλωσης υδατανθράκων που επικεντρώνεται σε τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες και σε λιπαρά, αλλά είναι χωρισμένο σε «φάσεις» που σε βοηθούν να επαναφέρεις αργά ορισμένους «υγιεινούς» υδατάνθρακες σε μικρές μερίδες μόλις πετύχεις την απώλεια βάρους που θέλεις. Είναι λιγότερο αυστηρή από την δίαιτα keto και επιτρέπει ορισμένους υδατάνθρακες εν τέλει, ενώ η δίαιτα keto τους εξαλείφει για να κρατήσει το σώμα στην κατάσταση καύσης λίπους.Δείτε το διαιτολόγιο με ένα κλικ εδώ

Δίαιτα South Beach

Παρόμοια με την Δίαιτα Atkins, η δίαιτα south beach είναι μια διατροφή χαμηλών υδατανθράκων που διασπάται σε φάσεις που αργά επαναεισάγουν χαμηλά επίπεδα υδατανθράκων για μακροπρόθεσμη διατήρηση. Η βασική διαφορά από την Atkins ή την Keto είναι ότι δίνει έμφαση στα κρέατα χαμηλών λιπαρών ή λιπαρά υγιή για την καρδιά.

Με πληροφορίες απο iefimerida.gr  Και  myprotein.gr

Δείτε τις καλύτερες δίαιτες με ένα κλικ εδώ

* Τα άρθρα, έχουν καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα και δεν αναπληρώνουν την γνώμη του θεράποντα ιατρού. Το περιεχόμενο των άρθρων είναι για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον θεραπευτή, εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Κάθε οργανισμός είναι μοναδικός και έχει διαφορετικές ελλείψεις, ανάγκες, παθολογικά ευρήματα και ψυχολογικά χαρακτηριστικά. Ζητήστε την βοήθεια ειδικών αποκλειστικά για την δική σας περίπτωση. Το daddy-cool.gr και οι συντάκτες του δεν φέρουν καμία ευθύνη για την οποιαδήποτε χρήση.

Close